rondrit 27 mei

afspaken voor bijeenkomsten...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,

We kunnen iets afspreken als je wil!
Wij vertrekken om 7:00 dan zijn ongeveer rond 7:38 in Lummen op de carpoolparking en om 9:00 in Eke Sluis.
Rij je met je eigen auto, gaat Marina mee?

Laat me iets weten of je mee vertrekt in Lummen????? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Ben weer veilig thuisgekomen.
Ik wil u allen hartelijk danken voor de leuke dag. De rit vond ik erg mooi zo door het glooiende landschap. Net of ik met vakantie was :D
Tot ziens!
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Jules en Benny,

Bedankt voor de prachtige rondrit.
Prima organisatie, prachtig landschap, rustige wegen, aangenaam gezelschap en lekker eten... en vooral niet te vergeten, al die Matra's.
Zoals vaker gebeurt hadden de afwezigen weeral eens ongelijk.
Volgend jaar zijn we zeker terug van de partij.

Urbain en Godelieve
Attachments
dsc00001_3_104.jpg
dsc00001_3_104.jpg (63.53 KiB) Viewed 11632 times
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

De ontgoocheling door de kleine groep aanwezigen :roll: maakte vlug plaats door het enthoesiasme van die echte Matra fanaten.. :wink:

Bedankt ook aan onze Nederlandse Matra vrienden die wel de moeite gedaan hebben om 250 km. te rijden om aan de rondrit deel te nemen.

Groeten en bedankt
Last edited by Maes Jules on Mon May 28, 2007 9:41 am, edited 1 time in total.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

jules en benny , allereerst hartelijk dank voor de mooie rondrit.
paul u wil ik ook danken voor het mogen gebruiken van u murena ,anders was ik er niet bij geweest.
jules en benny, ik hoop dat jullie er verder meedoen want het zouw een verlies zijn als jullie stoppen,ik kan alleen maar zeggen dat de afwezige weeral maar eens ongelijk hadden . :oops: :oops: :oops:
froficiat jules en benny. :lol:
Attachments
HPIM0356.JPG
HPIM0356.JPG (61.45 KiB) Viewed 11718 times
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

rest foto's
Attachments
HPIM0357.JPG
HPIM0357.JPG (71.74 KiB) Viewed 11709 times
HPIM0358.JPG
HPIM0358.JPG (72.78 KiB) Viewed 11709 times
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

rest volgd straks lukt niet zo goed slaap nog half denk ik :evil:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraManialeden en aanwezigen op de meeting van 27 mei 2007. :D

In enkele woorden" de meeting en de aanwezigen waren geweldig" :P Vooral de vrouwen (grapje!). :lol: Toch valt het op dat er steeds meer vrouwen hun mannen en de Matra vergezellen op de meetings. Gelukkig zijn het niet alleen de mannen die genieten van de Matra. Wat kan er mooier zijn dan samen te genieten! Alleen blijft het meestal niet lang duren. Vrouwen bedankt voor jullie aanwezigheid en de gezelligheid.

Jules en Benny hebben het weer klaargespeeld om een perfect georganiseerde rondrit in elkaar te steken.
Hartelijk bedankt daarvoor.
Het is door jullie twee dat we een dag hebben mogen beleven die we nooit meer zullen vergeten.

Hier enkele woorden voor onze Nederlandse vrienden met hun murena met ingebouwde rotatiemotor.
Met grote ogen werd de inbouw van de rotatiemotor in de murena door de aanwezige gekeurd. Het is werkelijk een knap stukje kunst van technische en creatieve kennis. Wat ik vooral bewonder is dat er niets aan het chassis werd veranderd. Het is dus perfect mogelijk om de murena in de originele staat terug te brengen. Bart, veel zullen je er dat niet nadoen.
Ik ben blij dat ik met jullie kennis heb mogen maken, spijtig dat vele kilometers onze wegen scheiden. Zij hadden er 250km enkel voor over om aanwezig te zijn op de rondrit van MatraMania, een voorbeeld voor anderen.

EEN UITGEBREID VERSLAG MET FOTOS IS TE ZIEN EN TE LEZEN OP DE RUBRIEK VOOR DE LEDEN. Dit tegen het einde van de week.
Groetjes Godfried
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain,
Kun je die te grote foto's aanpassen.
Dank U hiervoor. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dank aan jullie allemaal, het is door de samenhorigheid van deze kleine kern dat deze club bestaanskansen heeft.

Voornamelijk Benny, Jules en hun eega?s, die de moed ( blijven ?) vinden een dergelijk gebeuren uit te werken en zo trachten de club in leven te houden.

Gewoonweg....... BEDANKT! :D

Afwezigen......., daar heb ik het nu even niet meer over.
Last edited by Paul on Mon May 28, 2007 4:04 pm, edited 1 time in total.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Wat een een negatieve vibe :cry: , op de vorige bij??nkomst in de buurt van Zelzate was ook niet zoveel volk, en toch was er een positieve sfeer. Het is nu eenmaal niet altijd voor iedereen mogelijk om altijd aanwezig te zijn. Het is niet leuk om een kleine opkomst te hebben, geloof me, hiermee heeft iedereen die ooit iets organiseerde al eens mee te maken gehad. :-? Maar ik vrees dat die negatieve uitvallen niet helpen om het groepsgevoel te vergroten... Laat ons proberen positief te blijven voor elkaar en de liefde voor een automerk bovenaan in het vaandel te houden, ook al zien we liever bij elke bij??nkomst 100 matra's waarvan bij voorkeur 99 (D)jets. :wink:
Positieve groeten,
J. M.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Oei er ging iets mis, blijkbaar kan een lang bericht niet geplaatst worden: poging nr. 2
Wat een een negatieve vibe :( , op de vorige bij??nkomst in de buurt van Zelzate was ook niet zoveel volk, en toch was er een positieve sfeer. Het is nu eenmaal niet altijd voor iedereen mogelijk om altijd aanwezig te zijn. :-? Het is niet leuk om een kleine opkomst te hebben, geloof me, hiermee heeft iedereen die ooit iets organiseerde al eens mee te maken gehad. Maar ik vrees dat die negatieve uitvallen niet helpen om het groepsgevoel te vergroten... Laat ons proberen positief te blijven voor elkaar en de liefde voor een automerk bovenaan in het vaandel te houden, ook al zien we liever bij elke bij??nkomst 100 matra's waarvan bij voorkeur 99 (D)jets. :wink:
Positieve groeten,
J. M.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

weer niet gelukt om de volledige tekst weer te geven... een probleem met het forum?? als je wil repli?n zie je wel de balk om naar rechts te scrollen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Jurgen...., wat er fout loopt bij je weet ik niet, alles lijkt normaal te lopen!

En,........ zo negatief ben ik niet, :D , in tegendeel, als je een gevoel van amiti? gewaar wordt dan kan je dat moeilijk negatief noemen, nietwaar!

Maar, ........ je moet mij kennen om mij te snappen, ja ik kom al eens scherp uit de bocht, ..... je moet maar eens achter mij aan rijden als ik met de M530 op stap ben. Voorlopig ben ik nog niet uit de bocht gegaan. :lol: 8)
Ik hoop het zo te houden maar ik blijf die bochten wel nemen. :-? :roll:
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

40 jaar duurt de liefde voor Matra reeds,35 jaar rijd ik met een M530 en negatief ! ! ! ik denk dat de vriendschap voor elkaar en voor Matra bij de groep aanwezigen op de rondrit alleen maar groter is geworden.
Last edited by Maes Jules on Mon May 28, 2007 7:47 pm, edited 1 time in total.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried,

Foto is aangepast zodat het geheel weer wat mooier en overzichtelijker is.

Benny en Jules,

Jammer dat Carina en ikzelf niet aanwezig konden zijn maar laat een kleine opkomst jullie nooit ontmoedigen. Jarenlang heb ik zelf tochten in mekaar gestoken en ik weet welk werk dit met zich meebrengt maar een geslaagde dag en tevreden deelnemers zijn een beloning op zich.
De laatste tijd ben ik dikwijls in Fankrijk en wees maar gerust dat ondanks de grote van het land (en de clubs) de opkomst daar ook niet altijd enorm is. De sfeer in kleine groep is zelfs meestal beter dan in een grote massa. Je kan met iedereen praten en je hebt alle wagens 100 % gezien.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ludo fijn dat je erbij was, je bent een gezellige man, de Murena zal er niet onder geleden hebben, stilstaan is doorgaans niet de beste optie voor een wagen.

Nu hoop ik wel dat je volgende keer met de Bagheera kan want die heb ik eigenlijk gemist, op ??n exemplaar na.
Van het uitlenen zal ik waarschijnlijk ook geen gewoonte maken, mijn verzekering stond het bij wijze van uitzondering toe, dus herhalen, ??.dat zal lastig worden.
:D Maar het was je gegund, en, eigenlijk vind ik het fijn mijn eigen wagen eens ?zien? bollen. :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Paul je hebt een mooie 2.2 :wink:
Matra Bagheera S - 1977
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

Ook uit de Kempen eerst en vooral een dank U aan Jules en benny,Cor en ik besloten vrij laat om mee te gaan en dat was allemaal no problem!!
Het eerste dat ik tegen Anja zei als ik thuiskwam was:het was een kleine groep maar twas heel plezant,uiteindelijk heeft iedereen met iedeeen een babbel kunnen slagen en da's toch tof ,met een groet bende heb je altijd het gevoel dat je iemand overgeslagen bent.Ook wij hebben een 400 km in totaal gereden ,maar da's toch juist hetgeen waar een Matra voor gemaakt is om te rijden! Wat nog maar eens bewezen werd toen we naar huis reden vlot met het verkeer mee tegen 120 en nog veel overschot van PK's,wij hebben ook weer mensen in de voorbij rijdende auto's zien kijken van ;;;;;wat is da voor een laag ding op de baan!!!!!! Toppie (op zijn hollands).Ik ga proberen om misschien nog tegen september iets in elkaar te knutselen(een rit uit het MG milieu bv)en dan moeten we elkaar niet zo lang missen.En Paul dat van Uw 530 en de bochten dat heb ik wel gezien,Uw madam zal wel een paar keer gezegd hebben,alle? wa doe de nu weer,ik kop soms ook wel in de verleiding om wat wilder te doen ,maar Cor's aanwezigheid en strenge blik houden mij dan tegen...
Binnen enkele weken ga ik een hele dag naar Cor en dan kunnen we weer een heleboel kleine zaken oplossen en proberen dat de remmen stoppen met ramelen!!!!

We hebben dat goed gedaan de Zondag en da's alles wat telt!!

Vrienden merci en tot binnenkort

Frank
:
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

hier nog wat foto's
Attachments
HPIM0359.JPG
HPIM0359.JPG (79.61 KiB) Viewed 11552 times
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

lukt niet,mijn fout
Attachments
HPIM0361.JPG
HPIM0361.JPG (70.77 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0362.JPG
HPIM0362.JPG (71.47 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0363.JPG
HPIM0363.JPG (86.45 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0364.JPG
HPIM0364.JPG (72.59 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0366.JPG
HPIM0366.JPG (74.53 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0371.JPG
HPIM0371.JPG (75.02 KiB) Viewed 11539 times
HPIM0372.JPG
HPIM0372.JPG (79.54 KiB) Viewed 11539 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,

Mooie foto's en een positieve commentaar, ik had niets anders verwacht. Mijn vrouw en ik hebben het ook zo ervaren.

Paul,
Dat met die bochten en met die M530 dat blijft niet goed gaan. Je durft bochten te nemen waar ik schrik van krijg. Wij (mijn vrouw en ik met de bagheera) en Ludo met de murena hebben achter je gereden richting Leuven. Het was behoorlijk druk op de autostrade en de weg was niet droog. Ik reed net achter je op de laatste autostradewissel naar Leuven. Hier is een bocht waar je maar 70km mag rijden! Plots zeg ik tegen mijn vrouw " wat doet die nu! hij steekt voorbij" Ik vol twijfel en schrik dat mijn bagheera zou uitbreken ben ik je toch maar gevolgd. Ik moet je zeggen mijn hart stond even stil toen ik deze beslissing onoverdacht nam. Gelukkig bleef mijn bagheera trouw in positie, maar het was de eerste keer dat ik dit deed.
Je hebt vertrouwen in je M530, houden zo! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

8) Met dat bochtenwerk, doelde ik niet alleen op het rijden. 8)

Wat dat rijden betreft, je Bagheera moet het zeker beter doen, alleen... als die uitbreekt vrees ik dat het agressiever zal zijn. :-?
Ik was mij niet echt bewust dat het te snel ging, maar het was wel druk op de weg dat klopt ja en er werdt aardig getaffeld........ het was mij mogelijk even te veel, denk ik. :-? :oops:

De 530 doet het behoorlijk voorspelbaar. Voorlopig gaat het goed en ik tracht het ook zo te houden. Wel raad ik je dan niet aan, trachten te volgen, als de vrouw er niet bijzit, dan durft zelfs mijn hart eens overslaan als ik weer overenthousiast een bocht aansnijd. Het fijne van de 530 is dat je die sensatie kan beleven bij relatief lage snelheid, dat is anders bij de Murena die moet een stuk sneller gaan om dergelijk gevoel op te wekken, en, dan is het lang nog niet even prettig. Bij nat wegdek hou ik mij wel wat gedeisd, dan moet je met dergelijke wagens niet al te gek gaan doen.

:D Maar ja, het is duidelijk waar mijn voorliefde ligt. :D
:lol: Mogelijk ben ik ook niet helemaal normaal! :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik rij te weinig met mijn bagheera om te weten waar haar grenzen liggen!
Misschien is het beter dat die niet leer kennen!
Paul je hebt ook een fijne murena. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraManialeden,

Het verslag van de meeting van 27 mei 2007 is verstuurd samen met 25 foto's naar Alain.
Hij zal dit plaatsen onder de rubriek" alleen voor de leden" Dus inloggen om het te zien. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Frank,

Dat van een rondrit in elkaar knutselen dat staat me aan. Hopelijk heb je de tijd en de inspiratie ervoor. Laat op tijd weten of het doorgaat en welke datum. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Verslag en foto's online in ledengedeelte. Veel leesplezier.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik heb op vraag van enkele leden de fotolinks bij de meeting van 27 mei aangepast zodat de foto in een nieuw scherm verschijnt en men niet telkens moet teruggegaan maar gewoon de foto kan afsluiten.
Locked