bagheera 1
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
hey matra friek bart en ludo de groene draad aan de boitte is een reserve niet aansluiten dus de grijze moet je is kijken op de blok zit een temperatuurkontakt die komt daar aan en wat de koplampen betreft moet je achteraan de schroef en het huis een tanng zetten en het kogeltje komt uit de plastikke hoesje en komt de koplamp eruit groeten matra Ronny
-
- Posts: 4134
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Bedankt voor de tips van de lampen. Gelukkig maar want de ruimte tussen de lampen en de behuizing is dermate klein je er met geen gereedschap bij kan...Ik ga de draadeindjes dan ook later vervangen door nieuwe inox-boutjes zoals ik de meeste bouten zal vervangen.
Alain, wat die velgen betreft, er staat inderdaad '77 op. Wist niet dat dit op het bouwjaar betrekking had. Ik heb hier nog een set velgen uit '75 liggen maar wat ik niet begrijp is dat deze geen 'kleine cirkel'(zie foto) hebben. Zijn deze misschien van een Bagheera type 1 'S' afkomstig? De latere type-2 zijn hiermee ook uitgerust heb ik al kunnen merken.
Ik vermoed dat de '77 velgen op mijn auto dezelfde zijn als de originele uit '74 of is dit niet het geval?
P.s: heb de anti-diefstalbouten nog steeds niet losgekregen. Iemand een adapter? Dit lijkt me het eenvoudigste.
Alain, wat die velgen betreft, er staat inderdaad '77 op. Wist niet dat dit op het bouwjaar betrekking had. Ik heb hier nog een set velgen uit '75 liggen maar wat ik niet begrijp is dat deze geen 'kleine cirkel'(zie foto) hebben. Zijn deze misschien van een Bagheera type 1 'S' afkomstig? De latere type-2 zijn hiermee ook uitgerust heb ik al kunnen merken.
Ik vermoed dat de '77 velgen op mijn auto dezelfde zijn als de originele uit '74 of is dit niet het geval?
P.s: heb de anti-diefstalbouten nog steeds niet losgekregen. Iemand een adapter? Dit lijkt me het eenvoudigste.
- Attachments
-
- 000_0601.jpg (230.65 KiB) Viewed 9821 times
-
- Posts: 4134
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
De velgen (met 77) zijn wel correct van model met cirkel en volledig grijs voor uw wagen Bart.
Zij met 75 erop zijn voor de S, zwart tussen spaken en zwart middenstuk.
De correcte voor uw wagen hebben grote, uitstekende doppen centraal terwijl de latere een platte dop centraal hebben.
Spyros kan je eens contact opnemen met Bart voor de adaptor voor de wielbouten!!!!!!!
Zij met 75 erop zijn voor de S, zwart tussen spaken en zwart middenstuk.
De correcte voor uw wagen hebben grote, uitstekende doppen centraal terwijl de latere een platte dop centraal hebben.
Spyros kan je eens contact opnemen met Bart voor de adaptor voor de wielbouten!!!!!!!
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Ik heb velgen liggen van 74. Ze hebben eveneens de cirkel. Maar je moet rekening houden dat het een Franse auto is. Veel zaken werden door elkaar gebruikt. Zelfs de centrale afdekstukjes werden door elkaar gebruikt. Ik zag eens een reclame van een Courr?ges. Op de ene folder met de uitstulpende afdekstukjes en op een andere met de platte.
Benny
Benny
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ziezo, neus eraf en dat is wat we te zien krijgen. Ik denk dat ik enerzijds van geluk mag spreken dat hier perfect iets mee aan te vangen is maar anderzijds is het hoog tijd om in te grijpen.
Duidelijk is te zien hoe de auto vroeger onderaan reeds eens 'geverfd' is. Dat is mijn geluk geweest...
Duidelijk is te zien hoe de auto vroeger onderaan reeds eens 'geverfd' is. Dat is mijn geluk geweest...
- Attachments
-
- 000_0608small.jpg (185.23 KiB) Viewed 9790 times
-
- 000_0603small.jpg (233.11 KiB) Viewed 9790 times
-
- 000_0607small.jpg (221.63 KiB) Viewed 9790 times
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Bart,
Ja het is inderdaad hoog tijd om in te grijpen maar het is nog mogelijk en dat kun je van de meeste type 1 niet meer zeggen. Neem er vooral de tijd voor haast en spoed is zelden goed. Spijtig dat Matra niet eerder op het idee gekomen is om zijn carrosserie?n te verzinken.Dat is dan nu ook de reden dat ze zo zeldzaam zijn geworden.
Bart heel veel succes met de restauratie.
Groetjes Godfried.
Ja het is inderdaad hoog tijd om in te grijpen maar het is nog mogelijk en dat kun je van de meeste type 1 niet meer zeggen. Neem er vooral de tijd voor haast en spoed is zelden goed. Spijtig dat Matra niet eerder op het idee gekomen is om zijn carrosserie?n te verzinken.Dat is dan nu ook de reden dat ze zo zeldzaam zijn geworden.
Bart heel veel succes met de restauratie.
Groetjes Godfried.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Dank je, Godfried.
Het is duidelijk dat ik deze wagen tot op het kale chassis zal uit elkaar halen. Een digitale camera is de beste uitvinding voor zo'n project want zal de nodige foto's moeten nemen om alles terug in elkaar te krijgen binnen afzienbare tijd.
Alle tips voor het uitbouwen van de motor en het behandelen van het chassis zijn dus welkom.
Ik zou het chassis willen laten zandstralen. Zoiets met de stalenborstel ontroesten lijkt me onbegonnen werk en allesbehalve effectief (onbereikbare plaatsen en holle ruimten).
Wat kost dit en wie kan dit voor me doen?
Maar laten we beginnen met het begin, er moeten nog steeds twee wielen gedemonteerd worden.
IEMAND EEN ADAPTER LIGGEN VOOR DE ANTI-DIEFSTALBOUTEN ???
Bart
Het is duidelijk dat ik deze wagen tot op het kale chassis zal uit elkaar halen. Een digitale camera is de beste uitvinding voor zo'n project want zal de nodige foto's moeten nemen om alles terug in elkaar te krijgen binnen afzienbare tijd.
Alle tips voor het uitbouwen van de motor en het behandelen van het chassis zijn dus welkom.
Ik zou het chassis willen laten zandstralen. Zoiets met de stalenborstel ontroesten lijkt me onbegonnen werk en allesbehalve effectief (onbereikbare plaatsen en holle ruimten).
Wat kost dit en wie kan dit voor me doen?
Maar laten we beginnen met het begin, er moeten nog steeds twee wielen gedemonteerd worden.
IEMAND EEN ADAPTER LIGGEN VOOR DE ANTI-DIEFSTALBOUTEN ???
