Kill Fe2o3 (roest) of maak het Fe3o4 (magnetiet).

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Kill Fe2o3 (roest) of maak het Fe3o4 (magnetiet).

Post by oetker »

Om de onderkant van de Murena in de komende jaren tegen roest te beschermen heb ik het plan opgevat hier zoveel mogelijk de roest te verwijderen en dan met zinkverf en bodyshutz te sealen.
Er zijn echter alternatieven, en die wil ik uit gaan testen in de achter bagageruimte.
Zo is er het beroemde Fertan, Noverox, en nog wel wat middeltjes die roest kunnen omzetten in magnetiet.
Nou kost zo'n flesje van 100 ml ongeveer €10 en eigenlijk is dat veel te duur.
Voor €8 koop je in de bouwmarkt van HG een fles van 0,5 liter, en dat heeft in het verleden mijn tuinhekje goed beschermd.
Image
Ik zeg in het verleden, want een jaar of 15 geleden heeft een vrachtwagen voor mij het tuinhek verwijderd met een foute manouvre, en daar ben ik de chauffeur nog steeds dankbaar voor.
Zoals de meeste Murena's hebben bij mij de achterlichten gelekt, waardoor er water in de kofferruimte kwam.
Na al die jaren is daar wat oppervlakkige roest ontstaan, en dit is een uitstekende plek om te experimenteren met dit spul.
Een paar maanden geleden heb ik deze ruimte lekdicht gemaakt, door de achterlichtrubbers erin te sealen met een PU-kit.
Inmiddels is het hier goed droog geworden dus kunnen we de ruimte aanpakken en netjes maken.
Aangezien de zomer dit jaar in dit weekend valt, leek het me vandaag de geijkte temperatuur om aan deze klus te beginnen.
Eerst maar even een bakkie met me dochter gedronken, want die was tussen de ziekenhuisopnames een keer thuis.
Image
Daarna de dames de stad ingestuurd zodat ik even de ruimte had.
Na het verwijderen van de vloerbedekking was ik al aardig op temperatuur, dus eerst de werkspot maar is wat comfortabeler gemaakt.
Image
Nu ik er toch goed bij kon, de bumper maar is een beetje recht gemonteerd.
De originelle rubberstrippen komen er ook nog in, maar was ik vergeten mee te nemen.
Image
Maar is even de koffer nader onderzocht, en het blijkt allemaal mee te vallen met de roest.
Ik had erger verwacht.
Image
Image
Image
Image
Image
Een paar dingen vielen me toch wel op.
Hier zat geen plastic meer in aan de rechterzijkant, en zie ook niet wat de functie ervan is.
Image
En hier wat slordig laswerk, met wat lichte roest.
Image
Na een aantal uren met de schuurtol gefrutseld te hebben, al doende zingende "I'm to sexy for my car", was ik zover gekomen.
Image
Image
Nog een paar uur schuren en schoonmaken de HG er lekker in gesopt.
Image
Image
Echt nodig was het niet, want veel roest was er eigenlijk niet te vinden.
Vanacht maar lekker laten intrekken, en morgen even afspoelen met veel water.
Dan volgt morgen deel 2 drogen, primer, bodyshutz.
Last edited by oetker on Fri Oct 14, 2016 8:53 am, edited 3 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Zo aan die gekreukelde plaat te zien heeft deze Murena in het verleden eens schade gehad....zeker en goede zaak om hier het plaatwerk van alle kanten goed te behandelen.

Ik gebruik zelf al jaren Fertan tot volle tevredenheid.
Eerst goed schoonmaken en ontvetten, dan een paar dagen licht laten aanroesten en vervolgens behandelen met fertan.
Dit middel kruipt ook zeer goed de naden in.
Twee dagen na de behandeling goed afnemen met een natte spons en dan pas verder afwerken.

En duur?
Ik betaal ongeveer 17,50 voor 1 liter, in Duitsland is fertan (vooral op beurzen) een stuk goedkoper als in Nederland.
En met 3 liter behandel ik een complete auto van binnen en buiten. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Muddy Bandit wrote:Zo aan die gekreukelde plaat te zien heeft deze Murena in het verleden eens schade gehad...
En duur?
Ik betaal ongeveer 17,50 voor 1 liter, in Duitsland is fertan (vooral op beurzen) een stuk goedkoper als in Nederland.
--------------------------------------------------------------------------------

Toen ik de Murena kocht had ik al gezien dat deze een tikje rechtachter had gekregen.
Vond het niet ernstig genoeg om de auto er voor te laten staan.
Het repareren is toen geen topklus geweest, en eigenlijk zou ik de achterkant beter pas moeten maken.
Dat schuif ik nog voor me uit, want de auto zal over een paar jaar toch gespoten moeten worden.

