FrieMatra zijn murena 2.2S
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
FrieMatra zijn murena 2.2S
Beste Matravrienden,
Niet tegeloven maar ik heb een murena 2.2S gekocht.
Ik was al een tijd deze murena aan het volgen omdat hij te koop stond.
Ik zei tegen mijn vrouw dat ik een murena S te koop wist staan, niet verwacht dat ze ging zeggen "als je die graag hebt dan moet je die kopen". Die nacht zitten te twijfelen ga ik kopen of niet, wat ga ik er mee doen, je hebt al een bagheera. Besluit ik ga hem niet kopen, eindelijk in slaap gevallen OEEEEEFFFF. S'morgens dacht ik " zou hij iets aan de prijs doen", ik ga 1000? minder bieden. Mijn vrouw zei al ? je gaat die murena hebben" dit geloofde ik dan niet. Uiteindelijk ja, je mag hem hebben omdat jij het bent, geweldig h?. De wagen komt dan ook van een clublid. Ik heb de wagen gekocht zonder hem te zien en te inspecteren, dit raad ik niemand aan maar soms doe je gekke dingen. Het is geen bagheera dus zal het wel meezitten, ik ben al wat gewoon. Na de eerste inspectie thuis en op de put zag ik toch dat er nog wat werk aan is eer ik tevreden zal zijn, maar hij is dan ook bijna 25 jaar oud en daar wacht ik op om hem terug in het verkeer te brengen. Pasop hij is nog ingeschreven en verzekerd ik heb zelfs de plaat en de verzekering meegekregen om alles klaar te maken voor de keuring. Ik heb er nog niet mee gereden misschien straks als ik me wat beter voel. Heb namelijk een griepje erbij.
Wordt zeker vervolgt.
Niet tegeloven maar ik heb een murena 2.2S gekocht.
Ik was al een tijd deze murena aan het volgen omdat hij te koop stond.
Ik zei tegen mijn vrouw dat ik een murena S te koop wist staan, niet verwacht dat ze ging zeggen "als je die graag hebt dan moet je die kopen". Die nacht zitten te twijfelen ga ik kopen of niet, wat ga ik er mee doen, je hebt al een bagheera. Besluit ik ga hem niet kopen, eindelijk in slaap gevallen OEEEEEFFFF. S'morgens dacht ik " zou hij iets aan de prijs doen", ik ga 1000? minder bieden. Mijn vrouw zei al ? je gaat die murena hebben" dit geloofde ik dan niet. Uiteindelijk ja, je mag hem hebben omdat jij het bent, geweldig h?. De wagen komt dan ook van een clublid. Ik heb de wagen gekocht zonder hem te zien en te inspecteren, dit raad ik niemand aan maar soms doe je gekke dingen. Het is geen bagheera dus zal het wel meezitten, ik ben al wat gewoon. Na de eerste inspectie thuis en op de put zag ik toch dat er nog wat werk aan is eer ik tevreden zal zijn, maar hij is dan ook bijna 25 jaar oud en daar wacht ik op om hem terug in het verkeer te brengen. Pasop hij is nog ingeschreven en verzekerd ik heb zelfs de plaat en de verzekering meegekregen om alles klaar te maken voor de keuring. Ik heb er nog niet mee gereden misschien straks als ik me wat beter voel. Heb namelijk een griepje erbij.
Wordt zeker vervolgt.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
Hey Godfried,
Proficiat met je aankoop!
Ik ben er zeker van dat je geen spijt zult krijgen van je beslissing. Je zult zien, het is h??l aangenaam om (afwissellend) met de Bagheera en de Murena te rijden en het brengt de aparte eigenschappen van elke wagen afzonderlijk perfect naar boven.
Succes ermee.
Groetjes.
Andr
Proficiat met je aankoop!
Ik ben er zeker van dat je geen spijt zult krijgen van je beslissing. Je zult zien, het is h??l aangenaam om (afwissellend) met de Bagheera en de Murena te rijden en het brengt de aparte eigenschappen van elke wagen afzonderlijk perfect naar boven.
Succes ermee.
Groetjes.
Andr
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag vrienden,
Bedankt voor de wensen van geluk en plezier met deze murena.
Dat het tijd wordt dat deze murena in goed handen terecht kwam dat kan ik jullie verzekeren. Ik heb hem (haar) niet gekocht om meer pk's te hebben, want de bagheera rijdt zeer goed. Mijn probleem is dat ik denk met een diesel te rijden en haar niet in de toeren durf te jagen maar dat is verledentijd. Het is een hoge toerenmotortje en da ga ik gebruiken.
Nu de murena heeft zijn eerste grondige inspectie gehad (niet de motor) en kom tot de vaststelling dat ik nog het een en ander moet doen om door de keuring te geraken. De stabilisatie rubbers zitten van ??n kant verkeerd tussen de schoteltjes daardoor worden de rubbers platter gedrukt. De andere kant heeft een opengebarsten rubber. De uitlaat is voor de schroot, niet meer te herstellen, of je moet vlug tevreden zijn. Dan ??n uitlaatrubber is gebarsten maar deze wordt samengehouden door de plaat die er omheen zit. De remblokken achter zijn totaal op nog enkele mm. Onder de uitlaat heb ik wat oppervlakkige roest vastgesteld, er zitten geen hitte platen onder de uitlaat, moet ik nog eens onderzoeken of dit wel zo moet. De uitlaat was gelast en kon niet meer bewegen daardoor schudde de hele auto een beetje. Ik heb de murena met de hogedrukreiniger aangevallen, Franse, Duitse, Belgi?se zand met de hopen onderuit gekomen. Volgens mij is er weinig aangedaan sinds het verlaten van de fabriek in Romorantin!!. Allen wat nodig was vermoed ik, er zit weinig verf of steenslag onder het chassis. Verwonderlijk dat het nog in zo een goede staat is. Ik kan nergens ernstige roestvorming vinden, gelukkig want ik heb haar gekocht zonder te zien. De polyester is ook in zeer goede staat alleen de linkse deurdrempel werd beschadigd en hersteld, maar deze zit een gedeelte niet op zijn plaats omdat een stukje van de plaat geplooid is door het raken van een steen borduur!! Dit zal ik ook in orde maken na de keuring.
Stilletjes aan zal ik deze murena weer maken zoals hij moet zijn. Ik wil er geen showcar van maken maar hij moet goed en toch mooi zijn. de binnenbekleding is goed, een klein brandplekje op de passagierzetel maar het valt zo niet op je moet het zoeken. De bestuurszetel heeft een plekje van een 1cm op een hoekje waar het stof dunner is. Dit moet op te lossen zijn door de naad een klein beetje te verleggen.
De foto's volgen.
Dit is het voorlopig er zal nog veel volgen!!!!
Bedankt voor de wensen van geluk en plezier met deze murena.
Dat het tijd wordt dat deze murena in goed handen terecht kwam dat kan ik jullie verzekeren. Ik heb hem (haar) niet gekocht om meer pk's te hebben, want de bagheera rijdt zeer goed. Mijn probleem is dat ik denk met een diesel te rijden en haar niet in de toeren durf te jagen maar dat is verledentijd. Het is een hoge toerenmotortje en da ga ik gebruiken.
Nu de murena heeft zijn eerste grondige inspectie gehad (niet de motor) en kom tot de vaststelling dat ik nog het een en ander moet doen om door de keuring te geraken. De stabilisatie rubbers zitten van ??n kant verkeerd tussen de schoteltjes daardoor worden de rubbers platter gedrukt. De andere kant heeft een opengebarsten rubber. De uitlaat is voor de schroot, niet meer te herstellen, of je moet vlug tevreden zijn. Dan ??n uitlaatrubber is gebarsten maar deze wordt samengehouden door de plaat die er omheen zit. De remblokken achter zijn totaal op nog enkele mm. Onder de uitlaat heb ik wat oppervlakkige roest vastgesteld, er zitten geen hitte platen onder de uitlaat, moet ik nog eens onderzoeken of dit wel zo moet. De uitlaat was gelast en kon niet meer bewegen daardoor schudde de hele auto een beetje. Ik heb de murena met de hogedrukreiniger aangevallen, Franse, Duitse, Belgi?se zand met de hopen onderuit gekomen. Volgens mij is er weinig aangedaan sinds het verlaten van de fabriek in Romorantin!!. Allen wat nodig was vermoed ik, er zit weinig verf of steenslag onder het chassis. Verwonderlijk dat het nog in zo een goede staat is. Ik kan nergens ernstige roestvorming vinden, gelukkig want ik heb haar gekocht zonder te zien. De polyester is ook in zeer goede staat alleen de linkse deurdrempel werd beschadigd en hersteld, maar deze zit een gedeelte niet op zijn plaats omdat een stukje van de plaat geplooid is door het raken van een steen borduur!! Dit zal ik ook in orde maken na de keuring.
