ik heb weer een bagheera aangeschaft...

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

bassboss wrote: Als de Bagheera af is, zou ik graag een Mercedes W116 op de kop willen tikken.
Je kent ze nog, de grote S-klasse uit de jaren '70 met de "dubbele" verchroomde bumpers.
Op zo'n schip ben ik al afgeknapt. :(
Wat zijn die duur in onderdelen als je aan het restaureren slaat... :evil:

...maar wel zeeeer mooi als ze eens weer gaaf zijn... :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

I know...
Het zal nog niet voor dadelijk zijn, de Bagheera rijdend houden en onderhouden zal reeds genoeg zijn!
Maar ik kan niet ontkennen dat zo'n grote Benz nogal indruk op me maakte toen ik een broekie was.
Misschien komt het er nog wel van als ik de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heb.

Geniet alvast even mee...

Image

Intussen ga ik stoppen om Tim's topic te "bevuilen".
Prachtige Bagheera, Tim!
Ofschoon je de Bagheera nooit in het verkeer hebt geweten, is het lovenswaardig dat deze wagen je aanspreekt.

:wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

bassboss wrote: Geniet alvast even mee...

Image
...dit noemden ze hier een "gestapocruiser"... :cry:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ze zult dan wel je nationaliteit moeten veranderen en de hele familie laden. Je bent nog vrij alles kan!!!! :lol:
Matra Bagheera S - 1977
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

das inderdaad een probleem , ook ik zit alweer te denken aan een volgend project, ik wil eerst weer eens wat anders voordat ik aan bagheera nr 2 begin, mijn oog is gevallen op een delorean, altijd al een wens geweest en nu de dollar zo laag staat denk ik er over om er maar eens 1 te gaan halen in de USA, meteen een leuke vakantie en ik wilde ook nog altijd graag eens een paar autosloperijen bezoeken daar!
dus wie weet in het voorjaar!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote Godfried
-----------------
Jong een bagheera!! Daar moet je heel gek voor zijn, geloof me maar. Die kerels zijn niet meer te redden!
-----------------------------------------------------------------------------------

We spreken niet voor niets van het Matravirus :wink:

@Erwin
Ach ja, de Lorean, een prachtig stukje snobisme.
Een voordeel heb je, de golfsticks passen achterin :lol:
Zal echter niet mee vallen een goed exemplaar te vinden sinds back to the future.
Dan moet je ook nog op zoek naar de flux capicitor 8) en een dik pak bankbiljetten zal ook nodig zijn.
Vanaf ongeveer €10.000 met werk.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DeLorean ... enameZWDVW
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

jammer genoeg wordt de matra weer verkocht,
ik heb een ongeval gehad met men dagelijkse wagen en moet dus een andere aanschaffen, en als arme student heb ik daar niet echt geld meer voor.
dus moet de matra buiten.

sorry mannen dat ik weer niet kan verdergaan.
tis noodzaak
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Zet je matra zo snel mogelijk in orde, er bleek toch niet zoveel werk aan?? :o , en rij daar voorlopig dagelijks mee. Heb ik met mijn Murena ook 5 jaar lang gedaan. :D
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

mijn dagelijkse wagen moet een diesel zijn.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Zet je Bagheera op gas.
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

da zie ik niet zitten om zoveel ,kosten te doen om een auto op gas te zetten, en ben daar persoonlijk niet aan, auto's op gas.
als dagelijkse wagen ga ik weer een audi kopen
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik denk niet dat je door het Matravirus gebeten bent!! Dan zou je de bagheera niet zo vlug verkopen. Dat kleine bedrag wat je voor de bagheera zal krijgen kan je niet echt verder helpen.
Voor 2000? heb je terug een diesel om mee te rijden en de bagheera hou je dan voor de passie en hobby.
Natuurlijk zijn het mijn zaken niet, maar als je om de bagheera geeft krijg je later veel spijt. Je zegt zelf ? dat er niet veel werk aan de bagheera is?, die vindt je zelden!!!

Spijtig :cry:
Matra Bagheera S - 1977
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

maar trouwens: ik ben teleurgesteld.
ben gisteren een beetje bezig geweest aan de bagh.
ik heb de deuren weer open gekregen, maar:
-ik krik de wagen op en er liep massas water onder da wagen uit, uit 2 buizen vanonder (denk van radiateur)

- heb net gezien dat de boite en de motor lichtjes olie verliezen...

kzie et nie zitten om heel zware kosten te doen ook...
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Nieuwe dichtingen plaatsen kost geen geld, maar is wel veel werk. Een kant en klare Bagheera zal je niet voor een prijsje vinden. Dus bezin eer je begint.
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Probeer, binnen een jaar of tien nog eens dan heb je misschien wat meer mogelijkheden, ne BAG opmaken is echt niks voor beginnelingen .




:
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

tim wrote: -ik krik de wagen op en er liep massas water onder da wagen uit, uit 2 buizen vanonder (denk van radiateur)

- heb net gezien dat de boite en de motor lichtjes olie verliezen...
Dit valt dus nog wel mee.
Ik probeerde 6 dagen na de aanschaf m'n Grand Raid op te krikken...de wielen bleven op de grond maar de bodemplaat kwam naar boven. :evil:

Ik denk dat je de Bagheera voorlopig gewoon even moet toedekken met een zeiltje en eerst eens even goed moet gaan nadenken.
Je hebt nu een blijkbaar goed te doen restauratieproject waar je nog heel veel plezier van kunt hebben.
Bij verkoop in huidige staat zal deze wagen echter weinig opbrengen, misschien net genoeg om een rijdbare Suzuki Alto aan te schaffen.

Wil je later echter toch verder met een Bagheera dan zul je er later weer duur voor moeten betalen om een gelijkwaardig project te kunnen krijgen.

Ik wil je hiermee niet ontmoedigen, maar je er wel op wijzen dat het risico aanwezig is dat je over een paar jaar je jde haren uit je hoofd trekt van spijt door een overhaaste beslissing nu.
Sommige kansen krijg je maar 1 keer... :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

ha tim , ik begrijp t wel hoor, een bagheera is leuk, maar je moet m wel als tweede auto rijden anders heb je er zo genoeg van vooral als je m niet grondig restaureert, ik heb zo een 18jr geleden mijn eerste bagheera gekocht, en dat was mijn dagelijkse auto, alleen was er ieder weekend wel weer iets kapot aan het ding , in het begin maakt je dat niets uit , maar als je steeds een auto moet lenen of op je fiets moet ben je t zo zat!
en het is nu eenmaal zo dat als je studeert je niet echt t geld hebt om 2 auto,s te onderhouden, gewoon een leuke auto kopen voor t dagelijkse vervoer, en als je straks een leuke baan hebt kun je altijd nog een bagheera kopen! waarschijnlijk tref je ons nog wel tegen die tijd , want volgens mij gaat t virus bij ons nooit meer over!
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

bagheera is vandaag verkocht voor 1500 euro
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat is dan nog rap gegaan dan.
Succes met het vinden van een ander karretje.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik hoop dat je er later geen spijt van krijgt.
Is de Bagheera nog in de club gebleven?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
tim
Posts: 97
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm

Post by tim »

nee
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Dan mag ik toch wel hopen dat je de gegevens van Matramania hebt doorgegeven aan de nieuwe eigenaar zodat we op de hoogte blijven van wat er met de Bagheera zal gebeuren?
Post Reply