Bart
- Attachments
-
- 000_0583small.jpg (220.14 KiB) Viewed 9745 times
-
- 000_0606small.jpg (213.76 KiB) Viewed 9745 times
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
hey bartje je bent gestart zie ik wel in heist op den bergh is er een bedrijfje die voor chassis 150? vroeg en 200? kompleete auto maar je moet wel alle coating eraf doen als je het adres graag hebt en tel spring ik er wel eens binnen om meer info te vragen en voor het overigge veel matra plezier en als je vragen hebt laat maar komen als ik je kan helpen graag maarop deze moment ben ik nog niet bij jou kunnen geraken een beetje te druk op de zaak ik weet ik heb het je belooft en dan doe ik dat ook dus je kan wel een keer me verwachten maar geef me je nr nog ne keer voor af te spreken mvgRonnytot gouw
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag bart,
Je hebt gelijk als je iets doet doe het dan goed.Om de carrosserie te laten zandstralen moet je eens contact opnemen met Benny. Hij is daar ook mee bezig en heeft me vandaag enkele mooie foto's doorgestuurd van de carrosserie van zijn bagheera. Zijn bedoeling is om de carrosserie te laten galvaniseren. Dit is natuurlijk de beste oplossing maar ook de duurste.ik weet niet hoe het in jou buurt gesteld is maar hier kun je zelf gaan zandstralen bij sommige firma's. Je moet dan betalen per uur alles inbegrepen.Je kunt de carrosserie ook laten poederlakken dan wordt hij gezandstraald door de firma die het poederlakken doet. Wat het kost weet ik niet.Zandstralen, een goede grondverf en dan met steenslag behandelen is ook een mogelijkheid. Zeker de holle ruimtes niet vergeten. Niet kijken naar een liter wax of iets dergelijks.Wat ik ook gebruik is het volgende zwarte vernisch deze is verkrijgbaar bij AVEVE(vroegere boerenbond) in potten van 5 liter kostprijs 13.35. Deze meng ik dan met 25% olie en kun je met een hogedrukspuit in de balken spuiten. Waarom die olie?Om er zeker van te zijn dat het product niet hard wordt en gaat barsten. Het blijft een plakkerig boeltje.Oppassen indien je klinker hebt liggen. Dit is een goede en goedkope oplossing en ruikt niet.
Die wielbouten nog niet los? Gewoon aan beginnen.
Veel succes. Godfried.
Je hebt gelijk als je iets doet doe het dan goed.Om de carrosserie te laten zandstralen moet je eens contact opnemen met Benny. Hij is daar ook mee bezig en heeft me vandaag enkele mooie foto's doorgestuurd van de carrosserie van zijn bagheera. Zijn bedoeling is om de carrosserie te laten galvaniseren. Dit is natuurlijk de beste oplossing maar ook de duurste.ik weet niet hoe het in jou buurt gesteld is maar hier kun je zelf gaan zandstralen bij sommige firma's. Je moet dan betalen per uur alles inbegrepen.Je kunt de carrosserie ook laten poederlakken dan wordt hij gezandstraald door de firma die het poederlakken doet. Wat het kost weet ik niet.Zandstralen, een goede grondverf en dan met steenslag behandelen is ook een mogelijkheid. Zeker de holle ruimtes niet vergeten. Niet kijken naar een liter wax of iets dergelijks.Wat ik ook gebruik is het volgende zwarte vernisch deze is verkrijgbaar bij AVEVE(vroegere boerenbond) in potten van 5 liter kostprijs 13.35. Deze meng ik dan met 25% olie en kun je met een hogedrukspuit in de balken spuiten. Waarom die olie?Om er zeker van te zijn dat het product niet hard wordt en gaat barsten. Het blijft een plakkerig boeltje.Oppassen indien je klinker hebt liggen. Dit is een goede en goedkope oplossing en ruikt niet.
Die wielbouten nog niet los? Gewoon aan beginnen.
Veel succes. Godfried.
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hoi mannen,
hier zou het laten zandstralen van het chassis eveneens iets van 200 euro kosten. (Laten zandstralen). Ik geef er de voorkeur aan om het te laten doen, want even niet opletten en je zit zo door het plaatwerk ( denk ik toch) en het is hun beroep.
Maandag telefoneer ik naar de verzinkerij om de prijs te weten per kg. Ik vrees dat de prijs weer zal gestegen zijn, wegens de stijgende energieprijzen. Zodra ik iets weet zet ik het op het forum.
Ik heb maar ??n firma gevonden in Vlaanderen die het chassis wilverzinken. Alle anderen weigeren pertinent.
Zou het niet interessant zijn om de holle ruimtes te vullen met PU-schuim? Dan kan er geen vocht zich meer ophopen in die ruimtes en worden er minder geluiden doorgegeven. (Ik las 2 weken terug dat er reeds constructeurs zijn die de holle ruimtes opvullen om te verhinderen dat er geluiden doorgegeven worden.
Jouw type 1 ziet er nog heel gaaf uit. Hopelijk blijft het zo wanneer je er de andere carrosseriedelen eraf haalt.
Groeten Benny.
hier zou het laten zandstralen van het chassis eveneens iets van 200 euro kosten. (Laten zandstralen). Ik geef er de voorkeur aan om het te laten doen, want even niet opletten en je zit zo door het plaatwerk ( denk ik toch) en het is hun beroep.
Maandag telefoneer ik naar de verzinkerij om de prijs te weten per kg. Ik vrees dat de prijs weer zal gestegen zijn, wegens de stijgende energieprijzen. Zodra ik iets weet zet ik het op het forum.
Ik heb maar ??n firma gevonden in Vlaanderen die het chassis wilverzinken. Alle anderen weigeren pertinent.
Zou het niet interessant zijn om de holle ruimtes te vullen met PU-schuim? Dan kan er geen vocht zich meer ophopen in die ruimtes en worden er minder geluiden doorgegeven. (Ik las 2 weken terug dat er reeds constructeurs zijn die de holle ruimtes opvullen om te verhinderen dat er geluiden doorgegeven worden.
Jouw type 1 ziet er nog heel gaaf uit. Hopelijk blijft het zo wanneer je er de andere carrosseriedelen eraf haalt.
Groeten Benny.
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hoi mannen,
hier zou het laten zandstralen van het chassis eveneens iets van 200 euro kosten. (Laten zandstralen). Ik geef er de voorkeur aan om het te laten doen, want even niet opletten en je zit zo door het plaatwerk ( denk ik toch) en het is hun beroep.
Maandag telefoneer ik naar de verzinkerij om de prijs te weten per kg. Ik vrees dat de prijs weer zal gestegen zijn, wegens de stijgende energieprijzen. Zodra ik iets weet zet ik het op het forum.
Ik heb maar ??n firma gevonden in Vlaanderen die het chassis wilverzinken. Alle anderen weigeren pertinent.
Zou het niet interessant zijn om de holle ruimtes te vullen met PU-schuim? Dan kan er geen vocht zich meer ophopen in die ruimtes en worden er minder geluiden doorgegeven. (Ik las 2 weken terug dat er reeds constructeurs zijn die de holle ruimtes opvullen om te verhinderen dat er geluiden doorgegeven worden.
Jouw type 1 ziet er nog heel gaaf uit. Hopelijk blijft het zo wanneer je er de andere carrosseriedelen eraf haalt.
Groeten Benny.
hier zou het laten zandstralen van het chassis eveneens iets van 200 euro kosten. (Laten zandstralen). Ik geef er de voorkeur aan om het te laten doen, want even niet opletten en je zit zo door het plaatwerk ( denk ik toch) en het is hun beroep.
Maandag telefoneer ik naar de verzinkerij om de prijs te weten per kg. Ik vrees dat de prijs weer zal gestegen zijn, wegens de stijgende energieprijzen. Zodra ik iets weet zet ik het op het forum.
Ik heb maar ??n firma gevonden in Vlaanderen die het chassis wilverzinken. Alle anderen weigeren pertinent.
Zou het niet interessant zijn om de holle ruimtes te vullen met PU-schuim? Dan kan er geen vocht zich meer ophopen in die ruimtes en worden er minder geluiden doorgegeven. (Ik las 2 weken terug dat er reeds constructeurs zijn die de holle ruimtes opvullen om te verhinderen dat er geluiden doorgegeven worden.
Jouw type 1 ziet er nog heel gaaf uit. Hopelijk blijft het zo wanneer je er de andere carrosseriedelen eraf haalt.