Stilletjes aan zal ik deze murena weer maken zoals hij moet zijn. Ik wil er geen showcar van maken maar hij moet goed en toch mooi zijn. de binnenbekleding is goed, een klein brandplekje op de passagierzetel maar het valt zo niet op je moet het zoeken. De bestuurszetel heeft een plekje van een 1cm op een hoekje waar het stof dunner is. Dit moet op te lossen zijn door de naad een klein beetje te verleggen.
De foto's volgen.
Dit is het voorlopig er zal nog veel volgen!!!!
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hier de foto's.
- Attachments
-
- achter remklauw (Small).JPG (59.57 KiB) Viewed 13474 times
-
- de uitlaat!! (Small).JPG (81.89 KiB) Viewed 13474 times
-
- een beetje hoger gezet (Small).JPG (84.26 KiB) Viewed 13474 times
-
- het reserve wiel Barsten in de rubben!! (Small).JPG (57.89 KiB) Viewed 13474 times
-
- roest onder de uitlaat (Small).JPG (63.35 KiB) Viewed 13474 times
-
- zie deoude remblokken (Small).JPG (60.05 KiB) Viewed 13474 times
-
- voorkompartimet met werk!! (Small).JPG (83.77 KiB) Viewed 13474 times
-
- tijdens de wasbeurt en de grote kuis met de drukreiniger (Small).JPG (76.98 KiB) Viewed 13474 times
-
- murena (Small).JPG (81.02 KiB) Viewed 13474 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ik wou dat alle resterende type I er ook nog zo gaaf uitzagen...
Ik ben blij voor jou, Godfried, dat je ondanks je gezondheid een nieuw project weet aan te pakken.
Dit bewijst des temeer dat je een sterk karakter hebt en het moreel hoog is, houden zo!
Een Matra bezitten kan therapeutisch werken!
Ik ben blij voor jou, Godfried, dat je ondanks je gezondheid een nieuw project weet aan te pakken.
Dit bewijst des temeer dat je een sterk karakter hebt en het moreel hoog is, houden zo!
Een Matra bezitten kan therapeutisch werken!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ja Bart dat verzinken van je bagheera is het beste wat haar overkomen is. De eeuwige jeugd!! Althans als de eigenaar een beetje respect op kan brengen voor zijn wagen, zonder goede zorgen kan het toch nog een slechte auto worden.
Regelmatig moet ik een afleiding hebben, het verzacht de pijn.
PS: De remslangen die bij jou geweest zijn passen wel degelijk op een murena, dat heb ik al gezien.
Nu liggen ze bij Marcel en passen ook niet op zijn bagheera.
Tot de vaststelling gekomen dat er ??n remslang achter barstjes heeft!!!!!
Regelmatig moet ik een afleiding hebben, het verzacht de pijn.
PS: De remslangen die bij jou geweest zijn passen wel degelijk op een murena, dat heb ik al gezien.
Nu liggen ze bij Marcel en passen ook niet op zijn bagheera.
Tot de vaststelling gekomen dat er ??n remslang achter barstjes heeft!!!!!
Matra Bagheera S - 1977
- Ronny
- Posts: 103
- Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
- Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Ronny,
Ik zal de murena de zorgen geven die ze verdient, vergelijken met een bagheera kun je dit inderdaad niet (gelukkig). Bij een bagheera heb je het gevoel dat het niet ophoud!!!Het heeft ongeveer drie jaar geduurd eer ik mijn bagheera in orde had. Hoe is het met jou bagheera gesteld??
Bedankt :wink
Ik zal de murena de zorgen geven die ze verdient, vergelijken met een bagheera kun je dit inderdaad niet (gelukkig). Bij een bagheera heb je het gevoel dat het niet ophoud!!!Het heeft ongeveer drie jaar geduurd eer ik mijn bagheera in orde had. Hoe is het met jou bagheera gesteld??
Bedankt :wink
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De murena blijft voor verrassingen zorgen!! Tijdens de controle voor naar de keuring te gaan heb ik alle remcilinders open liggen, deze zijn nog in goede staat en werden voorzien van een laagje cilindervet van FTE. De voorste remklauwen zaten vast en zijn net zoals de bagheera uit staal gemaakt en roesten de eerste 3mm in de cilinder. De rechtse remschijf gaat voor problemen zorgen. Door te veel stil te staan zijn de remblokken in de remschijf afgedrukt (roest). Dit is te merken aan de remblok die aan deze zijde zit hij is voor de helft meer afgesleten.
Foto's volgen.
Nog een probleem de hoofdrempomp blijft hangen!!!!! . Deze is gewoon van over een kleine afstand te werken maar nu de olie weg is blijft hij hangen!!
Foto's volgen.
Nog een probleem de hoofdrempomp blijft hangen!!!!! . Deze is gewoon van over een kleine afstand te werken maar nu de olie weg is blijft hij hangen!!
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De hoofdrempomp uitgebouwd en overgegaan tot revisie, dan toch maar besloten om een nieuwe te plaatsen. Tijdens het ontluchten kwam er uit 2 nippels geen lucht en olie. Mijn eerste gedachte waren slechte remslangen maar gelukkig is het gebleven bij verstopte nippels door roest. De hulpkoppelingscilinder heb ik ook uitgebouwd en gecontroleerd. Deze zal ik in de toekomst ook vervangen door een nieuwe. De plaatjes die de remklauw op zijn plaats moeten houden hebben aan een zijde een opstaan kantje zodat ze niet kunnen wegschuiven, deze waren bij de 2 voorste remklauwen verdwenen of plat gedrukt. Op 2 plaatjes heb ik een stukje opgelast en de andere 2 heb ik terug kunnen openplooien.
De nieuwe uitlaat werd gisteren middag geleverd. Het buizenwerk met de veer had ik bij de auto gekregen en komt van Simon. Zie het verschil van kwaliteit in het plaatwerk. De buizen heb ik behandeld met een roestomvormer, of dit iets afdoet bij de hoge temperaturen weet ik niet.
Tot zover!!!!
De nieuwe uitlaat werd gisteren middag geleverd. Het buizenwerk met de veer had ik bij de auto gekregen en komt van Simon. Zie het verschil van kwaliteit in het plaatwerk. De buizen heb ik behandeld met een roestomvormer, of dit iets afdoet bij de hoge temperaturen weet ik niet.
Tot zover!!!!
- Attachments
-
- uitlaat, zie verschil in kwaliteit, dit zij alle twee nieuwe onderdelen!! (Small).JPG (64.2 KiB) Viewed 13356 times
-
- toch maar vervangen door een nieuwe (Small).JPG (76.17 KiB) Viewed 13356 times
-
- stukjes afgebroken voor op de plaats te blijven (Small).JPG (33.27 KiB) Viewed 13356 times
-
- slijtagesporen op de remschijf (Small).JPG (63.92 KiB) Viewed 13356 times
-
- roest op cilinders!! (Small).JPG (60.22 KiB) Viewed 13356 times
-
- roest in de cilinders (Small).JPG (55.56 KiB) Viewed 13356 times
-
- hoofdrempop lekt olie (Small).JPG (59.45 KiB) Viewed 13356 times
-
- oude pomp uitgebouwd (Small).JPG (62.79 KiB) Viewed 13356 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Waarom heb ik Cor, Alain, jean, Paul of anderen niet meegenomen voor de aankoop van mijn murena!!! Velen zullen zeggen eigen fout, dit heb je als je een wagen koopt die je niet grondig ge?nspecteerd voor de koop.
Vandaag de murena buiten gereden en had gedacht de motor eens onder handen te nemen, dan komt mijn zoon buiten en staat naar de murena te kijken. Mooie wagen "zegt hij" maar is dit een gat!! Welk gat!! Hier in de wielarm links. Ik dacht die maakt een grap, maar nee hoor, ik kon zo in de wielarm binnenkijken. Dan er maar eens tegen geklopt met het resultaat dat deze wielarm naar de haaien is, een gat van 5 a 6cm is nu in de wielarm.
Had ik dit geweten!! Wie weet wat ik gedaan had.
Nu moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. Ik ben er zeker van dat de verkoper dit niet wist!!
Wie kan me helpen!! Ik zoek twee goede wielarmen voor een 2.2.
Ps; Aan de andere kant nog niet durven te kloppen maar zal wel het zelfde zijn!!
Vandaag de murena buiten gereden en had gedacht de motor eens onder handen te nemen, dan komt mijn zoon buiten en staat naar de murena te kijken. Mooie wagen "zegt hij" maar is dit een gat!! Welk gat!! Hier in de wielarm links. Ik dacht die maakt een grap, maar nee hoor, ik kon zo in de wielarm binnenkijken. Dan er maar eens tegen geklopt met het resultaat dat deze wielarm naar de haaien is, een gat van 5 a 6cm is nu in de wielarm.
Had ik dit geweten!! Wie weet wat ik gedaan had.
Nu moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. Ik ben er zeker van dat de verkoper dit niet wist!!
Wie kan me helpen!! Ik zoek twee goede wielarmen voor een 2.2.
Ps; Aan de andere kant nog niet durven te kloppen maar zal wel het zelfde zijn!!
- Attachments
-
- milj......de, naar de klote een ramp!!! (Small).JPG (63.82 KiB) Viewed 13332 times
-
- nog altijd naar de kl.....te (Small).JPG (68.3 KiB) Viewed 13332 times
-
- ja het is waar!!! (Small).JPG (67.1 KiB) Viewed 13332 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
armen
Dag Godfried,
Helaas berouw komt na de zonde.... grapje.
Even over die arm ik heb alleen 2 rechtse liggen, maar haal de linkse er van onder, dan kan ik zien, waarschijnlijk is hij te lassen, daarna goed behandelen en dan kan hij weer jaren mee.
Valt dus wel mee,
Groeten Cornelis
Helaas berouw komt na de zonde.... grapje.
Even over die arm ik heb alleen 2 rechtse liggen, maar haal de linkse er van onder, dan kan ik zien, waarschijnlijk is hij te lassen, daarna goed behandelen en dan kan hij weer jaren mee.
Valt dus wel mee,
Groeten Cornelis
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag matravrienden,
Als de plaat plaatselijk is doorgeroest moet het zeker mogelijk zijn om deze te lassen. Als de arm uitgebouwd is kan ik het eens goed bekijken hoe de situatie er uit ziet aan binnenzijde. Hoe kan die roesten!! Kan daar water in????
Het probleem is voorlopig opgelost, kan binnen enkele dagen een andere wielarm plaatsen.
Georges bedankt hiervoor.
Als de plaat plaatselijk is doorgeroest moet het zeker mogelijk zijn om deze te lassen. Als de arm uitgebouwd is kan ik het eens goed bekijken hoe de situatie er uit ziet aan binnenzijde. Hoe kan die roesten!! Kan daar water in????
Het probleem is voorlopig opgelost, kan binnen enkele dagen een andere wielarm plaatsen.
Georges bedankt hiervoor.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De uitlaat paste niet naar wens, ik heb 3.5 cm moeten afslijpen zodat deze in het midden van de uitsparing komt te hangen.
Bij Hendrik een sleutel geleend om de naafmoer los te krijgen.
Bedank Hendrik, het was me zo niet gelukt.
Bij Hendrik een sleutel geleend om de naafmoer los te krijgen.
Bedank Hendrik, het was me zo niet gelukt.
- Attachments
-
- handige sleutel (Small).JPG (65.73 KiB) Viewed 13291 times
-
- uitlaat op zijn plaats (Small).JPG (52.71 KiB) Viewed 13291 times
-
- uitlaat zit niet op zijn plaats (Small).JPG (41.42 KiB) Viewed 13291 times
Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Komt wel goed Godfried, en, met hulp van de Murena professor al helemaal.
Jij kan lassen dacht ik, dan komen die armen ook wel goed.
Alleen ik hoop dat ze er uit komen, dat gaat niet altijd vloeiend, dat heb ik mee mogen ervaren bij het vervangen van mijn motor.
Hopelijk gaat het je goed af, anders heeft Cor wel een oplossing!
Dat heb ik ook mogen ervaren
Jij kan lassen dacht ik, dan komen die armen ook wel goed.
Alleen ik hoop dat ze er uit komen, dat gaat niet altijd vloeiend, dat heb ik mee mogen ervaren bij het vervangen van mijn motor.
Hopelijk gaat het je goed af, anders heeft Cor wel een oplossing!
Dat heb ik ook mogen ervaren
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ja Paul, lassen is geen probleem,maar er moet toch nog voldoende plaat zijn om te lassen!!! Ik weet dat ik op verschillende mensen kan rekenen indien het mij te moeilijk wordt, daar ben ik hun ook dankbaar voor. Het geeft een geweldig club gevoel, die samenhorigheid.
De slechte arm is uitgebouwd, dit zonder veel problemen. Hoe langer ik de arm bekijk hoe minder kans dat hij krijgt om op te lassen. Als je ziet wat een hoop roest er uit de arm komt dan krijg je werkelijk schrik, de helft van het plaatwerk is al veranderd in roest. Bart heeft gelijk" ze keren terug naar de natuur", tot mijn grote spijt.
Nee voor op te lassen is deze arm in mijn ogen te slecht, v??l te slecht. Het kan natuurlijk maar deze arm wil ik niet onder mijn murena hebben.
De boosdoener van al deze roest is dat de engineering van Matra vergeten is om tijdens de productie de opdracht te geven om de gaatjes aan de bovenkant van de arm dicht te maken, een beetje pasta had volstaan. Het water loopt er nu binnen en zorgt voor het gekende probleem.
Al bij al heeft de wielarm het net geen 25 jaar uitgehouden daar zal hij zeker niet op berekend zijn!!
Ga zitten en bekijk de foto's. Ik wil niet dat er iemand omvalt en naar de dokter moet.
Een goede raad aan al de murenarijders maak die 3 gaatjes aan de bovenzijde van de wielarmen dicht.
De slechte arm is uitgebouwd, dit zonder veel problemen. Hoe langer ik de arm bekijk hoe minder kans dat hij krijgt om op te lassen. Als je ziet wat een hoop roest er uit de arm komt dan krijg je werkelijk schrik, de helft van het plaatwerk is al veranderd in roest. Bart heeft gelijk" ze keren terug naar de natuur", tot mijn grote spijt.
Nee voor op te lassen is deze arm in mijn ogen te slecht, v??l te slecht. Het kan natuurlijk maar deze arm wil ik niet onder mijn murena hebben.
De boosdoener van al deze roest is dat de engineering van Matra vergeten is om tijdens de productie de opdracht te geven om de gaatjes aan de bovenkant van de arm dicht te maken, een beetje pasta had volstaan. Het water loopt er nu binnen en zorgt voor het gekende probleem.
Al bij al heeft de wielarm het net geen 25 jaar uitgehouden daar zal hij zeker niet op berekend zijn!!
Ga zitten en bekijk de foto's. Ik wil niet dat er iemand omvalt en naar de dokter moet.
Een goede raad aan al de murenarijders maak die 3 gaatjes aan de bovenzijde van de wielarmen dicht.
- Attachments
-
- andere kant van de wielarm,tegenover het grote gat (Small).JPG (74.13 KiB) Viewed 13254 times
-
- bevestigingsplaats voor de schokdemper (Small).JPG (80.3 KiB) Viewed 13254 times
-
- De gaatjes in de bovenkant van de wielarm zorgen dat het water er probleemloos binnen kan lopen. (Small).JPG (66.38 KiB) Viewed 13254 times
-
- plaats voor bevestiging van schokdemper (Small).JPG (74.14 KiB) Viewed 13254 times
-
- bevestigingsplaats voor de schokdemper (Small).JPG (80.3 KiB) Viewed 13254 times
-
- De gaatjes in de bovenkant van de wielarm zorgen dat het water er probleemloos binnen kan lopen. (Small).JPG (66.38 KiB) Viewed 13254 times
-
- is dat roest!!! (Small).JPG (68.97 KiB) Viewed 13254 times
-
- hopeloos verloren!!! (Small).JPG (47.53 KiB) Viewed 13254 times
Matra Bagheera S - 1977