Onderdelen V4

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul wrote:Hoe verloopt het tegenwoordig, Jules?
:evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:o Dat is duidelijk niet OK. :-?
Wat loopt er dan allemaal mis?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen,ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele,de ontsteking nog eens af te stellen alsook de webers te regelen,als het dan nog niet lukt heeft Jean Struyf beloofd te komen helpen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het kunnen soms kleine dingen zijn die voor grote ergernis zorgen.

Fijn dat Jean je komt helpen.

Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Post by 72sonett »

Maes Jules wrote:De motor draait maar voldoet niet aan mijn verwachtingen, ik denk er aan om de elektronisch ontsteking eens te vervangen door de originele.
Ik denk niet dat het aan de elektronische ontsteking ligt maar eerder aan de sproeierbezetting van de carburateur.
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

72sonett

Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft,ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !

Groeten
User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Post by 72sonett »

Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

72sonett wrote:
Maes Jules wrote:Ik heb vandaag alles eens opgeschreven wat sproeier bezetting betreft, ik tracht te weten te komen hoe die er normaal moet uitzien ! ! !
Op http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=15997 is een aantal mogelijkheden gegeven voor de sproeierbezetting van een Weber 32/36 DGAV op een 1700 cc Ford V4 in een Saab 96/97 (helaas werkt mijn site even niet dus de plaatjes zijn niet zichtbaar... maar ik kan ze je e-mailen of pm-en).


Het zijn wel twee webers 40DCOE 151
User avatar
72sonett
Posts: 11
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:22 pm
Location: Groningen, NL
Contact:

Post by 72sonett »

Maes Jules wrote:Het zijn wel twee webers 40DCOE 151
:oops: dan is dat niet van toepassing... Ik was even dit topic vergeten (is ook al weer een tijdje geleden...).
MH
'72 97 '77 96 '79 96
'91 900i 2.1
'95 900SE
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul wrote:Het zal wel goed komen.
Alleen je vraagt ook veel ven het motortje. :-? 8)
Dank zei mijn overleden vriend had ik een uniek stuk voor de V4 op de kop kunnen tikken(inlaat spruitstuk voor 2 dubbele webers),en dat wilde ik zeker op de motor van de M530 plaatsen,na een eerste mislukte revisie zou een tweede revisie wel het verwachte resultaat geven.

Na te veel zaterdagen geprobeert te hebben om een betere afregeling te verkrijgen zonder resultaat is het mij ietje te veel geworden,ik laat alles wat bezinken (een paar weken met de kleinzoon gaan karten) en zal hulp moeten zoeken op een rollentestbank om zo de webers te kunnen afregelen(gisteren contact gehad met BCCP die reeds een dergelijke motor afgeregeld had,maar niet alleen de sproeiers moesten aangepast worden),het probleem is natuurlijk hoe krijg ik de M530 tot daar.
Zal ook wel een oplossing vinden zeker.
Tijd breng hopelijk raad.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Volhouden Jules?. Niet gaan bestaat niet, moeilijk gaan wel.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,

Soms is het al moeilijk om het originele fatsoenlijk aan het draaien te krijgen, als je dan hier van afwijkt wordt het nog moeilijker. Het is een kwestie van de juiste persoon te vinden die weet wat hij doet, waarschijnlijk heb je deze nu gevonden. Ik kan je niet helpen met de verplaatsing. Veel succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

En, Jules, beweegt er nog wat?
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Jules, ik leef met je mee..................... :-?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Ik mis je!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Jules, laat nog eens wat van je horen..................... :-?
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Die zie je niet meer, zeldzaam!!
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

jo wrote:600€ voor 2 motoren teveel?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/ford-tran ... 913376.htm :oops:
Leuk spul, m'n handen jeuken al weer. :lol:
Dit model Transit behoort (samen met de Bedford CF-serie) tot m'n grote favorieten onder de bestelwagens.
Als zoiets nog dagelijks 100% betrouwbaar gebruikt kon worden dan gaf ik m'n Nissanbus gelijk een schop.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Deze transits vond ik niet zo prettig rijden.
Dat eeuwig gierende cardan achterin was het ook niet.
We hadden daar ook een Renault Saviem en Mercedes 306.
Dat reed een stuk prettiger.
De saviem was wel een dweil, en de 306 veradelijk door zwaar onderstuur, maar een stuk comfortabeler.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Met de wagens van nu heb je het gevoel dat de wagen met jou rijdt en niet jij met de wagen. We zijn nog te lui om een venster af te draaien. Dat is wel handig met het ouder worden. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply