Rondrit 2009

afspaken voor bijeenkomsten...
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

matrafan wrote:Oei, oei, dat beloofd.

Vanmiddag testritje gedaan: zonder problemen.

Wil vanavond gaan tanken en jawel klik klik klik????

Starter een paar ferme tikken verkocht en daar ging ie.

Wie de bagheera kent zoals de meesten onder ons, weet dat de starter vervangen niet op ??n tw?? drie geflikt is.

Dus rijden morgen desondanks af, er zullen eventueel wel een paar sterke armen zijn om ingeval het nodig is de wagen aan te duwen.
h?h?, ik herinner me m'n eerste rondrit nog, last minute nog een nieuwe hulpkoppelingspomp moeten plaatsen, en dan na de eerste stop...klikkliklik..starter kapot, ze waren toch zo vriendelijk om me een keer of 3 in gang te duwen :lol:

ik geraak er niet deze keer, heb kin? om 10u, dan is't al lang telaat,
wel jammer want de laatste 2 dagen al behoorlijk wat rondgereden met de bagh zonder probs !
Last edited by Vollegaaz on Sat May 02, 2009 7:21 am, edited 1 time in total.
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Herma, heeft een touw en een bijl mee!!! Zouden we wel gaan!!!!!
Gekken lopen er overal rond. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ben ik effe blij dat Herman z'n koffer niet geopend heeft (koord en bijl).
Gelukkig had ik dat vanmorgen niet gelezen ander had ik telkens ver weg van z'n auto geparkeerd.

Hier dan ??n van de eerste foto's van een naar mijn smaak zeer geslaagde rondrit.

Image

ps: zonder verdere problemen de Limburg bereikt.
Hoop dat iedereen nog goed gegeten heeft en een behouden thuiskomst heeft gehad.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Inderdaad een zeer geslaagde dag met een behoorlijke opkomst van zeer fraaie Matra's.
Benny heeft hard gewerkt deze dag tot een geslaagde dag te maken en weer een mooie rit uitgezet door een stukje 1e wereldoorlog historie van Belgie, met als hoogtepunt het fraaie plaatsje Ieperen (tegenwoordig Ieper geheten).
Het weer werkte ook mee en met 15C en droog eigenlijk prima.
Het was een gezellige dag met de Matrafielen, en ik mag altijd graag in het gastvrije Belgie verblijven.
Midernacht waren na een rit van meer dan 600 km moe maar voldaan thuis.
De bijl hebben we gelukkig niet nodig gehad.

Ben met fotograferen een beetje lui geweest maar hier toch een paar foto's en een filmpje voor een indruk.

http://www.youtube.com/watch?v=ajXmadbyH4c

Image
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Wie zei ook alweer dat Matramania een club was waar niet veel leefde??? :evil:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

P.S.

Geert nog bedankt voor het beschikbaar stellen van je Bankpas ivm tanken.
Zonder deze aktie was ik waarschijnlijk stil gevallen zonder brandstof, en Godfried voor het meebrengen van de onderdelen van Harry.
Zal het vandaag even financieel regelen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Een dag om nog lekker van na te genieten, mooie opkomst, prima sfeer, lekker eten,.... wat wil een mens nog meer.
Benny bedankt voor de organisatie
Henk bedankt voor de lift en het gezelschap.

Ik hoop jullie spoedig allen weer te zien.

Verslag volgt spoedig in ledenrubriek.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zeer prachtige organisatie, een mooie rit die we vlot hebben kunnen afrijden, blinkende Matra's, blije en vrolijke mensen, eten en drank in overvloed, nieuwe gezichten en prachtig weer.
Kortom een dag die niet vlug vergeten zal worden. Wat kan het leven mooi zijn.

