Murena S F3

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
matrafamily
Posts: 69
Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
Location: zoersel
Contact:

Murena S F3

Post by matrafamily »

Heb deze week een Murena S F3 op de hof staan om technisch in orde te zetten, is eigenlijk na 25 jaar nog een hele mooie Murena.............

Vermaak me dus weer, materiaal genoeg, en veel plezier.

How older de Boys, How bigger the Toys

Cornelis
Attachments
p8020002_150.jpg
p8020002_150.jpg (86.67 KiB) Viewed 8116 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Cornelis,

Stil zitten is iets dat je niet goed kunt h?. Fijn dat je het met hart en ziel doet. De murera zal technisch weer super zijn daar twijfel ik niet aan.
Amusement.

Hou ons een beetje op de hoogte van wat je allemaal doet. We kunnen er nog iets van leren. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Leuk project Cornelis.
Gelukkig ben je een stuk sneller als ik.
Zou voor mij weer jaren bezigheid zijn.
Ik hou het maar bij 1 project, alhoewel ik het gevoel heb er meer te moeten hebben.
Misschien in de toekomst.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag cornelis.
Dat is een mooie matra dat was nog wat voor mij grapje ik heb geen plaats meer voor het moet ??ns genoeg zijn.
Maar met de cardan is het gelukt. Ik heb mij die bijtel gekocht speciaal
voor matra en de spie wat er bij hoort en het ging zeer goed.Nog maals bedankt voor de tip.

grt hendrik.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Mooie wagen! En op de foto's ziet de lak er nog redelijk uit ook... Henk is een geluksvogel!
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
matrafamily
Posts: 69
Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
Location: zoersel
Contact:

Dag 1

Post by matrafamily »

Ja Manianen, samen met Henk (trotse eigenaar)

Dag 1: Achterarmen verwisseld, stoelen uitgenomen uitlaat en controle
Dag 2: Waterslangen, luchtslangen, bekabeling en motor nagelopen
Dag 3: Remmen, ophanging, vering, Stuurkolom en fusee pennen
Electra voor en beplating voor.

Nu even uitrusten

groeten Cornelis we houden U op de hoogte
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ja Cornelis, weer lekker op dreef. Henk mag van geluk spreken.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

De murena S F3 ligt aardig uit elkaar nu ik ben hem gereed aan het maken voor te spuiten, hij is geheel geschuurd en vlak gezet alleen nog wat inslagen schuren, 2 wielen polijsten kost ook een dag, en deur verlijmen,.
Daarna word de auto in de spuitplamuur gezet geheel blokken om vlak te komen, de inslagen en kantjes gespoten alles terug zetten zoals deuren en bumpers om geheel te spuiten dit moet met zilver om geen kleur tonen te krijgen daarna [maart] naar de keuring om eindelijk weer te kunnen rijden en weer eens een meeting bij te wonen
ImageImageImage
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ziet er mooi uit, prachtig werk verzet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ja dat spuiten gaat weer een stukje vakwerk worden.
Als je dat uit besteden moet, is dat best een dure klus.
Car-Joy vraagt daar vlot €3200.- voor, en besteed dat uit.
Gelukkig heb ik Achmed nog.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik besteed het ook uit 2200 euro maar zelf schuren en stakzetten
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat is toch best veel geld, maar het juiste materiaal is dan ook niet goedkoop, en het is een arbeidsintensieve klus.
Het is wel de kers op de cake als het klaar is.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

het autootje gaat toch al veel geld kosten dat ga ik er waarschijnlijk ook nooit meer uithalen maar dat is ook niet de bedoeling het is een speeltje en geen investering ,
ik kan zelf ook spuiten maar kan niet de geschikte ruimte vinden en ook de tijd niet, bij zelf spuiten ga je toch ook al gouw rond de 1000 euro uit komen die andere 1000 klus ik dan wel bij elkaar of mijn overuren gaan ernaar toe :wink:
User avatar
Marcel
Posts: 153
Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm

Post by Marcel »

Henk, hoe kom jij aan die 1000? bij zelf spuiten ik koop mijne lak voor minder dan 200?
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

3ltr filler
2ltr zilver
2ltr blanke lak
verharder verdunner
3maal spuit en droogcabine huren
is maar ruwe schatting maar zekers meer als 200 euro
1 setje blanke lak kost al meer als 100 euro
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

henk wouterse wrote:het autootje gaat toch al veel geld kosten dat ga ik er waarschijnlijk ook nooit meer uithalen maar dat is ook niet de bedoeling het is een speeltje en geen investering :wink:
Dat ken ik..................... :D 8)

