Wrevel? Opgelos, storm in glas water! THE END.

Hier komen alle items die niet direct iets met Matra te maken hebben.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Wrevel? Opgelos, storm in glas water! THE END.

Post by Paul »

Erwin, niets belet je om te reageren, je hoeft er echter niet altijd zo zwaar aan te tillen, en ja er zal altijd wel ergens een aanrijding zijn. Maar, je merkt toch, dat het op zich allemaal goed bedoeld is! Zolang mensen eerlijk zijn en open kaart willen spelen denk ik dat er zich weinig problemen zullen stellen.

:lol: En anders ben ik er nog. :lol:
Last edited by Paul on Tue Mar 18, 2008 8:36 am, edited 1 time in total.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dank je voor "die bloeeemen", :D Erwin je zit met een ei en dat hoeft niet zo te blijven naar mijn gevoel maar vergeet niet dat mensen juist interessant zijn door hun verscheidenheid. Voor mij toch!
Je hebt gelijk dat het altijd dezelfden zijn die reageren ??.. dit is echt ?een steen des aanstoot??.. en hier staan we machteloos we zijn ook een kleine club met een niet populair merk en voertuigen, dat is de uitdaging! Anders als anders??
Wat ik kan voorstellen is, zet die trots even opzij als je kan en pik hier de informatie die je zoekt, ik begrijp wat je bedoelt en voel met je mee, ?k heb het ook met de jaren geleerd maar het doet mij goed die trots te onderdrukken, zie het zo het is een vorm van intelligentie?? :lol:


Stuurt anders een PM of een mail als je concreet wilt zijn?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jongens wat mis ik hier!! Geen problemen maken. Laat het ons gezellig houden. Paul voorzichtig met je woorden!!! We zijn allemaal van vlees en bloed. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik tracht geen problemen te maken Godfried, maar ik ben gelukkig een mens en durf de uitdaging wel aangaan. Je zal me intussen wel al een ?beetje? kennen en als dat zo is dan weet je wat je aan mij hebt.
Het gevoel speelt bij mij dat sommigen meer verwachten van een club als deze, dat zal erg lastig worden met de kleine aanhang die we genieten.
Die kleine aanhang doet het toch wel uitstekend en overtuigd mij persoonlijk althans om met dit merk door te gaan, het is een uitdaging en ik hou wel van ?underdogs?.
Maar hier raak ik een teer punt wat al eens over het hoofd wordt gezien, we zijn met een kleine groep een hobby aan het bedrijven die bij een overgrote meerderheid niet in de smaak valt, komt daar nog bij dat het een merk is waar diegenen die het kennen al onmiddellijk een minachtende glimlach op hun gezicht toveren! Leuk! Gelukkig zijn er een aantal mensen die handig genoeg zijn om deze wagens aan de praat te houden, en handig moet je zijn om een Matra op de baan te houden. Dat deze mensen daarom uit de hoogte doen lijkt mij iets te ver reiken maar er komt dus soms wel wat vaardigheid en vindingrijkheid bij kijken. Dat is iedereen niet gegeven. Dus, een Bagheera, ik begin er niet zelf aan!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
Jongens wat mis ik hier.
---------------------------

Ik heb hier kennelijk ook ergens iets gemist.
Als je het ergens niet met elkaar eens bent, dan moet dat kunnen.
Zoveel mensen, zoveel meningen en inzichten.
Zolang we elkaars meningen respecteren is er niets aan de hand toch?
Het heeft weinig nut om rollend over straat te gaan, maar in een discussie mag best een keer gebeten worden.
Schijnt echter tegenwoordig wat moeilijker te liggen want ongelijk is schijnbaar dodelijk.
Achteraf drink je er een keer een pint op en klaar.

Nou valt het in de discussiegroepen die een gemeenschappelijke interesse hebben meestal wel mee.
We hebben hier allemaal hetzelfde merk scheurplastic (ijzer), en hetzelfde doel, dus de meningen kunnen eigenlijk nooit ver uit elkaar liggen.
Heb wel eens in een forum gezeten waar het doel was elkaar zoveel mogelijk af te maken.
Wij houden het gezellig toch?

Herman
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

nou t valt mee, paul en ik zijn het in grote lijnen met elkaar eens, alleen heeft t niks met trots te maken, iedereen heeft ook zijn eigen mening over dingen , dat respecteer ik ook,maar soms moet je iets van je hart, en dat was nu het geval!! waar het mee begon staat onder de rubriek matramania, misschein dat paul alles samen wilt voegen , dan snappen andere leden waar t overgaat!!
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1139

:oops: :lol: Ik moet ook nog zo veel leren.

Had ik je toch niet helemaal juist gepeild Erwin?

Ik tracht dit forum plekje op de rails te krijgen...........

Gezellig daar in Nederland Herman........ :lol:
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als ik het goed begrijp allemaal, dan was de aanzet de Bagheera van Ludo2, en ging het daarna over de onderdelen voor een Bagheera.
Het is eigenlijk heel menselijk, en ondanks dat ik vind dat het ieder voor zich is, is er niets tegen elkaar te helpen.
Als je elkaar in arbeidsintensieve zin wil helpen, gaat dat verplichtingen scheppen naar elkaar.
Dan wordt je hobby moeten, en ik denk dat dit niet goed is.
Verder is het natuurlijk zo dat als er een bepaald zeldzaam onderdeel voorbij komt je ineens elkaars vriend niet meer bent.
Dat is bij de Bagheera en zeker de 530 het moeilijkst.

Bij de Murena speelt dit niet zo, daar vallen er nog genoeg van in de sloop voorlopig.
Heb zelf net een bod gedaan op een Murena met een aanrijding.
Weet niet of het wat word.
Als de auto bij me komt is er voor centenwerk van alles te koop want dan sloop ik hem.
Op die manier kun je elkaar ook helpen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Daar kunnen mensen ook anders zijn, ikzelf wil best hier of daar een handje toesteken en dit zelfs zonder verplichting.
Een welgemeende "merci" (vertaald "dank je") voor een vriend is dan al voldoende.

Al is het mij ook al eens zuur opgebroken in het verleden, maar het beestje zal niet meer veranderen en dezelfde fouten blijven maken vrees ik.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
Al is het mij ook al eens zuur opgebroken in het verleden, maar het beestje zal niet meer veranderen en dezelfde fouten blijven maken vrees ik.
------------------------------------------------------------------------------------

Zelf ben ik wel veranderd door de jaren heen.
Was bij mij vroeger niet anders.
Op een gegeven moment was ik alleen nog voor anderen bezig.
Daar ben ik dus niet rijk van geworden en er wordt misbruik van je gemaakt.
Heb er een enorme burn-out aan over gehouden.
Heb dat dus wel aangepast.
Zelf betaal ik tegenwoordig ook gewoon als iemand iets voor me moet doen en verwacht dat ook van anderen.
Dat schept ook geen verplichtingen.
Uitzonderingen daar gelaten.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

hierover kan ik jullie de hand schudden!! we verwachten misschien van een ander hetzelfde terug, helaas vergissen we ons daar nog wel s in!!
met jullie kan ik een biertje drinken (of meer) op de volgende meeting!!!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat zal dan een cola light worden want de vrouw houd niet van autorijden, dus dat zal ik zelf moeten doen.
De belgische biertjes hebben nogal wispelturige uitwerking op mij.
Biertjes als houten kop en dikke mik en nog wel wat kloostermixjes, ga ik van achteruit lopen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D Beste maatjes, die Nederlanders. :lol:

Nu dien ik voorzichtig te worden want hier zouden een aantal Belgische politici mogelijk munt willen uit slaan. :lol:
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Op diverse fora heb je steeds een harde kern van frequente posters, en anderen die enkel lezen, afhankelijk van het doel van het forum. In dit geval hebben we allemaal dezelfde passie (enfin, 99% toch) en sluit het dus wat nauwer aan. Ik beschouw mezelf nog steeds als nieuwkomer maar weet ondertussen ook wel bij wie ik terecht kan,ook al voel ik me soms de vreemde eend in de bijt, maar meestal kom ik er wel uit. Zelf lees ik graag de restauratie topics zoals die van Bassboss en Muddy Bandit e.a., maar niet iedereen voelt zich geroepen om de vorderingen uitgebreid te documenteren. Dat anderen dan weer minder duidelijke bedoelingen hebben kan je niet vermijden.
Desalnietemin is het hier leuk vertoeven, en Erwin, ik sta bij je in't krijt ! :wink:
Bagheera X '78
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Vreemde eend? Dat is wat je er zelf van denkt, of maakt. :lol:

Het doel wordt echter bereikt, "sommige" mensen vinden elkaar hier en daar is het om te doen dacht ik zo. Gelukkig zijn er zelfs mensen bij die elkaar begrijpen. Kan het dan nog beter worden? 8)
Last edited by Paul on Sat Mar 15, 2008 6:42 pm, edited 1 time in total.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zelf kom ik net kijken, dus tast nog een beetje af.
Zit wel op alle forums info te verzamelen.
Het Franse forum is dan wel het moeilijkst en post daar ook niet, en het Duits kan ik prima lezen maar schrijven is een ander verhaal.
Mijn Frans gaat vooruit.
Spreek bijna 10 woorden nu.
Dat waren er altijd maar 2 :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik vind dat we op het forum van matramania niet mogen klagen. Er zit beweging in en dat doet me goed. Onze Nederlandse vrienden Erwin en Rene heb ik al eens persoonlijk mogen ontmoeten, toffe kerels. Spijtig dat velen km ons scheiden. gelukkig spreken die geen vreemde taal want anders was het veel minder tijdens onze ontmoeting. Ik heb zeker geen talenknobbel, maar met handen en voeten gaat ook al is dat moeilijker!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré »

Inderdaad Godfried, je hebt volkomen gelijk, ik vind persoonlijk ook dat we bij Matramania niet mogen klagen.

Ik reken mijzelf ook nog bij de 'nieuwkomers' maar kan toch stellen dat het er bij andere forums minder aangenaam aan toe gaat (sommige Franse bijv.)! Veel verbaal geweld en de clubgeest is meteen zoek!
Ik heb de indruk dat, zoveel te meer leden een club telt, zoveel te meer kampen er 'ten strijde' trekken op het forum.
Men moet zo bedenken: er zijn altijd mensen die zich meer betrokken voelen en dus meer actief aan het forum-gebeuren zullen deelnemen, en er zijn mensen die, soms even gepassioneerd, zich minder geroepen voelen om op iedere item hun mening te geven. Het is niet omdat we allemaal dezelfde Matra-passie delen dat we allemaal op dezelfde manier reageren...en misschien maar goed ook!
De leden die ik mocht ontmoeten bij de laatste twee bijeenkomsten (bij Marcel en bij Cornelis) leken mij toch allemaal even sympathiek en gedreven. Bovendien zijn we in deze 'kleine' club gezegend met enkele leden die effectief over een serieuze kennis van Matra beschikken, hetgeen ook al niet evident is.

Kortom, Matramania, voor mijn part best een gezellige bende...tot nu toe.

Groetjes. Andr
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als we deze clubgeest kunnen behouden en dan nog leren van onze fouten, dan zal het alleen maar beter worden. MatraMania gaat een mooi toekomst tegemoet. Iemand die zich niet goed voelt bij Matramania moet het recht hebben om te zeggen waarom! Zonder scheef bekeken te worden, zo kun je een club opbouwen die uit vrienden bestaat, zonder uitzondering. We zijn mensen en zullen allemaal vroeg of laat fouten maken. Iedereen met een Matrapassie is welkom bij Matramania. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Hoi,
Ondanks dat ik geen officieel lid ben van Matramania (kan nog wel komen) vertoef ik de laatste tijd zeer veel op het forum. Ik moet zeggen dat het er zeer gemoedelijk aan toe gaat en ik heb reeds zeer aangename tips gehad.
Het doet me ook zeer veel pezier dat er zoveel mensen bezig zijn met het in stand houden van de matra-historie.
Ik zou zeggen doe zo voort en het matravirus dat ons allen in de ban heeft blijft verder leven.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
-------
en het matravirus dat ons allen in de ban heeft blijft verder leven.
---------------------------------------------------------------------------

Zijn er ook pillen voor?
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag matravrienden.

Daar bestaan ook matra pillen voor de matravirus grapje daar doe je niets tegen bij mij tog niet.

grt hendrik.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Er hebben ooit pillen voor bestaan maar die dateren nog uit het Bagheera tijdperk, om de eigenaars bij te staan. 8)
Ik vrees dat de meesten zijn verteerd door de toenmalige eigenaars en dat er geen meer te "vinden" zijn.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

help!!!!
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry, 'k heb het ook zitten! :-? :lol:

Ik had nog een doosje maar ze zijn bruin geworden ............
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ik denk dat de huidige bagheera eigenaars meer naar anti-roest pillen moeten zoeken.
Misschien dat ijzer-pillen het leed wat verzachten maar of daardoor die auto terug groter wordt betwijfel ik. Het baasje wordt er wellicht wel sterker van.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Hoe raad hij het! :lol: :lol: :lol:
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag Paul.

Ik heb nog een doos pillen. want ik heb er ook 4 gehad. als je pillen moet hebben zeg je het maar . grapje.

grt hendrik.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

matrafan wrote:Ik denk dat de huidige bagheera eigenaars meer naar anti-roest pillen moeten zoeken.
Niet alleen de bagheera-eigenaars hoor.
Wat dacht je van die Rancho-bezitters? :lol:

Maar ik krijg zo al een aardige huisapotheek..
(Anti-roestpillen, Matrapillen, vanuit mijn andere hobby 4x4-viruspillen)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Kan ik met die pillen ook nog piano spelen?
Locked