Matra meeting Tsjechie

afspaken voor bijeenkomsten...
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ja maar ik ga naar meetings om auto's te zien en dan ben je hier snel uit gekeken, vandaar die buitelandse tripjes wat is er mooier om 100 matra's bij elkaar te zien [wat overigens nu niet het geval was]
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

????????? :D !!!!!!!!!!!
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Das straf, 100 Matra's bij elkaar. Daar zou ik wel eens foto's willen van zien. Je kent wel dat spreekwoord van een zekere Thomas.

Benny.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

zwitserland 2004 waren er 364 auto's en toch wel tegen de 100 matra's daar was ik zelf bij, augsburg ongeveer 60 matra's vooral murena's, tjechi? viel tegen 35 matra's totaal
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reactie

Post by erwin »

dat is volgens mij ook het begin van deze discussie, namelijk het uitnodigen van de verschillende clubs bij elkaar, waardoor er dus meer matra,s bij elkaar zullen komen, uiteindelijk staan we hier allemaal om ons voor 1 merk sterk te maken, dat zou dus moeten betekenen dat we meer ons best moeten gaan doen om elkaar te stimuleren en alle auto,s die het merk heeft geleverd te waarderen ( waarom iemand voor een bepaald model kiest is nu eenmaal persoonlijk), denk dat met een slecht clubbeleid je ook weinig van je leden moet verwachten, volgens mij wordt iedere matra liefhebber veel enthousiaster en meer gestimuleerd d.m.v. een wat groter "familiegevoel" en door een wat meer persoonlijk contact van een sectiehoofd, moet er wel bijzeggen dat ik alleen graag naar een meeting ga als ik ook met mijn bagheera kan gaan, dus heb ik mijn best voor de club maar gedaan door 2 nieuwe leden te willen aanmelden, dus alain zeg maar hoe!!
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Mooi, prachtig, maar Matramania is naar mijn bescheiden gevoel pas twee jaar terug op de sporen. Daarvoor was het ook maar een mager beestje.
En weerom naar mijn gevoel is het impuls van de leden gekomen. Het is een wisselwerking. Een club heeft nu eenmaal een besturende functie nodig en ook daar moet je de mensen toe bereid vinden. De clubleden dragen de club en maken de club. Als zij niet bewegen en op hun kont blijven zitten, afwachtend wat de anderen zullen doen, ja........ dan zal er dus niet veel gebeuren. Ik vind het al prachtig dat er mensen zijn die het medium aanbieden (clubbestuur) en dat er mensen zijn die de moed kunnen opbrengen en de tijd investeren in het organiseren van bijeenkomsten (mijn hoed af) ikzelf kom er niet toe en dat wil ik ook erkennen. Ik heb wel het gevoel dat mijn persoonlijke inbreng echter niet onopgevallen is gebleven daar ik op het forum wat beweging heb trachten te krijgen en met succes. Of is het toeval dat na mijn aanmelding alles een beetje is beginnen bewegen? :lol: 8)

Dus ga dat NL forum op en tracht de boel in beweging te krijgen ....... en niet gelijk opgeven! :wink:
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

het NL forum is een klein bescheiden clubje matra vrienden wat Martijn mooi heeft opgezet en heeft niks met de nederlandse club te maken
, het probleem is dat de club SMSC zelf niets heeft en de site helemaal niet bijwerkt het volgende probleem is dat er verschillende modellen zijn die met elkaar helemaal niets doen als ik naar een meeting ga zie ik 98% murena, mooi want die zie ik graag maar de smsc heeft zoveel meer mensen en die zie ik nooit of ze organiseren zelf wat daarom hoor je veel geluiden over een afscheiding van de murena's om zelf een club te beginnen wat mij ook geen oplossing lijkt want hoe meer losse clubjes hoe moeilijker het wordt,
persoonlijk vind ik dat Berry van de murena sectie het erg goed doet alleen dat de rest het een beetje laat liggen, maar ik weet ook je moet het zelf maar eens doen er gaat veel tijd in zitten en er is altijd commentaar en zelf zou ik het niet kunnen
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik bedoel maar dat een deel aan de leden zelf te wijten is en je geeft het zelf aan het is niet makkelijk.
Afscheiden is mogelijk de doodsteek voor een aantal en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Iemand zal het toch een beetje moeten aanzwengelen.

Een Murena en een Bagheera liggen elkaar toch aardig en als dusdanig moet uitwisseling van informatie toch kunnen.
Last edited by Paul on Fri Jul 21, 2006 2:16 pm, edited 1 time in total.
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

reactie

Post by erwin »

ik vindt het initatief van matramurena.nl erg goed, ben dus nu ook druk bezig om dit in nederland op te zetten voor de bagheera, de site naam is er inmiddels en we zijn nu bezig met een sitebouwer om de gehele site vorm te geven, dit is echter niet bedoeld als een club maar meer om alle bagheerarijder een beetje te stimuleren en om eens een beetje in kaart te krijgen wat er in nederland, en misschien ook belgie allemaal nog rondrijdt of staat weggezet.dus als we straks wat verder zijn lijkt het me best leuk om eens wat samen te gaan doen. inderdaad jammer dat de nederlandse club geen forum heeft.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Inderdaad is de Nederlandse club niet al te actief. Dat is vooral voor jonge enthousiaste Matra-liefhebbers een teleurstelling maar de club telt vele leden met veel (vooral Simca's) wagens en op een Nationale meeting is dat ledental niet af te zien. Een handvol Murena's wat 100's en een paar andere wagens verschijnen dan op het terrein, dit is erg jammer natuurlijk.

Daarom ben ik dus het forum gestart (totaal los van de club) om mensen die er meer aan toe willen voegen bij elkaar te brengen. Gelukkig loopt het redelijk tot goed voor zo'n onbekend merk en men is vaak in staat elkaar te helpen met problemen, maar dat even terzijde.

Ik denk dat een organiserende club in ieder geval de omringende landen even moet melden als er iets te doen is, Ik woon zelf in Zeeuws Vlaanderen en ben dus sneller in Belgie dan Nederland op een meeting maar hoor hier niets over via de SMSC. Da's jammer want hoe meer wagens op een meeting bij elkaar hoe beter lijkt mij. Desnoods laat je niet-leden een paar Euro betalen, daar zal je mij niet over horen klagen, maar dan moet je wel op tijd melding geven van evenementen en daar zit hem helaas vaak het probleem. (in Nederland in ieder geval)
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Locked