Cor, het gaat weer beter naar ik merk, als je een hand te kort komt.......... je weet het, h?.
Al mijn speelgoed doet het intussen naar behoren. :wink:
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

Hey Jongens ,
je gaat het niet geloven maar ik leef nog !!
na maanden van keihard werken hebben we in het weekend van 1 november onze winkel kunnen openen!De laatste weken heeft de Matra moeten buiten staan wegens te veel dingen tegelijk en te weinig plaats, maar gisteren heb ik hem helemaal gewassen en in zij garage gezet, ik moet wel eens bij de Matra dokter langs want zijn oogjes gaan niet meer open en dan kan ik in het donker niet op pad.
Graag zou ik eens bijpraten om te weten wat er de laatste maanden zo allemaal al is gebeurd. Het laatste feit dat ik met volle bewustzijn heb gevolgt was de vergadering verleden jaar december in Wechelderzande, en toen werd het plotseling heel druk in mijn leven! Dus als jullie me willen updaten graag, ik zal ook wat op het forum lezen om te zien wat er allemaal gebeurd is , en ik wil zeker voor de feestdagen bij Cor langs ,als ik binnen mag....
De sleutel kriebels zijn er nog niet om aan een nieuw project te beginnen maar als ik in de garage van Cor rondloop zal dat wel snel komen !!!
Eerst wil ik de motor en boite met overdrive klaarmaken en inbouwen in de MG, maar de Murena moet eerst van zijn kleine euveltjes verholpen zijn , hij moet in top conditie zijn , in de Carwash had ik al direct 2 'zieners' die hem " iet heel speciaal" noemden !!! dat heb ik toch graag s? !!

ok , ik leef dus, denk wel dat ik mijn ldgeld voor 2008 niet betaald heb en wil dat alsnog wel doen (Alain ?), voor de rest heb ik jullie in de steek gelaten waarvoor mijn oprechte excuses !!

hopelijk tot heel binnekort

Frank
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja zeuneke, welkom bij de levende en is het matra virus weer terug fijn
zo dat hoor ik graag.





grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Frank,

Inderdaad ik dacht al die met de noorderzon verdwenen. Ik vond het raar dat je van het forum weg bleef. Een eigen zaak opgestart, daar komt iets bij kijken, we vergeven het je.
Terug welkom. Kun je nog altijd aan informatie of onderdelen geraken? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je bent terug, dan kunnen we erg mild zijn, en, er is buiten Matra ook nog een leven zeker....druk, druk, het is des mensheid.......af en toe eens rustig aan kan zeker geen schade brengen.....een mens moet ook kunnen leven , niet....?
Alles is intussen zijn gangetje gegaan, geen zware uitspattingen behalve een paar uitstappen die naar behoren verlopen zijn..... we zijn beschaafde mensen :lol: uiteraard. En, dit allemaal op ??n jaar........... knap h?, van die Matra mensen...... WELKOM, Frank!
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Hey dag Frank, eindelijk terug ik kijk het gevraagde na je stuur je een pm.

Welkom terug :D
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

de S F3 gaat aardige vormen krijgen buiten om al een heel eind klaar cockpit ook onderhuids nog een aantal dingen dan kan hij op zijn 25e verjaardag voor een kenteken keuring dus nog 3 maanden wachten [bespaart mij de 10% bpm]
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Prachtige wagen, zeer mooi. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré »

Hallo Henk,

Zo te zien ben je daar een prachtexemplaar aan het klaarstomen!
Welke zijn de specificaties van de motor? Is het een 142 PK?

In elk geval veel succes met de afwerking!

Groetjes.
Andr
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

Het is een normale S motor met specs van Fleischman heb ik begrepen is de kop bewerkt, weber carbs ipv de 4 solexen en spaghetti, ik heb voor deze ook een S gereden maar deze is vele malen sneller en de reaktie op het gaspendaal is veel feller ik zal een artikel uit het duitse blad plaatsen van Fleischmann het gaat om een gewone S die dan omgebouwd word naar S , bij mij is het dan een Orginele S maar daar is dan nog de kopvan bewerkt en hebben ze webers geplaatst
Image
Image
Image
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Pasop!!! Met al die flitspalen! :o
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply