bagheera achterkant verlagen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

bagheera achterkant verlagen

Post by erwin »

ik wil mijn bagheera 2 aan de achterkant wat omlaag brengen omdat hij wat te hoog staat, nu schijn t dit te gaan met de inbusbouten die op de draagarm zitten door deze los te draaien, nu is vaak het probleem dat als je ze al los krijg, de arm niet wilt zakken omdat het aluminium met het staal gecorrodeerd is waardoor de auto dus niet zakt, nu is de auto bijna af dus alles uit elkaar halen is geen optie, hou kan ik dit anders oplossen?
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Een Bagheera heeft toch torsiestaven achter die je gewoon op kunt spannen of slapper zetten?

Plaats anders even een paar foto's van de ophanging...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Erwin,

Dit is geen eenvoudige klus. Ik heb een stel wielarmen gereviseerd als reserve. Je kunt je niet voorstellen wat ik heb moeten doen om deze los te krijgen. Er is maar ??n mogelijkheid om deze los te krijgen en dat is alles volledig demonteren en de as uit de arm persen om daarna alles mooi zuiver te maken en opnieuw te monteren.

Ik zou niet weten wat je nu kunt doen om deze te laten zakken zonder problemen te krijgen met de torsiestaven. Dit lijkt me onhaalbaar!!!
Ik hoop dat ik me vergis!!
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Je zou eventueel van de regelvijzen een stukje kunnen afslijpen.

Denk nochthans dat ge ook hier niet aankunt zonder te demonteren.

Bij mijn bag zaten die bouten nog los, waarschijnlijk door een vorige eigenaar goed ingevet.

Zie eigenlijk weinig nut om de auto te laten zakken gezien de vele verkeersdrempels.

Nietemin zal het uitzicht van de wagen misschien toch anders gaan uitzien maar de wegligging?????
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

het verlagen is gelukt, na de inbusbouten goed schoongemaakt te hebben, en alles flink ingespoten te hebben met brunox, gingen ze bijna met de hand los, daarna met de hamer op de hevels geslagen, en die zakte ook meteen, dus eigenlijk in 5 min klaar, de foto,s zal ik nog plaatsen onder me topic
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dit had ik zeker niet verwacht maar gelukkig is het je gelukt :o
Mooi zo. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply