INSCHRIJVEN VOOR DE RONDRIT 2006

afspaken voor bijeenkomsten...
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried,

Parking na Aarschot gaat gewoon door.
Bertem is voor Paul op te pikken.
Dus 6u45-6u55 Aarschot
7u05 Parking Bertem
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain,
Boodschap is begrepen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het is een parking, geen afrit.
Deze situeert zich op het gedeelte na de aansluiting A2 & A3 richting Brussel iets voorbij afrit 22 (Bertem)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Paul,
Dat is in orde.Klaar en duidelijk. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

ik ga Cor ophalen bij hem thuis,en zie jullie daar wel !!!


frank
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Frank, ik denk dat je een beetje uit de richting zit.
Gent is ander een mogelijkheid.
Je hebt de GSM nr's.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Awel n'en dikke "MERCI" mannen, het was "TOP"

Afwezigen hadden deze keer echt ongelijk, dat werdt door de weergoden duidelijk bevestigd. Deze weergoden droegen het Matra gezelschap een warm hart toe, dat kan niet meer ontkend worden!
Matra, zal overleven, laat dat duidelijk zijn en zelf ben ik geen onvoorwaardelijke Matra-fanaat maar bij dit gezelschap zal ik ook wel bijdraaien. 8)

Benny & Jules blijken een prachtig team te vormen met hun haast onmogelijke inzet hebben zij het startsein gegeven voor een revival van MatraMania en je zou dom zijn daar geen dankbaar gebruik van te maken.
Het geheel liep onder een perfecte begeleiding en het eten was ruim boven het niveau van de kostprijs.

Benny & Jules jullie zijn tovenaars.

PS. Ik vond het zalig om eens andere Matra's te zien als de mijne al blijkt mijn voorkeur voor de M530 waarschijnlijk wel uit de foto's. Drie bij mekaar ........., heerlijk.
(Van de eigenaars ben ik eigenlijk vergeten foto's te nemen, :-? , hoe zou dat komen?! Sorry, hoor,.... volgende (?) keer beter. :lol:
Attachments
IMG_3409 (Medium).JPG
IMG_3409 (Medium).JPG (36.24 KiB) Viewed 9504 times
IMG_3411 (Medium).JPG
IMG_3411 (Medium).JPG (63.49 KiB) Viewed 9505 times
IMG_3412 (Medium).JPG
IMG_3412 (Medium).JPG (38.93 KiB) Viewed 9506 times
IMG_3413 (Medium).JPG
IMG_3413 (Medium).JPG (64.76 KiB) Viewed 9508 times
IMG_3417 (Medium).JPG
IMG_3417 (Medium).JPG (80.53 KiB) Viewed 9509 times
IMG_3421 (Medium).JPG
IMG_3421 (Medium).JPG (117.42 KiB) Viewed 9511 times
IMG_3422 (Medium).JPG
IMG_3422 (Medium).JPG (104.34 KiB) Viewed 9512 times
IMG_3427 (Medium).JPG
IMG_3427 (Medium).JPG (24.76 KiB) Viewed 9514 times
IMG_3433 (Medium).JPG
IMG_3433 (Medium).JPG (81.21 KiB) Viewed 9515 times
Last edited by Paul on Sun May 14, 2006 1:16 pm, edited 30 times in total.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hello everybody,

Wat volgens de weersvoorspellingen een zeiknatte grijze dag zou worden, is uitgedraaid op een GEWELDIGE zonovergoten dag.
Het "GEWELDIG" slaat niet zozeer op het weer op zich maar veeleer op de vlekkeloze organisatie (bedankt Benny en Jules), de prachtige wegen, de opkomst, de prachtige wagens (op het Bagheera-chassis na...) en last but not least de team-spirit en geweldig leuke mensen die allen dezelfde passie delen!
Mijn eerste Matra-evenement zit er op en het ziet er niet naar uit dat ik er nog ??n zou willen missen!
De restauratiekriebels beginnen bij mij onrustwekkende symptomen te veroorzaken!
Ik was ook heel blij dat ik de ganse dag in de Bagheera van Ludo mocht vertoeven waardoor ik me toch al een beetje "nen echte" mocht voelen!
En dat Ludo het Matra-virus ook nogal zwaar te pakken heeft, kan ik alleen maar beamen!
Nogmaals bedankt aan iedereen en laat de foto's maar gauw komen op dit forum!

Tot spoedig!

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,

Geweldig! Geweldig! Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!Geweldig!
Eindelijk was het dan zo ver!De meeting werd een werkelijkheid. Om 4u40 ging de wekker af en werd alles in gereedheid gebracht om naar Lichterveld te rijden.Iedereen was op de afgesproken plaats op een klein misverstandje na.Dit werd dan vlug gecorrigeerd met de gsm.Op de parking na de afrit van Bertem waren we allemaal compleet. We zijn daar met 5 wagens bij elkaar gekomen om zo naar place2B te rijden.Tijdens de rit begon het al wat te regenen. Dit was voorspeld en kon ons nu niet meer deren.Eenmaal aangekomen in Lichtervelde was de hemel mooi opgeklaard en het beloofde een mooie dag te worden.Op zeer korte tijd was iedereen aanwezig en werd er genoten van de mooie Matra's en de Lotus van Jules.Bart zijn chassis werd grondig ge?nspecteerd.Ook onze vriendelijke Nederlandse bezoekers met hun Porsche werden hartelijk ontvangen.Jules en Benny hadden de grootste moeite om ons tussen de Matra's weg te halen voor het ontbijt.Zij die deze rit organiseerden moesten er voor zorgen dat alles volgens schema zou verlopen.De organisatie was perfect en alles is dan ook rimpelloos verlopen.Dit is voor mij de best georganiseerde rondrit die ik ooit heb meegedaan.Jules leidde ons tussen prachtige velden en dorpjes? Benny raasde met zijn motor als een echte verkeersagent langs ons door en maakte voor ons het kruispunt vrij zodat we gezellig samen konden rijden.Ik had nooit gedacht dat ik de rondrit ging mee uitrijden.Maar de organisatie heeft er voor gezorgd dat dit toch mogelijk is geworden.Hartelijk bedank daarvoor.Ook de tussen stops waren goed verdeeld. We konden op tijd terug wat kracht op doen en weer eens gezellig praten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.De leden die niet aanwezig waren weten niet wat ze gemist hebben.Ik ben h??l blij dat ik er bij kon zijn.Het was zijn geld en de moeite meer dan waard.Het eten de drank, gewoonweg alles was perfect.Na een rit van 638km en een slechte nacht moet ik toegeven dat ik het geweldig vind dat het op een zaterdag is geweest.Ik ben vanmorgen opgestaan met het gevoel dat ik een marathon gelopen heb.Maar die mooie dag met de club kunnen ze me niet meer afpakken.Met deze wil ik dan ook iedereen bedanken die aanwezig was maar vooral Jules en Benny die deze prachtige rit tot werkelijkheid hebben gemaakt.Een voorbeeld voor de club en laat ons hopen dat er anderen inspiratie uit gehaald hebben.
Bedank voor deze mooie dag.
Godfried. :wink:
Attachments
15.JPG
15.JPG (78.42 KiB) Viewed 9558 times
14.JPG
14.JPG (60.19 KiB) Viewed 9558 times
13.JPG
13.JPG (54.67 KiB) Viewed 9558 times
12.JPG
12.JPG (35.25 KiB) Viewed 9558 times
11.JPG
11.JPG (54.86 KiB) Viewed 9558 times
10.JPG
10.JPG (62.82 KiB) Viewed 9558 times
9.JPG
9.JPG (41.14 KiB) Viewed 9558 times
8.JPG
8.JPG (48.32 KiB) Viewed 9558 times
7.JPG
7.JPG (50.13 KiB) Viewed 9558 times
6.JPG
6.JPG (67.13 KiB) Viewed 9558 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog enkele foto's. :wink:
Attachments
5.JPG
5.JPG (63.81 KiB) Viewed 9551 times
4.JPG
4.JPG (47.23 KiB) Viewed 9551 times
3.JPG
3.JPG (68.28 KiB) Viewed 9551 times
2.JPG
2.JPG (67.25 KiB) Viewed 9551 times
1.JPG
1.JPG (47.22 KiB) Viewed 9551 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag benny,
De foto's die ik gemaakt heb zet ik bij de foto's van het chassis,op de zelfde cd. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Reeks 2

Zo veel MATRA............, om stil van te worden.
Indrukwekkend toch!
Attachments
IMG_3434 (Medium).JPG
IMG_3434 (Medium).JPG (68.59 KiB) Viewed 9499 times
IMG_3436 (Medium).JPG
IMG_3436 (Medium).JPG (117.2 KiB) Viewed 9500 times
IMG_3438 (Medium).JPG
IMG_3438 (Medium).JPG (75.68 KiB) Viewed 9503 times
IMG_3440 (Medium).JPG
IMG_3440 (Medium).JPG (81.9 KiB) Viewed 9504 times
IMG_3442 (Medium).JPG
IMG_3442 (Medium).JPG (45.82 KiB) Viewed 9506 times
Last edited by Paul on Sun May 14, 2006 1:06 pm, edited 3 times in total.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

proficiat ,voor de organizatie van de rondrit .jules en benny het zal moeilijk worden om jullie te overtreffen,want zo een goed georganizeerde rid heb ik nog nooit nie gereden,en ik heb er vroeger veel gereden.er was niets op aan temerken.en veel nieuwe vrienden gemaakt. het was een toffe groep.en eindelijk bart leren kennen,toffe kerel net als al die matra gekken. men foto's volgen nog ,ik moet ze eerst nog bewerken.groetjes aan iedereen en een dikke proficiat aan de organizatoren.


ludo 2
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Dag Matrafanaten

Benny en ik waren eerst iets wat ontgoocheld over het aantal deelnemende Matra's
Maar dank zei jullie positieve reakties ,en ik denk dat ik hier ook in Benny zijn naam mag spreken,zullen wij het volgend jaar trachten het nog beter en nog iets groter te organiseren.
Bedankt aan alle deelnemers(en onze verontschuldigingen aan de dames die iets waren ontgoocheld over het Shopping Center)

Persoonlijk is een aanmoediging(na het zien van Paul,Georges en Philip hun M530)om mijn M530 zo vlug mogelijk op de baan te krijgen.

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Doen Jules .........., en als het echt niet lukt laat ik de afstand geen belemmering zijn om te helpen. Je belt maar 016222927.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Bedankt voor de aangeboden hulp.
Ik laat iets weten op het forum onder M530 hoe het verloopt.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Prachtige reacties en veel mooie foto's.Zo te zien zijn mijn vrouw en ik niet alleen tevreden van de goed georganiseerde rondrit. Deze zal voor altijd in mijn geheugen gegrift blijven.Mijn vrouw zag er iets tegen op" zo ver weg zei ze tegen mij" je bent wel helemaal gek! Die Matra maniakken zijn allemaal een beetje gek. Dit is ook nodig anders kun je een Matra niet aan het rijden te houden.De samenhorigheid in deze club daar kunnen veel anderen alleen maar van dromen.Laat ons dit zo houden. Iedereen doet het met zijn capaciteiten.In de toekomst zal het wel niet gemakkelijker worden om aan onderdelen te komen.Maar zolang we elkaar blijven helpen en steunen zullen we wel oplossingen vinden.Wie zegt het weer? "Niet gaan bestaat niet" Ja Benny als het eens tegen zit dan denk ik vaak aan deze woorden.Net zoals Ludo schrijft hebben we weer nieuwe vrienden gemaakt.Met het woord vriendinnen moet je oppassen! Dat wordt nogal eens verkeerd begrepen.Wat me ook opgevallen is! Er komen steeds meer vrouwen mee naar de meetings.Prachtig, samen genieten van een hobby wat is er nog mooier.Laat ons deze weg verder zetten en de toekomst van MatraMania is verzekerd.

Het probleem met mijn standlichten is tijdens de thuisrit na het zien van een snelheidscontrole plots vanzelf opgelost.Dat mijn kruislichten niet meer werken ligt waarschijnlijk aan het relais.Ik hoor deze niet meer schakelen.Wat ik tijdens deze rondrit weer geleerd heb is het volgende.Tijdens de heropbouw van mijn bagheera wist ik waar elke relais stond en waar hij voor diende.Dit is nu 8 jaar verder heel anders.Hier mee wil ik zeggen tegen de mannen die bezig zijn met de restauratie.Duid op het relais aan waarvoor ze dienen doormiddel van een sticker of iets dergelijks.Indien er zich dan een fout voor doet moet je niet meer zoeken waarvoor het relais dient. Ik ga dit ook doen bij mijn bagheera. Zeker een reserve lampje in de auto leggen.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik sluit me volledig aan bij het voorgaande.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Bedankt Benny en Jules
De afwezigen hadden zoals steeds ongelijk. :evil:
wybe
Posts: 9
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:00 pm
Location: Nederland

Post by wybe »

Hallo Matra-vrienden,
Een fantastische dag! Compliment aan Benny en Jules voor de erg goed georganiseerde rit. Los van de foto's van de in uitmuntende staat verkerende Bagheera van Godfried hadden we deze dag niet graag willen missen. Ik heb in Nederland veel toerritten meegemaakt, zowel met de TR club (TRCH) als met ritten voor een mix aan sportwagens. Echter, Bennie en Jules, de organisatie heb ik nog niet zo goed meegemaakt! En ook de verzorging vooraf, onderweg en na afloop was perfect. Een oprecht compliment! Hoewel de voorbereidingen "maar" voor 12 Matra's en wat restmateriaal was bleek dit meer dan de moeite waard. De rit en hernieuwde kennismaking met Matra hebben mij, 26 jaar nadat ik "mijn" Bagheera had, weer erg ensthousiast gemaakt.
Vanuit Epe (Veluwe - midden Nederland) vergde het wel wat kilometers (totaal 800 km), maar het was de inspannig meer dan waard!. Vrijdag reeds gekomen, een avondje Brugge, een vreemd bed en dus niet zo goed geslapen, maar de kennismaking met veel enthousiaste Matra liefhebbers maakte alles goed. Ook is het plezierig van een aantal mensen nu de gezichten te kennen als ik weer eens op het forum de berichten lees. Voor de Maniakken die deze keer niet geweest zijn, probeer er de volgende keer wel bij te zijn, want jullie hebben echt wat gemist. Wat in het bijzonder opviel was de plezierige en ontspannen sfeer en de passie voor Matra! We hebben genoten van de contacten met Godfried en Luvina, Bas, Jules, Alain, Benny en alle anderen met wie we kennis gemaakt hebben (en waarvan ik de namen niet allemaal heb onthouden). Ook Dianne heeft de contacten met de andere dames erg plezierig gevonden. We hebben veel foto's gemaakt, maar (helaas voor jullie) nog analoog. De fotogalaerij zal binnenkort compleet zijn.
Al met al kijken we op een erg plezierige dag terug.
Gelet op de lange terugreis (325 km) leek het 's avonds wat laat te worden, maar achteraf viel het allemaal wel mee. Om 21.55 uur vertrokken en om 00.30 uur waren we thuis! Geen flitsters gezien, en nu maar hopen dat we dat goed gezien hebben.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Wybe en Dianne.
Fijn dat jullie mee gedaan hebben aan deze rondrit.Jullie zijn een tof stel.Laat ons hopen dat het niet bij dezen ene keer blijft.Wybe, ik zie je al achter een stuur zitten van murena 2.2 S.Dat lijkt me de geschikte wagen.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jules en ik danken jullie voor jullie deelname. Het zijn de deelnemers die voor het grootste deel bepalen of een meeting een succes is of niet. Het enige waar ik voor vreesde zaterdag, was het weer. Ik denk dat het veel moeilijker zou zijn geweest met regenweer. Indien er bij een rit andere zaken bij het programma zouden moeten zitten, is het forum een ideale plaats. Zo kunnen er mensen die een rit willen in elkaar steken, daar rekening mee houden.

Tot een volgende meeting ( hopelijk duurt het niet te lang)

Benny.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jules,

heb je al iets in gedachten voor volgend jaar?
(Wanneer Paul dit leest, zal hij waarschijnlijk glimlachen).

Benny.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: YES :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ja Paul, 'k heb het weer aan mijn been.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je hebt er dan ook twee. 8)

Het spreekwoord zegt "Op ??n been.............." 8) :lol: 8)
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Benny

Door de vele positieve reacties die wij kregen,moet de volgende rondrit die wij organiseren nog beter zijn,dat zijn wij aan de deelnemers van onze eerste rondrit verschuldigd,hopelijk zijn er dan dubbel zoveel Matra's,ik beloof jullie hierbij dat ik zeker met de M530 meerijd.

Paul
Ik heb zondag bij Ann het stuk gaan ophalen ,maar kan voorlopig geen foto's op het forum plaatsen wegens problemen met mijn PC.(ik verhelp mij voorlopig met de laptop van mijn werk)
Vrijdagavond ben ik terug online met mijn PC.

Groeten
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jules,
het zal niet gemakkelijk zijn om opniew zo'n rit in elkaar te steken waarbij alles klopt als een bus. We kunnen enkel ons best doen.
Hoe meer deelnemers hoe moeilijker het wordt om ze allen tezamen te kunnen houden. Ik heb wel een snelle moto, maar er zijn ook grenzen. De veiligheid primeert nog altijd.
Maar we zien wel op de volgende rit.
Ge?nteresseerden kunnen nu reeds inschrijven voor de rit van 2007. ( datum en prijs zijn nog niet bepaald)

Benny.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ikke, :D :D :D :D :D :D :D

euh, en de vrouw ook denk ik.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules en Benny,
Ik moet het nog eens kwijt!Het was een prachtige en gezellige rit.
Ik ben van de partij en mijn vrouw ook.Een tip voor de volgende rit.Een beetje minder km en wat meer tijd om tussen de matra's te vertoeven.50km in de voormiddag en 50 in de namiddag is voor mij genoeg.Jongens dit is mijn mening.Misschien een terrasje op de zeedijk meepikken of een stukje langs de zee rijden lijkt me ook geweldig.Het is natuurlijk moeilijker om ons daar bij elkaar te houden.
Groetjes.
Benny, morgen ga ik terug naar het galvanisatiebedrijf. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Is genoteerd Godfried.

Benny
Locked