Wrevel? Opgelos, storm in glas water! THE END.

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

Heren,

Roep eens de www?s van de andere forums. Volgens mij is er in NL niet echt veel en Duits forum ken ik nog niet. Is het geen idee met de andere rijders van matra?s iets van een .eu forum te starten waar je dan in basis kiest uit verschillende landen/talen?

Voorts kijk ik er nog fris naar. Ben net lid van matramania, volgens mij net contributie betaald, maar mij bevalt dit forum zeer.

Zal best dat iemand af en toe iets schrijft wat iemand anders raakt, maar een wijs heer heeft mij eens geleerd dat iets je niet raakt, maar dat je je laat raken. Als je alleen het positieve leest en geen aanstoot neemt aan gevoeligheden, dan hebben we toch een meer dan waardevol medium aan dit forum.

Wat ook, ik geniet er van steeds weer even de nieuwe posts te lezen!

Misschien nog een ander item: welke andere auto?s dan matra heb je nog?
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De die hard kern in alle forums is klein.
Lees de Duitse. Deense en Franse en dit forums en daar staat bij elkaar toch wel behoorlijk wat info.
Denk dat het Franse forum wel het grootst is.
Op het Deense forum zit een ex Matra dealer genaamd Roy die graag gerichte info geeft.

De groep Matra bezitters is kleiner aan het worden.
Bundeling zou mooi zijn maar is nog een utopie denk ik.
Het taalprobleem gaat dan zeker spelen.
Het internet is natuurlijk een prachtig medium om alle kennis bij elkaar te krijgen en onderdelen op te sporen.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
welke andere auto?s dan matra heb je nog?
--------------------------------------------------

Nou ik ben 2 jaar zoekende geweest welke auto ik naar old timer status zou willen brengen.
Er zijn er toch wel een paar die mijn hart sneller doen kloppen

Lotus Esprit/Europa
MG B GT (oude liefde, roest wel)
Honda S800C (ook oude liefde echter onmogelijke opgave om klaar te maken)
TVR Vixen of S2
Puma 1600GT
Porsche 914/928 (duur duur duur voor onderdelen)

Als ik de centen had kocht ik ze allemaal.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Moet ik alle auto's opschrijven die ik wel zou zien zitten?
Het forum zou te klein zijn. :lol:
In een ander topic las ik over groen of rood licht krijgen van de wederhelft, ik heb momenteel ... orkaankracht tegen wat auto's betreft. :oops:
2 weken geleden wou ik ??n van de laatste Barkassen (met 4 takt VW motor) gaan oppikken tegen Berlijn, dat was de druppel. :-?
Ik ben dus momenteel braaf aan het huis bezig, ook kostelijk hobby. :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ja, maar of het nog te aanhoren valt?! :lol: :lol:

Hier zitten blijkbaar een paar loltappers tussen, mochten er best meer zijn!
Tof dat het hier ook kan. 8)
wim
Posts: 36
Joined: Mon Feb 25, 2008 9:02 pm

Post by wim »

Mij ging het niet zozeer om wat iedereen zou willen hebben, maar wat andere rijden als ze niet de Matra gebruiken en-of ze wellicht een andere oldtimer hebben.

Leek me leuk om zo doende wat meer van de andere leden te weten te komen. Nu ken je eigenlijk alleen de namen en hun uitingen. Op de ledenlijst trof ik bij de websites ook erg weinig info.

Ik heb bijvoorbeeld nog een Jaquar XKR ooit in 1999 bijna nieuw gekocht. Is zover ik weet de enige rode met wit interieur in NL, gereden door de oude heer Tax, algemeen directeur van Kroymans destijds, nu inmiddels ca 4 jaar overleden. Deze XKR heb ik nu dus 10 seizoenen en ben ik erg blij mee. Rijd er veel te weinig in, maar dat is volgens mij altijd zo met wat bijzondere auto?s
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Toen Matra de M530, bagheera en de rancho uitbracht konden die pillen nog helpen, maar dat is verleden tijd. Als je nu echt geholpen wil worden om van die roest af te geraken dan moet je naar een psychiater gaan!! Dit is de enige oplossing voor kans op genezing. Je gaat er wel een ander soort pillen krijgen. Je ziet dan het verschil niet meer tussen een twee Pk en een Ferrari. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers,

Tja, wrevel...
We zijn (vrijwel allemaal) volwassen mannen onder mekaar, en mannen lossen problemen op ipv ze te cre?ren, niet? :wink:

Sinds enige tijd kijk ik op een andere manier naar 't leven.
Hopelijk kan er minstens ??n iemand wat "wijsheid" putten uit m'n eigen onderstaande quote...

Zelf stel ik voor om over deze topic niet meer "te lang" door te bomen ; indien het pijnpunt is bestreden en de betrokken partijen bij pot en pint zich met elkaar verzoend hebben, mag dit topic voor mij stilletjes afgesloten worden. Van doorbomen komt meestal meer wrevel dan men lief is...
Maak alles bespreekbaar, en dan is iedereen vanzelf gelukkig.
:wink:

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

wim wrote:Mij ging het niet zozeer om wat iedereen zou willen hebben, maar wat andere rijden als ze niet de Matra gebruiken en-of ze wellicht een andere oldtimer hebben.

Leek me leuk om zo doende wat meer van de andere leden te weten te komen. Nu ken je eigenlijk alleen de namen en hun uitingen. Op de ledenlijst trof ik bij de websites ook erg weinig info.
Misschien leuk om er hier ook een topic "Voorstellen" erbij te maken.
Komt ook veel voor op andere forums, je krijgt inderdaad een beter beeld van de persoon bij de naam.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De ledenlijst daar moet inderdaad nog werk van gemaakt worden! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dieter, je hebt gelijk.
Ik heb de titel alvast bijgestuurd.
We waren dat wrevel stadium al lang voorbij en het bleek dus ook niet zo erg veel voor te stellen. Daar waren we dus erg snel over. Maar we zitten hier in de rubriek OffTopic en daar hoeft het allemaal niet zo binnen de lijntjes naar mijn gevoel.
Ik had dit voorgesteld om de technische rubrieken zuiverder te kunnen houden, maar of dat echt zal lukken gaat van jullie afhangen.

Dit is dus een praathoekje.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik lock dit item, we moeten vooruit en niet blijven hameren op steeds hetzelfde.
Locked