Kersverse meetingverantwoordelijke

afspaken voor bijeenkomsten...
Locked
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Kersverse meetingverantwoordelijke

Post by bassboss »

Beste Matra-vrienden,

Sinds vorige zondag ben ik tot "Matramania meeting-verantwoordelijke" gebombardeerd.
Ik hoop deze taak tot ieders tevredenheid kunnen uit te oefenen.
Ik wil hierdoor tevens bijdragen aan het bekendmaken van Matramania evenals de verschillende wagentypes die de club vertegenwoordigt.

Ik hou er dan ook aan om mezelf even kort voor te stellen.

Mijn naam is Bart Van der Cruys, geboren op 11/08/68 te Halle, ongehuwd en werkzaam als co?rdinator/werfleider in een bedrijf dat gespecialiseerd is in de totaal-inrichting van keuken en badkamerinrichtingen.
Ik ben afkomstig uit Ternat, een nog rustige gemeente op 15km ten westen van Brussel en aan de rand van het prachtige Pajottenland.

Ik ben een gepassioneerd musicus en ben nog regelmatig actief in belgische beroepsorkesten en ensemble's.
Ook concerten en wedstrijden in het buitenland staan regelmatig op de agenda.

Ik ben eveneens gepassioneerd door Honda-motorfietsen uit de jaren '70 waarvan ik reeds een drietal exemplaren gerestaureerd heb.
Ik behaalde het getuigschrift bromfiets-/motorfietsmechanicien.

Sedert mijn zesde levensjaar ben ik in de ban van Matra en ben de trotse bezitter van een Bagheera type I uit 1974, dewelke ik momenteel grondig aan het restaureren ben.
Ik hoop van dit project in de loop van 2007 tot een goed einde te kunnen brengen.

De tijd die nog overblijft besteed ik graag aan wandelen, lezen en motorrijden.

Wat mogen jullie van mij verwachten?

Indien U een Matramania-evenement wilt organiseren, brengt U me hiervan op de hoogte.
Ik verzamel zoveel mogelijk praktische inlichtingen (datum, soort evenement, dagindeling, plaats enz.) en breng hierover verslag uit aan de voorzitter.
Ik zorg voor de bekendmaking en de verspreiding teneinde een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
Ik kijk toe op het vlotte verloop van Matramania-evenementen en steek een handje toe waar nodig.

Hoe kan je me bereiken?

Via mail: bart_vandercruys@hotmail.com

Via dit forum

Schriftelijk: Bart Van der Cruys
Lotuslaan 10
1740 TERNAT


Hopend jullie hiermee voldoende hebben ingelicht, groet ik

Bart Van der Cruys
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zo Bart is voorgesteld.
Ik heb alle vertrouwen in Bart, hij zal zijn taak fantastisch invullen.
Dus zij die zich geroepen voelen om een meeting te organiseren of wensen deel te nemen aan een meeting van onze club of een meeting door anderen ingericht breng Bart op de hoogte.
Heb je bepaalde middelen nodig laat dan niet na Bart op de hoogte te brengen.
Bart je gaat dat goed doen.
wybe
Posts: 9
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:00 pm
Location: Nederland

Post by wybe »

Hallo Bart,
Van harte gefeliciteerd met je benoeming to meeting-verantwoordelijke.
Je enthousiastme over Matra en de club geeft vertrouwen in een goede taakvervulling! We zullen veel van je zien/lezen/horen.
Ik lees dat je ook een Honda liefhebber bent. Althans van motoren.
Hoewel ik niet direct op Honda val, ben ik wel erg enthousiast over de S2000 die ik nu een jaar heb. Misschien neem ik die nog wel eens mee naar een rondrit van Matramania.
groeten
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Dank je, Wybe!

Ik hoop dat alles en iedereen het een beetje naar zijn zin heeft en uiteraard zijn alle suggesties meer dan welkom!
Hopelijk zien we jou ook terug op de meetings met de "asfalt-opkrullende" Porsche (ocharme die slapende rechtervoet van je...), of met de Honda maar uiteraard ben je met een heuse Matra ook meer dan welkom!

En inderdaad, ik ben een fanatieke Honda-motorliefhebber maar dan wel van het oerdegelijke en zware spul uit de seventies!
Zegt de allereerste '76 GL1000 "Gold Wing" jou nog iets?
Een loodzwaar bakbeest met een heuse watergekoelde viercilinder boxer, toen de zwaarste motor in zijn categorie!
Van deze lieverds heb ik er twee, eentje (een LTD-edition!!!) op de restauratietafel en de andere levend en wel wekelijks op de baan!
De allereerste CB750four uit 1972 zal wellicht ook een lichtje doen branden.
Toen was er amper een plastic onderdeel te bespeuren, behalve de knipperlichtglaasjes...
Oei, ik zit hier op 't verkeerde forum...