Benny, Marleen en Randy,
De meesten staan er niet bij stil wat er komt kijken om een rit te organiseren maar jullie hebben er voor gezorgd dat we met velen hebben kunnen genieten.
bedank voor deze mooi dag. :wink:

SP; Spijtig dat er enkele trouwe leden niet aanwezig waren. We hebben hun gemist. Hopelijk zien we hun weldra terug.
Matra Bagheera S - 1977
LeMisanthrope
Posts: 29
Joined: Sun Apr 05, 2009 8:19 pm

Post by LeMisanthrope »

GODFRIED wrote:...blinkende Matra's...
Iemand moest de uitzondering zijn. Ik durfde bijna niet bij de rest parkeren ;)
Het was inderdaad gezellig, leuk om de mensen van de club eens te ontmoeten en bij droog weer en zonder technische problemen. Heel gezellig etentje 's avonds! Wat mij betreft mochten daar gerust wat kilometers bij onderweg (of een bezoek aan een oorlogskerkhof in de buurt, er was er ook een bij de kerk waar we geluncht hebben - natuurlijk ben ik zelf historicus, misschien niet iedereen z'n ding). In elk geval hartelijk dank aan de organisatoren die er zeker en vast veel moeite en tijd hebben ingestoken, en dan af en toe nog het vuur uit hun sloffen moesten lopen om de deelnemers op het rechte pad te helpen :-D
Image
Ook, heeft iemand de ironie opgemerkt?
Image
Een rij van 14 Matra's met op de achtergrond: 'Nieuwe auto's - laagste prijs' ;o).
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jammer. Had ik dat geweten, was ik zeker gestopt aan ??n van de vele kerkhoven en kon jij ons wat geschiedenis bijbrengen. We zijn nooit te oud om bij te leren en het heden is het gevolg van wat in het verleden gebeurt is. Ik doe dat niet wegens gebrek aan juiste informatie. Beter geen informatie dan verkeerde informatie. Ik zal het onthouden mocht er bij een eventuele volgende rondrit iets historisch interessants zijn om te bezoeken. Maar dan moet je ons van je historische kennis op de hoogte blijven houden, en kan ik dan eventueel een gepaste stop inlassen. Mooie ironische foto trouwens. Zo zouden er meer moeten zijn. Wat bedoel je met uitzondering?
LeMisanthrope
Posts: 29
Joined: Sun Apr 05, 2009 8:19 pm

Post by LeMisanthrope »

benny wrote:Maar dan moet je ons van je historische kennis op de hoogte blijven houden, en kan ik dan eventueel een gepaste stop inlassen. Wat bedoel je met uitzondering?
Dat ik niet de meest blinkende Matra had... het leek inderdaad alsof ik door de Sahara naar de Westhoek was gereden :D Volgende keer parkeer ik de gewassen auto meer oordeelkundig!

Krijgsgeschiedenis was toevallig een van mijn specialiteiten, dus mits wat voorbereiding had dat inderdaad gekunnen. Over het algemeen vind ik alles van geschiedenis wel boeiend (... auto's om maar wat te noemen ;o) ). Als ik daar iemand een plezier mee doe wil ik wel eens zoiets doen. Aan krijgsgeschiedenis geen gebrek in ons landje, alle Europese legers sloegen hier al eens graag hun tenten op.
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Het was een hele geslaagde dag. Een genoegen om op deze manier kennis te maken met de Belgische club. Ik zet nog wat foto's op het forum.

Benny bedankt met de voortreffelijke organisatie, mee namens Froukje,
Jan
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré »

Benny en Randy,

Nogmaals bedankt voor de organisatie van een geslaagde rondrit.
Het was een aangename Club-dag met een voortreffelijke opkomst, een gevarieerd aanbod aan Matra's, verschillende nieuwe gezichten, een lekker etentje en veel gezellige babbels.

Godfried,

Op de terugweg reed er een supersnelle 'groene' Bagheera voor mij...
Ik had moeite om dat 'beest' in het drukke verkeer in mijn vizier te houden. Bij de splitsing van Bertem gaf je een staaltje weg van ongelooflijk snel bochtenwerk. Dat was nog eens een plezante achtervolging. Spijtig dat het in Lummen 'al' gedaan was!

