M530 verantwoordelijke

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

M530 verantwoordelijke

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules Maes die samen met Paul Van Essche de functie van M530 verantwoordelijke uitoefende heeft besloten om deze functie niet meer op te nemen. Hij heeft om diverse redenen beslist om geen verantwoordelijke meer te zijn en ook geen bestuurslid van Matramania te blijven. Paul blijft de functie verderzetten.
Natuurlijk blijft Jules zijn passie voor de M530 en zal hij ook lid blijven van Matramania.
Ik wil Jules alvast bedanken voor de mooie initiatieven die hij op poten heeft gezet, en dit is natuurlijk niet het einde vermits hij ons niet verlaat.
Reeds van in het midden jaren 80 ken ik Jules en ik weet dat zijn passie voor eeuwig is.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules is ??n van de pioniers bij Matramania, een trouw clublid die geen of weinig bijeenkomsten heeft gemist. Zonder hem en Benny zouden er al verschillende mooie rondritten niet zijn geweest. Ik ben blij dat hij ons niet verlaat. Ik heb hem en zijn vrouw door de jaren heen leren kennen en waarderen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Maes Jules

Post by matra530lx »

Aan de de bestuursleden van Matramania,

Er moet mij iets van het hart, het vertrek van Jules is nog maar eens een aderlating voor de club.
Ik ben wel geen bestuurslid meer(misschien weten niet alle mensen dit, maar ik heb samen met Alain in 1994 de club gestart) , maar ik heb het hier toch moeilijk mee dat het verhaal zich weer voor doet van enkele jaren geleden.
Ik bedoel daar mee dat er reeds diverse bestuursleden waar onder ik zelf hebben afgehaakt omdat er mening verschillen waren met Alain.
Hij denkt volgens mij dat hij " GOD DE VADER " is, maar dat is hij verre van. Een club kan niemand alleen runnen en alleen uw gedachten uitvoeren en in praktijk brengen zorgt er voor dat er mensen zoals Jules afhaken.
Hij vergeet ook snel, want hadden deze mensen toen zijn club niet uit het slijk gehaald en gehouden, dan was er van Matramania al geen sprake meer geweest.
Nu wil ik verder nog kwijt dat ik het gevoel heb van na mijn terug keer in het begin van het jaar, dat ik niet welkom ben en hier zijn diverse redenen voor die mij dat gevoel geven.
Mijn verhaal zal de relatie zeker niet verbeteren, maar het moest mij van het hart en ik hoop dat Alian hier eens over nadenkt.
Ik verwacht van jullie en zeker van Alian een reactie, want de jaren hebben mij geleerd dat het voor iedereen goed doen niet gemakkelijk is.
Heel mijn pleidooi heeft enkel tot doel er voor te zorgen dat er misschien eens deftig over nagedacht wordt om alzo er voor te zorgen dat er terug een deftige club tot stand komt en hopende dat de vele Matra leden die afgehaakt hebben terug komen, want momenteel zijn het er niet veel.
De namen allemaal opsommen van de echte Matrafanaten die zijn verloren gegaan omdat de club eigenlijk weinig of niets te bieden heeft zou te veel werk zijn.
Ik ga hier stoppen, het heeft mij wat opgelucht en nogmaals ik wacht op jullie reactie.

Met vriendelijke groeten,

Matra 530 LX
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik begrijp h??l goed wat je bedoelt. Je bent tegen mij eerlijk geweest op een moment dat ik je eigenlijk totaal niet kende. Voor een groot stuk moet ik je gelijk geven in wat je me toen vertelt hebt. Een club kan inderdaad niet goed functioneren als ??n persoon alle werk moet doen, niet dat deze persoon dit niet kan maar de dagelijkse verplichtingen die een mens heeft nemen te veel tijd in beslag. Het is daarom ook belangrijk dat er bestuursleden zijn die een gedeelte van de taken op zich willen nemen. Het geeft de voorzitter meer ruimte om andere taken uit te voeren. Maar zoals in de meeste clubs draait alles op ??n of enkele personen. Als niemand van het bestuur een moeilijke of tijdrovende taak wil of kan uitvoeren kom je uiteindelijk weer bij de voorzitter terecht. Bij MatraMania zijn er momenteel enkele zaken die al te lang aanslepen. Hiermee bedoel ik vooral de club T-shirts! Ik heb al van verschillende personen te horen gekregen dat ze de T-shirt niet meer willen. Ik ben een geduldig man en van ruzie maken hou ik helemaal niet. Dat ik je nu minder graag in de club zie daar is geen sprake van. Je bent een man met veel kennis van Matra en je hebt de passie, daarom ben je een aanwinst voor de club. Alain ken ik nu al jaren. Ik ben lid geworden ergens in 1995-1996 in de Neckerhallen te Mechelen. Voor mij is hij net als de andere leden van MatraMania een goede vriend geworden, dat hij perfect is hoor je me niet zeggen maar zijn wij dat wel! Ik weet dat hij een z??r drukke dagelijkse job heeft waardoor er weinig tijd overblijft. Dat het niet eenvoudig is om voor ieder clublid goed te doen kan ik begrijpen. Ik weet dat je bedoeling goed is en dat je MatraMania mee wil opbouwen. Jij en Alain zitten op een andere golflengte (karakters!) als jullie twee niet van nul kunnen beginnen en het verleden laten rusten zal het nooit klikken. We zijn volwassen mensen, er moet toch een manier zijn om alles terug bij te leggen en MatraMania nog mooier en groter te maken dan het nu al is, dit gaat zeker niet lukken met elkaar verwijten te maken. Uit de grond van mijn hart hoop ik dat hier een aanvaarbare oplossing voor wordt gevonden, uiteindelijk streven we naar het zelfde doel, een club waar we ons goed in voelen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Wel, wel, wel........ er dient gelucht te worden.
Ik ken het voorafgaande verhaal niet en hoef het niet echt te weten de persoon(en) waarop gedoeld wordt zal het zelf ook wel weten, dat is zeker. Ik ben ook niet na?ef, en, vang ook wel wat op maar gedane zaken nemen geen keer.