Voorlopig houdt ik me nog met de technische kant van de Murena bezig.
De showconditie komt nog wel.

€17,50 voor een liter Fertan is inderdaad niet duur.
Betaal ik ook ongeveer voor de HG.
Daar hoef ik echter niet voor naar de beurs, en in mijn ogen is het ongeveer hetzelfde.

Het valt met de roest achterin alles mee.
Had ook de gedeeltes die een beetje aangetast waren kunnen doen.
Fosforzuur etst het zink waardoor een goede hechtlaag ontstaat.
De galvanisatie heeft de bagageruimte supergoed beschermt, vooral als je weet dat hier vaak water in gestaan heeft.
Last edited by oetker on Fri Oct 14, 2016 8:58 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Vandaag maar is even verder gesukkeld.
Het matra-virus heeft in mijn rug toegeslagen dus het was sukkelen.
Eerst maar is de fosfor eruitgewassen met een spons.(bedankt voor de tip Muddy).
Toen zag het er zo uit.
Image
Er is duidelijk te zien dat op de plekken waar de galvanisatie nog in tact was, een harde etslaag ontstaan is.
Toevallig gisteren gelezen dat fosforzuur ook wel gebruikt wordt om nieuw gegalvaniseerd materiaal te etsen.
De plekken waar wat vliegroest aanwezig was zijn zwart geworden en sluiten het metaal af.
Image
Van een oude kennis, waar ik in het verleden ook nog wel is wat voor deed had ik een bus primer van goede kwaliteit gehad.
Image
De achterbak hier maar is lekker mee ingesopt.
Image
Image
Ziet er weer goed uit.
Van de week het plastic aan de rechterkant maar weer in orde zien te krijgen.
Is waarschijnlijk voor waterdichtheid alhoewel ik daar nooit water door heb zien komen.
Daarna gaat de boel in de bodyshutz.
Dan gaan we voor de bodem even een nieuwe mat creeren, en de rest van de vloerbedekking een beetje restaureren.
Last edited by oetker on Tue Mar 20, 2012 8:31 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Als ik een kleine tip mag geven, dan liet ik de bodyshutz zoals u het noemt achterwege en wel omdat de kofferbodem nogal warm wordt.
Het kan dan echt worden ruiken naar warme bitumen en dat is helemaal niet leuk.
Als je warm gegalvaniseerde plaat wil herstellen dan kan je dat het beste doen met koude galva verf, als je deze aanbrengt op een zuivere ondergrond dan gaat tijdens het drogen van de verf een chemische reactie ontstaan tussen het naakte metaal en de zink die zich in de verf bevind(96% zink) en daardoor ontstaat er een zeer goede bescherming tegen de roestduivel.

Mvg,

Jean
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zo'n koude zinkverf had ik ook gekregen.
Tamelijk zwaar busje moet ik zeggen.
Dat had ik voor de onderkant geplanned.
Ik denk dat je gelijk hebt wat de bodyshutz betreft.
Denk dat ik dat beperk tot de zijkanten en de bodem gewoon een zwarte verflaag geef.
Dan heeft het in ieder geval 1 kleur.
Er ligt toch bedekking op, dus erg veel ervan zien zullen we niet.
Denk dat het bagageruim er voorlopig weer tegen kan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Dag Herman,

Ik heb ooit volgende tip gekregen voor het verwijderen van oppervlakkige roest op delicate voorwerpen van een oud collega (een scheikundige). Misschien ben je er iets mee. Oxaalzuur kost slechts enkele Euro/kg. Ik heb het zelf nog niet kunnen uittesten....

Hierna zijn relaas....

" Roest van ijzer halen is een ding, maar wat als de ondergrond geen zuur verdraagt (of als het te ontroesten voorwerp nogal delicaat is?).

Welaan dan er bestaat ook hier een ?Assez d?licat? (a ja ge zijt huisman of ge zijt het niet) en dat is dit geval : oxaalzuur



OXAALZUUR zijn witte kristallen, en die kan je bij de apotheker of in de verfwinkel (?) kopen.

Men zal misschien vragen waarom, want alhoewel we allemaal oxaalzuur ooit soms eens (te veel) gebruikten, onder vorm van rabarber, en bij het teveel kon men niet ver van een bepaalde plaats in huis afdwalen voor een paar dagen, mag men niet vergeten dat het een vergif is. zo ongeveer omtrent 6,3 gram volstaan om een gemiddelde mens te doen hemelen.