Groetjes.
Andr? & Gilberte
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Fijne, aangename dag.
Benny en Randy hebben dit prima gedaan. Wat mij betreft mogen ze dit volgende keer opnieuw doen. :wink:
Chapeaux aan Randy want hij ging nadien nog de hele nacht werken.
1 min puntje: door het aangename vertoeven ben ik wel weer wat aan gewicht aangekomen maar dat zal wel mijn eigen schuld zijn.

Nogmaals bedankt aan George omdat hij onze Kristoff heeft meegenomen in zijn Murena. Hij heeft zich er prima in geamuseerd.
Attachments
DSCI0453.JPG
DSCI0453.JPG (201.75 KiB) Viewed 11391 times
DSCI0456.JPG
DSCI0456.JPG (202.27 KiB) Viewed 11391 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Andr?,

Alian heeft me verschillende keren met de lichten duidelijk gemaakt dat ik deze weg niet moest nemen. Ik rij klakkeloos die GPS achter na en dan durf je wel eens ergens anders uit te komen. De bedoeling was inderdaad om over Brussel te rijden maar mijn GPS had liever over Antwerpen gereden. Gelukkig reden er enkele engelbewaarders achter mij die me corrigeerde.
Als je af en toe achter Paul rijdt dan leer je bochten nemen die je normaal niet aandurf. Ik heb eens achter hem aangereden dat me het zweet uitbrak, wat die doet in de bochten durf ik niet. Ik begrijp als je iemand moet volgen dat je dan meestal sneller moet rijden als je voorligger, klinkt onlogisch maar toch is het zo. Alain gaf me de indruk van laat maar gaat. Ik ben zelden over 120km/uur geweest. Iemand volgen in het drukke verkeer is niet altijd vanzelfsprekend.
Wij vonden het een geweldige rit en hebben er voor 95% van genoten. Die andere 5% zijn verdwenen door mijn bagheera. Bij de aankomst al dadelijk een stuk van mijn uitlaat in de koffer kunnen leggen en dan af en toe, alleen op de autostrade bij meer dan 4000/tr een kleine schok en dan denk je ?wat gaat er gebeuren kom ik nog thuis? maar alles is goed verlopen. Ik zal dat foutje er wel uithalen. Ik weet niet hoe het komt maar in clubverband heb meer energie. Prachtig!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Dit was weer een geslaagde rondrit, bedankt voor de organisatie Benny.
Ook dank aan de "Internationale Matra wegenwacht" die mijn 530 weer aan de praat kreeg. En Godfried, zo'n 530 kan zich in de bochten leggen als een 2PK en is op een bochtenparcours moeilijk te volgen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad Georges Paul was toen met zijn M530. Wat die doet met zijn wagen dat durf ik niet!! Misschien wat meer achter hem aanrijden!! :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dank aan allen, en, weerom, in het bijzonder aan de familie Raes. :wink:

8) De nieuwe gezichten waren welkom, de afwezigen hebben we gemist. :-?
Zij mogen het geweten hebben want deze keer was het wel erg bijzonder, met 15 Matra's gaat het de goede weg op en de sfeer zat er in, althans, zo heb ik het ervaren....... is wel begrijpelijk met gelijk gestemde, maar toch!

Gewoonweg, prachtig, en Benny denkt blijkbaar nog niet aan opgeven! Geruststellend.