Groeten Benny.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ik hoop van volgende week het komplete achterste met het dak eraf te krijgen. Hoe kan ik het dak best losmaken van de voorste metalen raamstijlen? Ik heb al Bagheera's gezien waarvan het dak gewoon blijft zitten tijdens de restauratie. Dit wordt dan achteraan ter hoogte van de luchtroosters doorgezaagd waardoor enkel het achterwerk eraf komt.
Alle tips betreffende de behandeling van het chassis blijven steeds welkom! Zodra de carosserie eraf is, volgen meerdere foto's om jullie een gedacht te vormen.
Ronny, je mag me altijd bellen op 0475/529.942. We spreken wel iets af.
Bent steeds welkom!
Bart
Alle tips betreffende de behandeling van het chassis blijven steeds welkom! Zodra de carosserie eraf is, volgen meerdere foto's om jullie een gedacht te vormen.
Ronny, je mag me altijd bellen op 0475/529.942. We spreken wel iets af.
Bent steeds welkom!
Bart
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Voor die apdapter vrees ik dat je er geen zal vinden die past. Voor iedere set bestaat er een adapter. Tenzij je het nummer hebt van de set,dan zou je eventueel bij de fabrikant een nieuwe adapter bestellen. Die zijn gelukkig niet onderling verwisselbaar. Anders kon iedereen met zo'n adapter de velgen van een ander stelen, en dat is nu juist de bedoeling. Het wordt dus zelf maken ofwel de boel vastlassen en dan eruit draaien vrees ik. Of misschien afslijpen tegen de velg.
Benny.
Benny.
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Bart,
slijp vooral niet het dak eraf, want er is een boord die je dak de juiste hoogte geeft tijdens het monteren. Ik heb de volgende methode reeds meerdere keren succesvol toegepast: ga in de auto staan met je rug tegen het dak. Begin zo ver mogelijk tegen de voorruit en druk met je benen. Normaal zou het dak moeten los komen. Je zal wel hier en daar gekraak horen, maar forceer het zaakje niet.
veel succes
Benny.
slijp vooral niet het dak eraf, want er is een boord die je dak de juiste hoogte geeft tijdens het monteren. Ik heb de volgende methode reeds meerdere keren succesvol toegepast: ga in de auto staan met je rug tegen het dak. Begin zo ver mogelijk tegen de voorruit en druk met je benen. Normaal zou het dak moeten los komen. Je zal wel hier en daar gekraak horen, maar forceer het zaakje niet.
veel succes
Benny.
-
- Posts: 4134
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ik heb binnenkort een chassis met nog een dak op. Misschien kan dit in aanmerking komen (zolang het gekraak maar niet te hevig is, hihi...)
Wat de anti-diefstalbouten betreft zal ik zelf proberen een adapter te maken.
Een dik stalen L-profiel van ong. ??n meter lengte waar op het uiteinde 3 gaatjes in geboord worden die overeenkomen met de gaatjes in de bout.
Vervolgens trek ik schroefdraad in de gaatjes, 3 boutjes erdoor met moer en tegenmoer en hopen dat de boutjes niet afgetrokken worden. De boutjes zullen slechts 5mm uitsteken om buigen te voorkomen. Hou jullie op de hoogte...
Bart (alias Mc Gyver)
Wat de anti-diefstalbouten betreft zal ik zelf proberen een adapter te maken.
Een dik stalen L-profiel van ong. ??n meter lengte waar op het uiteinde 3 gaatjes in geboord worden die overeenkomen met de gaatjes in de bout.
Vervolgens trek ik schroefdraad in de gaatjes, 3 boutjes erdoor met moer en tegenmoer en hopen dat de boutjes niet afgetrokken worden. De boutjes zullen slechts 5mm uitsteken om buigen te voorkomen. Hou jullie op de hoogte...