Als men vlekken heeft op marmer, of op de vloer van de poten van een ijzeren tafeltje of zo iets, dan kan men deze wegwrijven met een vod gedrenkt in een oplossing van oxaalzuur.

O ja ook hier weer : HANDSCHOENEN , en BRIL (misschien een beetje overdreven maar het devies is : beter voorzichtig dan meewarig)

Men kan deze truuk ook gebruiken voor tere voorwerpen. "
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote Paul
-------------
OXAALZUUR zijn witte kristallen, en die kan je bij de apotheker of in de verfwinkel (?) kopen.

Men zal misschien vragen waarom, want alhoewel we allemaal oxaalzuur ooit soms eens (te veel) gebruikten, onder vorm van rabarber, en bij het teveel kon men niet ver van een bepaalde plaats in huis afdwalen voor een paar dagen, mag men niet vergeten dat het een vergif is. zo ongeveer omtrent 6,3 gram volstaan om een gemiddelde mens te doen hemelen.
---------------------------------------------------------------------------------

Oxaalzuur is in Nederland niet vrij te verkrijgen.
Het is nogal agressief en giftig.
Ik vond de reactie van het fosforzuur heel goed met zink.
Er werd een bikkelharde etslaag op het zink gezet.
De toekomst zal uitwijzen hoe goed dit spul werkt.
Dat is ook waarom ik de kofferruimte er voor genomen heb.

Dat van die rabarber moet ik onthouden voor als ik nog eens de euthanasie met mezelf wil bedrijven :lol:
Een kilo of 5 rabarber moet het wel doen.
Zit ook in Spinazie trouwens.
En wij maar denken dat we zo lekker gezond eten 8)

In Junkfood is het nog niet geconstateerd.
Rest van me leven maar naar de Mac. :roll:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Doe zo verder hier valt wat te leren.

Prachtig werk Herman.

Ik kom er nog op terug. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Op het moment even een zware kou te pakken dus het ligt even stil.
Hoop dit toch nog voor de vakantie van 15 sept. af te hebben.
Kan echter niet de goede vloermatten vinden die bij de vloerbedekking passen.
Heb ook nog een partij andere werkzaamheden liggen.
Het gaat allemaal weer niet zoals ik wil :(
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Rustig blijven, alles op zijn tijd. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

En toen viel er een pakje in de bus van een garage die wat restanten aan het opruimen was.
Image
Daarin zaten 2achterlichten voor een Talbot Horizon.
Image
Dan zal je denken, wat moet ie daar nou mee?
Dat schijnt dus zo te kunnen passen in de murena.
Zelfs de rubbers zaten er bij.
Niet verkeerd voor een paar 10tjes.
Het is wel immitatie, maar het ziet er degelijker uit als het origineel.
Het is in ieder geval beter als wat er bij mij in zit.
Daar zat bijna geen reflectie meer in, en de meeste clips waren al afgebroken.
Ze hingen als het ware vast met vage klemmetjes en haarspelden :o
Kunnen we dit binnenkort ook is even aanpakken.
Was wel herstelbaar, maar voor deze centen is dit een beter oplossing.
Kan ik de Lenzen nog een keer weg schenken aan iemand die er wat mee kan.
Last edited by oetker on Fri Mar 30, 2012 8:20 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote:En toen viel er een pakje in de bus van een garage die wat restanten aan het opruimen was.
Zo?
Heb je een best grote bus, bij mij moeten ze telkens aanbellen. :lol:

Maar nooit geweten dat deze onderdelen ook al uitwisselbaar zijn.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Op de Murena zitten nog verschillende onderdelen die op de Simca 1100 ook al zaten.
Eigenlijk is een Murena een allegaartje van de diverse Franse merken.
Dat maakt hem op een breed front wel makkelijker repareerbaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote:Op de Murena zitten nog verschillende onderdelen die op de Simca 1100 ook al zaten.
Eigenlijk is een Murena een allegaartje van de diverse Franse merken.
Dat maakt hem op een breed front wel makkelijker repareerbaar.

Dat is schijnbaar een kenmerk van Matra.
Ik sta er soms ook vreemd van te kijken wat er van de vele Simca/Talbot-types, Peugeot en Renault allemaal op de Rancho past.
Ik heb zelfs de hoofdremcylinder gereviseerd met cupjes van een Mercedes. :lol:
Helaas moet je het meestal zelf ontdekken...het staat nergens beschreven.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ten tijde van de overname door de Peugeot groep, zijn vermoedelijk de onderdelen omgenummerd.
Er is echte weinig zicht op hoe dat gedaan is, laat staan dat ik daar doc over heb kunnen vinden.
Waarschijnlijk is dat allemaal op microfilm gebeurd.
Het is allemaal een beetje ondoorzichtig.
Sommige Peugeotdealers zullen dat nog wel kunnen terug halen.
De kleintjes zijn echter allemaal aan de kant geschoven, en de grotere dealers weten niet eens wat een Matra is.
Nou wil je daar toch niet komen voor onderdelen, want er gelden wel 21e eeuwse prijzen, vermeederd met 25 jaar bewaaropslag.
Vooropgesteld dat ze het al hebben.