Een paar dingen zijn niet helemaal verlopen zoals gepland en een enkeling had al wat extra aandacht ( :lol: ) sorry :oops: op de terugweg, maar alles is uiteindelijk goed gekomen, tot een bepaald niveau wel te verstaan.
Last edited by Paul on Mon May 04, 2009 8:58 pm, edited 1 time in total.
lieven
Posts: 6
Joined: Thu Mar 29, 2007 8:27 pm
Location: Kachtem (Izegem)

Post by lieven »

test
lieven
Posts: 6
Joined: Thu Mar 29, 2007 8:27 pm
Location: Kachtem (Izegem)

Post by lieven »

Hallo Matra vrienden,

Net als alle andere deelnemers wil ik starten met Benny te feliciteren met de geslaagde rondrit.
Nog nooit had ik 14 matra's samen gezien laat staan samen mee een rondrit gedaan !
Nog nooit als nieuwkomertje zo opgenomen geweest in een groep mensen die ik voor de eerste keer zag.
Het deed mijn oom Daniel en ik zelf veel deugd.
Zaterdag heb ik me dan ook lid gemaakt van de Matra familie.
Hopelijk zie ik jullie allemaal snel weer terug om te toeren.
Uiteindelijk kan ik nu wat woorden wisselen met jullie dank zij Alain die alles weer in orde gebracht heeft voor mij. (wachtwoord kwijt)
Groetjes en tot snel weerzien.

Lieven.
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ook nog van deze kant een chapeau aan de organisatoren.

Hopelijk komt er binnen korte tijd nog eens een vervolg.

Als ik zo al de topics volg zie ik dat nog meerdere matra bezitters nog niet aanwezig waren,
maar wat niet is kan nog komen, de bende matrafielen kan alleen maar groter worden.

Op zondag nog eens 330 km probleemloos getoert, totaal op 2 dagen: 895 km (wat is het toch een lust om rond te toeren met een matra).
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Vandaag maar is even de navigatie in orde gebracht.
Daar zaten niet de juiste mappen in voor Belgie.
Ding heeft me op de heenweg een paar keer gefopt.
Omdat ik niet de gebuikelijke route over Gent reed had ik hem nodig.
Dat was de reden waarom ik te laat was, waarvoor mijn excuses. :oops:
Die Chinezen kun je beter alleen maar rijsttafels laten maken.
Maar goed, hij doet het weer zoals het hoort.
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Lieven,
Welkom als lid bij Matramania. :) :) :) :) :wink:

Herman,
Dan heb je gelukkig nog geen Chinese wagen, wie weet waar die naar toe gereden was, misschien zat je dan nu ik het land van reizende zon!!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Hierbij nog enkele foto's van onze rondrit.

De stoet heeft zich in beweging gezet.
Image

De "internationale Matra wegenwacht" aan het werk.
Image
Image

Door het mooie heuvelland.
Image

Geparkeerd voor de lunch.
Image

En allen op een rij voor het totaaloverzicht.
Image
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Amaai , zo'n opkomst. :D Echt leuk om zoveel matra's samen te zien.
User avatar
fjodor 2.2
Posts: 171
Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
Location: Amersfoort (NL)

Post by fjodor 2.2 »

Wat baal ik dat ik niet kon!! :( :( :(
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja jv,dat zijn mooie fotos doe zo verder.



grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Een goede rit van een perfecte organisatie zo te lezen aan de reacties.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. :cry:

Ik zal echter mijn best doen voor volgend jaar, op de foto's mis ik toch eigenlijk een belangrijke telg van het merk Matra.... :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Aan jou Muddy de eer van de Rancho te gaan verdedigen.
Vorig jaar had george er nog 1 bij zich, maar was nu met de 530.
Misschien volgend jaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
lieven
Posts: 6
Joined: Thu Mar 29, 2007 8:27 pm
Location: Kachtem (Izegem)

Rondrit 2mei 2009

Post by lieven »

Hallo iedereen,

Mocht er iemand interesse hebben in de foto's die ik genomen heb op 2 mei
mag je er gerust om vragen.
Deze stuur ik met plezier door.
Ik sukkel wat om foto's op het forum te plaatsen.
Mijn gegevens zijn lieven.gayse@skynet.be.

Groetjes Lieven.
Post Reply