Bart (alias Mc Gyver)
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hoi Bart,
we kunnen dan samen met Alain een datum afspreken om dit op de gevoelige plaat te leggen (nu is het in de chip opslaan). Wat dat gekraak betreft, zijn er bij het verwijderen van het dak 3 zaken die kunnen kraken: het dak, de vloerplaat en in de broek
Voor het maken van die adapter, moet je zeker stalen bouten gebruiken. Gewone ijzeren bouten gaan het zeker niet aankunnen.
Benny.
we kunnen dan samen met Alain een datum afspreken om dit op de gevoelige plaat te leggen (nu is het in de chip opslaan). Wat dat gekraak betreft, zijn er bij het verwijderen van het dak 3 zaken die kunnen kraken: het dak, de vloerplaat en in de broek
Voor het maken van die adapter, moet je zeker stalen bouten gebruiken. Gewone ijzeren bouten gaan het zeker niet aankunnen.
Benny.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Geen probleem! Ik zou zelfs zeggen,fantastisch!
Kom gerust eens kijken! Zou het leuk vinden om de voorzitter en de bagheera-specialist te kunnen ontvangen en mijn vragen af te vuren!
Ik ben praktisch altijd thuis op dinsdagavond of woensdagavond en dit vanaf 17.30.
En er zijn toffe cafeetjes in de onmiddelijke nabijheid van mijn werkplaats!
Aarzel niet om me te contacteren op 0475/529.942
Bart
Kom gerust eens kijken! Zou het leuk vinden om de voorzitter en de bagheera-specialist te kunnen ontvangen en mijn vragen af te vuren!
Ik ben praktisch altijd thuis op dinsdagavond of woensdagavond en dit vanaf 17.30.
En er zijn toffe cafeetjes in de onmiddelijke nabijheid van mijn werkplaats!
Aarzel niet om me te contacteren op 0475/529.942
Bart
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Prima. Als ik de weergoden mag geloven gaat het eindelijk terug eens zomer (wat is dat nu ook weer?) worden vanaf dinsdag. Ben di- wo- en donderdagavond vrij vanaf 17.30u
Neem E40 afrit Ternat. Ik zal jou dan met mijn motor ergens aan de afrit komen opzoeken (Honda GL1000, jawel, ook ne seventies-bike zoals de Matra, maar dan zonder roest...) als het weer goed is want anders komt deze de deur niet uit.
Ik hoor het nog wel.
Bart
Neem E40 afrit Ternat. Ik zal jou dan met mijn motor ergens aan de afrit komen opzoeken (Honda GL1000, jawel, ook ne seventies-bike zoals de Matra, maar dan zonder roest...) als het weer goed is want anders komt deze de deur niet uit.
Ik hoor het nog wel.
Bart
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Matravrienden,
Benny wat die PU-schuim betreft. Ik heb dit ongeveer 15 jaar geleden ook gebruikt bij mijn Opel GT. De balken onder de auto waren vanbinnen geroest. Eerst heb ik de balken dicht gemaakt. Toen heb ik gaten geboord in de bodem binnenkant auto en de balken laten vol lopen met teer.Daarna heb ik de stoppen verwijderd en de teer laten uitlopen.Maar ik had een probleem de teer bleef maar druppelen,zeker blij warm weer.Toen ben ik overgegaan tot het vol spuiten van de balken met PU-schuim.Het grootste probleem bij deze operatie is "je ziet niet wat je doet" waar zit er schuim en waar niet?. Dus ben ik voorstander om eerst te behandelen met een wax of iets dergelijks en dan de PU-schuim te gebruiken.
Groetjes Godfried.