Als we iets nodig hebben, zoeken we het wel uit, voor zover mogelijk.
En anders gaan we maar naar een alternatief op zoek.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Je moet het maar weten dat de binnenkant het zelfde is. Hoe ben je daar achter gekomen?

Ik wil de oppervlakkige roest in het voorkompartiment van mijn murena ook gaan behandelen met HG roetsoplosser. Je hebt me overtuigt dat het goed werkt. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote Godfried,
--------------------
Je moet het maar weten dat de binnenkant het zelfde is. Hoe ben je daar achter gekomen?
------------------------
Er is veel in de Internationale forums te vinden.
Een paar maanden voor ik de Murena kocht, ben ik al overal info gaan verzamelen.
Ben eigenlijk al een jaar aan het lezen zo tussendoor.
Ik sla dat allemaal op in de bovenkamer voor de wetenschap.

Ben van plan de voortrein ook met HG aan te pakken, en daarna te teren.
Is bij mij roestiger als die van u.
Het is 1 van de nog vele klussen die me wachten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Herman dat product van HG is puur klasse. :o Bedankt voor de tip. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

overbodige post
Last edited by oetker on Tue Mar 20, 2012 9:01 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooi zo. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Iemand nog een tip waar ik dat het beste mee kan plakken?
In het verleden wel is Bison tix gebruikt, maar daar was ik niet echt blij mee.

In mijn voorruim zit in de omgevouwen hoeken hoeken een zwarte plakkerige relatief zachtblijvende subtantie.
Dat is fantastisch om omgevouwen hoeken vast en los te halen.
Wat het is?, geen idee.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ik ben nogal een voorstander van Tec7 als je dingen ergens aan wil kleven, hard behoorlijk uit en blijft toch enigsinds soepel.
Bagheera X '78
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Heb voor m'n bekleding volgende gebruikt:

Image

Beide delen inspuiten (speciale spuitkop voor vericaal en horizontaal te gebruiken) effe laten drogen en vervolgens samenvoegen.

Zeer makkelijk in gebruik maar je moet wel zelf uitzoeken waar te koop.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

@ Matrafan
--------------
Weet je ook tot welke temperatuur deze contactlijm bestand is?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als je tec7 gebruikt hoop ik dat jet nooit meer wil losmaken.
Ik heb ook Bison tix gebruikt zonder problemen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
--------
Ik heb ook Bison tix gebruikt zonder problemen.
--------------------------------------------------------
Bison tix plakt wel, maar bij grote warmte (NB:Italiaanse zon) werd het zacht bij mij en liet de boel geregeld los.
Zit te denken over 3M 08080.
Dat kan 80 graden hebben, of de Terosol moet beter zijn.
Of het genoeg is?????

Denk dat ik de ondertapijt een bies over de rand maak, of laat maken.
Zie dat toch liever los in de koffer liggen, ivm schoonmaken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik gebruikte indertijd gewone contactlijm van Bison. Het is nooit meer losgekomen. Maar de kans is dan ook groot, wanneer je de tapijten opnieuw moet verwijderen, dat je ze kapot trekt.
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Hoi Herman,

Effe op de site www.loctite.com geweest om te zien wat temperatuur van de teroson lijm aankan.

Ze geven een temp. op van -30? tot +80? en minder dan 1h tot 100?.

Ik denk zowat hetzelfde als de bison-tix
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Om even terug te komen op: Kill Fe2o3 (roest) of maak het Fe3o4 (magnetiet).

Op mijn motorfiets heb ik het volgende probleem. Door steenslag is mijn vorkpoten beschadigd. Steenslag beschadigd de chroomlaag en daar gaat het roesten. De oppervlakte is erg ruw. En dat beschadigd de oliekeerring.

Image

Kan ik dat roestoplosser flesje gebruiken om de roestplekken te behandelen? Ik had gedacht om met een fijne schuurpapier de roest, wat boven de oppervlakte uitsteekt, weg te schuren en dan met de het magisch flesje te behandelen. Is dat een goed idee?
Post Reply