Op deze wijze vrienden maken zal ook niet werken naar mijn gevoel. :roll: Kijk maar naar de Belgische politiek! :roll: :oops:

Zelfs op dit niveau lukt het niet,............... meer??. Maar ze zullen wel moeten! Dat is een feit.

Eigenlijk mag dit ook opgaan voor een club, trouwens als je een club hebt kan het als basis dienen om te groeien, of ben ik nu wel na?ef?????Daarbij kan stelling nemen omgekeerd resultaat leveren.

Eigenlijk wat belet je om initiatieven te nemen???
Ik ken je niet persoonlijk, wil zeker niet zeggen dat je onwelkom bent, maar heb ook nog geen enkel initiatief opgevangen, of vergis ik mij. Vanwaar dan deze uitval?

1,2,3 de knop omdraaien zal niet kunnen maar er aan werken wel.

Deuren zijn gemaakt om te openen, je moet alleen de sleutel vinden. :wink:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Gelukkig ben ik "God de vader" niet, hiervoor zijn er anderen die meer in aanmerking komen. Onze club is "gelukkig" een kleine club waarin iedereen welkom is of ze nu Jules, Jean,... of wie dan ook zijn. We hebben immers allen dezelfde Matra-passie. Wat betreft het bestuur heeft iedereen een duidelijke taak of verantwoordelijkheid die iedereen naar eigen vermogen invult. Dat er een komen en gaan van mensen is geldt voor elke club. Dat ik mijn eigen mening heb en dat die soms botst met die van anderen is een feit, maar deze heeft geen invloed op mijn passie voor MATRA. Wat betreft Jules vind ik dat hij zijn taak, die alle bestuursleden met 100 % zin aangenomen hebben, meer dan goed heeft volbracht. De rondritten, de herfabricatie, ... prachtig. Dat Jules niet akkoord is met mijn opstelling tov de verzekering bij BFOV, bepaalde functies binnen de club,..... werd steeds grondig overlegd met gans het bestuur. Ik ben soms wat moeilijk te overtuigen maar sta steeds open voor een positieve dialoog. De T-shirt laten inderdaad op zich wachten maar dit is eerder een financiele kwestie (qua clubkas). Iedereen binnen onze club (lid of bestuur) levert een bijdrage volgens eigen inbreng. Ik heb nooit gans alleen de club gedaan, Cor, Jean, Filip, Raf, Jos, Ronny, Godfried, Paul, Bart, Benny, Georges, Tim, .... .
De vraag om info op te sturen is diverse malen gevraagd maar ...zonder respons.....moet je zelf de handen uit de mouwen steken. Ik wil alles op de site zetten maar dan moet ik wel de tijd hebben om alles zelf in een deftige vorm te gieten.
Wat is je probleem???
Een aanval of inbreng als deze van u Jean zegt denk ik meer over u dan over mij.
Ik ben God niet!!! God weet namelijk alles beter: weet meer over Matra, heeft meer documentatie, onderdelen, microfiches, miniaturen, technische kennis, meer relaties in Matrakringen, meer Matra km onder de voet, meer wagens, meer tijd, meer vrienden, ........... dan ik.
Daarom prease the Lord!
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Goedenavond Paul,

Ik vind persoonlijk uw reactie zeer zwak en zeker op het gebied van initiatieven nemen.
Dan nog maar te zwijgen over deuren te openen.
Ik heb op de nieuwjaarsreceptie aan Alain aangeboden indien hij eens langs kwam we het eens zouden worden om een groot deel van de reparatieboeken die ik reeds in PDF op cd had staan ter beschikking te stellen van de club. (Murena, Bagheera en M530)
Als dat geen poging is tot het openen van een gesloten deur dan weet ik het niet meer.
Achter de schermen werken zorgt er voor dat ge niet in de kijker loopt, maar voormij hoeft dat ook niet. ik heb veel met Jules samen gewerkt.
Nogmaals wil ik er op wijzen dat ik het niet normaal vind dat jullie er zo licht overgaan na het ontslag van Jules., maar ja wat wil dat eigenlijk zeggen een vriend!!!!
Dan nog iets we hebben anders op de receptie samen aan tafel gezeten, vandaar dat het mij verwondert dat u zich dat niet herinnert.
Maar goed ik zal hier mijn besluit uit trekken en voor Alain zal het dan weer een probleem minder zijn of anders gezegt weer van ne lastige vanaf. Reageren gaat hij toch niet doen, dus valt daar maar een conclusie uit te trekken en dat is dat hij liever mijne achterkant ziet dan mijne voorkant.
Genoeg gezeverd.

Mvg

Matra 530 Lx
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jean uw voor of achterkant maakt niet uit. :wink:
Een korte reactie heb ik wel net boven uw reply gegeven.
Waarom steeds olie op het vuur werpen????
Ik heb misschien wel een meningsverschil met Jules of met u maar dit betekent niet dat ik met een getrokken mes voor of achter jullie sta.
En zeker niet van een lastige af zoals u het wil voorstellen.
Let, Jean met een positieve dialoog bereik je meer.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Wel, wel, wel,....... om in herhaling te vallen, ?? nu krijg ik een veeg , en, ?moet? dat op het forum?
Of heeft dat een doel?

8) Ga ik nu ook zo bot reageren, neen toch? 8)

Het laat duidelijk merken dat je mij absoluut niet kent. Maar?., dat kan ik je zelfs niet kwalijk nemen, na ?even? samen aan tafel gezeten te hebben, en, ...... er zijn betere manieren om vrienden te maken. Niet?
Persoonlijk zet ik zeker niet alles op het forum en daar kunnen ?????? van getuigen en wijd ik hier niet over uit. Ik werk zelf liever achter de schermen en heb reeds meermaals aangeboden te helpen waar ik kan???belangeloos!
Indien je dat wenst kom ik tot bij je om te praten maar niet om aangevallen te worden?!! Ik kan mij niet herinneren een aanvaring met je gehad te hebben, dus, aanvallen hoeft niet.

Wel......., laat dit duidelijk zijn?, mijn doel is een positieve dialoog uitlokken zoals Alain ook reeds aangaf!

Maak toch duidelijk wat je wilt! Of mis ik iets? Wat zit je eigenlijk hoog?

Ik zal hier en daar eens polsen. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Net zoals Alain en Paul aanhalen ben ik het eens dat je meer bereikt met een dialoog en niet met een aanval. Waarschijnlijk! Ik ben er bijna zeker van dat het tussen jullie nooit meer echt zal klikken. Verwijten, maakt de wonde alleen maar dieper. Ik zegt altijd "laat ons samen een pint drinken en zand erover, vergeven en vergeten". In het bestuur van iedere club zal er waardering voor elkaar moeten zijn zonder ruzie of machtsvertoon of er zullen mensen afvallen omdat ze zich niet meer begrepen voelen.
Ja, MatraMania is een kleine club maar volgens mij een club waar ieder lid zich thuis kan voelen. De verstand houding in de club is zeer goed en dat moeten we zo houden. Jean, ook jij blijft welkom bij MatraMania.

Wat Jules betreft; Hij is een vriend en heeft een heel moeilijke periode die hij nog moet verwerken, dit kun je niet zomaar vergeten. Ook al ben ik niet tot bij hem geweest, dit wil niet zeggen dat ik hem vergeten ben.

Met deze sluit ik deze discussie af en zal ik er niet meer op terug komen. Als jullie twee meningsverschillen hebben, dan probeer deze op een volwassen manier op te lossen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D :D Er wordt aan gewerkt! 8) :wink:

Een initiatief volgt.
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Aan alle bestuursleden en Alain,

Ik geef toe dat ik misschien een beetje te impulsief ben geweest, maar de reden dat Jules de club verlaat als het zoveelste bestuurslid heeft er voor gezorgd dat ik mij daar even zeer boos over gemaakt heb.
Nu heb ik begrepen dat jullie van mij nu een positieve inbreng in deze zaak willen zien.
OK daar gaan we en wel als volgt: ik zo graag de discussie verder zetten maar dan niet meer op het forum, dit is misschien wel niet de juiste plaats, maar wat doet een mens al niet als hij kwaad is.
Daarom wil ik het volgende voorstellen, kunnen we dit niet eens op een of andere locatie met zijn allen dit verder bespreken en daar dan te trachten om van een niet positief iets tot een positieve deal te komen.
Mijn bedoeling is eigenlijk om zoveel mogelijk het Matra gebeuren de goede richting of misschien anders gesteld te verbeteren, zodat we terug meer mensen krijgen die een Matra een nieuw leven willen in blazen.
Laat maar horen wat jullie er van denken.

Mvg,

Matra 530LX
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D :D Mooi, zo horen we het graag. En......, alvast bedankt. :D :D

Een voorstel is in de maak en volgt, even geduld.

Alain????
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Het gaat goed komen. 8) Ik voel het. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Post Reply