Tot gauw, en hou ons op de hoogte als de Matra op de oprijlaan geparkeerd staat!

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Bart,
Ik ben er van overtuigd dat je de juiste man bent en je functie met woorden en daden zult uitvoeren. De passie die je hebt voor Matra zal je de nodige energie en ingevingen bezorgen. Het belangrijkste is dat men op iemand kan rekenen. Bij het organiseren van een rondrit komt er veel meer kijken dan de meeste maar kunnen vermoeden. Deze functie zal de club en de rondritten nog interessanter maken. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Godfried,

Dank voor het vertrouwen, echter, een club draait pas als er ook wat handen uit de mouwen gestoken worden.
Ik ben niet de enige die een taak op zich genomen heeft.
Ik zou zeggen, stel jezelf ook even gerust voor!
Maak een nieuw topic waar onze "kersverse verantwoordelijke-wisselstukken" zich aan Matra-minnend vlaanderen (en ver daarbuiten) voorstelt!
Ikzelf en vele anderen kijken ernaar uit!

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Post by Geert »

Dag Bart,

Een Honda fanaat. Dan zal het je misschien wel interesseren dat ik mijn Magna 1100 verkocht heb om de Bagheera te kopen. Een zalige motor was dat, veel koppel, rauw brullend geluid als hij op toeren gejaagd werd...
Maar ja, een mens moet keuzes maken. De garage hier is niet groot genoeg om alles in te zetten en mijn keuze was op de Bagheera gevallen.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Als er ooit een Honda gemaakt is waarmee men het liefst van al rechtdoor moest rijden met een ON-OFF karakteristiek, was het wel de Magna!!!
De bloednerveuze V4-motor dewelke later in de VTR hypersport werd gestoken zorgde er tijdens het optrekken voor dat je darmen achter je oren gingen hangen!
Tja, dan is het 1294cc "servomotortje" uit de Bagheera wel ideaal om af te kicken van de G-krachten...

:lol:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik zal hier maar niet in de pot roeren zeker? :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik zal morgen een nieuw topic aanmaken en me voorstellen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

hey bart en alle andere ,vooreerst al de beste wensen voor 2007 aan iedereen!!!Ik heb weer even tijd vrij om het forum te bezoeken,dus even een up date:ivm onderdelen godfried ben ik ook ter beschikking, alain weet dat wel, ik heb zo mijn kanalen om aan goede prijzen stukken te pakken te krijgen!laat maar weten als ik kan helpen,ik ben van nature een magazijnier en vind dat een goed magazijn zijn diensten altijd bewijst,en stukken kopen is plezant!!!! voor Bart ;na een paar MG b's een truimph spitfire,BSA,sparta,vespa en Gillet motoren en natuurlijk een matra murena ben ik sinds kort de (trotse???) bezitter van 2 honda MB 5 brommers uit de beginjaren 80,ik reed in mijn jeugd met zo'n ding en ga er nu 2 rstaureren 1 origineel en de andere volgens de race normen uit de states(volgens foto's van het internet)als jij tips heb laat maar weten op frank.soentjens@telenet.be.

de groeten

el loco frank
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hey Frank,

Ik heb vroeger nog een MT-5 gehad, de "cross"-versie van de MB-5.
Het was een oranje met een blauw zadel, ik had deze verhoogd en wat opgekieteld (voorste ballon veranderd en andere cilinderkop + sproeier veranderd) om toch maar wat vooruit te gaan...
Jammer genoeg had ik in die tijd geen geld voor de watergekoelde MTX, die ging pas hard...
Maar het zwaardere spul uit de jaren '70 zijn steeds mijn ding geweest.
De eerste Gold Wing's zonder kuip en koffers, de CB fours en de zescilinder CBX zijn meer mijn ding.
Ik bezit momenteel een perfect gerestaureerde CB750 uit '72 en een puntgave GL1000 uit '76.
Er staat ook een GL1000 Limited Edition te wachten op restauratie maar eerst moet de Bagheera klaar!

De MB-5 heeft inderdaad als race-versie bestaan en was een zeer revolutionaire brommer met zijn Comstar-velgen en schijfrem.
Het frame was zeer stevig en de stroomlijn van de tank met het kleine kuipje deden hem er als een grote jongen uitzien.

Ik vermoed dat we hier op het verkeerde forum zitten...
Stuur maar regelmatig een fotootje!

Succes

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Locked