Benny wat die PU-schuim betreft. Ik heb dit ongeveer 15 jaar geleden ook gebruikt bij mijn Opel GT. De balken onder de auto waren vanbinnen geroest. Eerst heb ik de balken dicht gemaakt. Toen heb ik gaten geboord in de bodem binnenkant auto en de balken laten vol lopen met teer.Daarna heb ik de stoppen verwijderd en de teer laten uitlopen.Maar ik had een probleem de teer bleef maar druppelen,zeker blij warm weer.Toen ben ik overgegaan tot het vol spuiten van de balken met PU-schuim.Het grootste probleem bij deze operatie is "je ziet niet wat je doet" waar zit er schuim en waar niet?. Dus ben ik voorstander om eerst te behandelen met een wax of iets dergelijks en dan de PU-schuim te gebruiken.
Groetjes Godfried.
-
- Posts: 3946
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 10048
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Benny,
Dat het PU-shuim vergaat is niet.Aan mijn Opel GT heb een stuk van deze schuim gecontroleerd.Hij is nog het zelfde als 15 jaar geleden.Als je deze schuim ook in de deurdrempels wil gebruiken is de vraag of hij wel overal komt.Zoals je weet zitten er een deel versterkingen in de deurdrempel.Om het schuim na het galvaniseren te gebruiken is geen probleem roest bestaat dan niet meer.Als er dan ook niet overal schuim zit maakt niet uit.Waar je wel rekening mee moet houden is de grote druk die het schuim veroorzaakt. Zou misschien delen kunnen vervormen en zeker als je het schuim gebruikt bij huidige wagens.Ik bedoel vervormingen aan de buitenkant van de carrosserie. Of is dat niet zo?
Godfried.
Dat het PU-shuim vergaat is niet.Aan mijn Opel GT heb een stuk van deze schuim gecontroleerd.Hij is nog het zelfde als 15 jaar geleden.Als je deze schuim ook in de deurdrempels wil gebruiken is de vraag of hij wel overal komt.Zoals je weet zitten er een deel versterkingen in de deurdrempel.Om het schuim na het galvaniseren te gebruiken is geen probleem roest bestaat dan niet meer.Als er dan ook niet overal schuim zit maakt niet uit.Waar je wel rekening mee moet houden is de grote druk die het schuim veroorzaakt. Zou misschien delen kunnen vervormen en zeker als je het schuim gebruikt bij huidige wagens.Ik bedoel vervormingen aan de buitenkant van de carrosserie. Of is dat niet zo?
Godfried.
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
"Classic cars are like women, beautifull but unpredictable..."
Krijg ik toch de imbuss-bouten van de linker portierscharnieren niet los! Deze zitten muurvast en een vorige eigenaar speelde het klaar om ??n imbuss-bout rond te maken...Resten mij dus de vijf andere nog los te krijgen. Heb ze met WD-40 bespoten maar geloof nooit dat het zal helpen. De zeer brede en platte (verzonken) bouten zitten werkelijk aan het scharnier vastgeroest...Allemaal! Heb mijn imbuss-sleutel reeds een paar graden verwrongen en heb schrik om de zeskant gaten te beschadigen.
Het rechter portier was geen enkel probleem en is gedemonteerd.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Waar de bodemplaat ombuigt is blijkbaar een gevoelige plaats, komt steevast laswerk aan te pas.
Krijg ik toch de imbuss-bouten van de linker portierscharnieren niet los! Deze zitten muurvast en een vorige eigenaar speelde het klaar om ??n imbuss-bout rond te maken...Resten mij dus de vijf andere nog los te krijgen. Heb ze met WD-40 bespoten maar geloof nooit dat het zal helpen. De zeer brede en platte (verzonken) bouten zitten werkelijk aan het scharnier vastgeroest...Allemaal! Heb mijn imbuss-sleutel reeds een paar graden verwrongen en heb schrik om de zeskant gaten te beschadigen.
Het rechter portier was geen enkel probleem en is gedemonteerd.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Waar de bodemplaat ombuigt is blijkbaar een gevoelige plaats, komt steevast laswerk aan te pas.
- Attachments
-
- 000_0622.JPG (215.62 KiB) Viewed 9650 times
-
- 000_0630.JPG (203.3 KiB) Viewed 9650 times