HOOG- mis voor LAAG-vliegers" .............verslag spa
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
HOOG- mis voor LAAG-vliegers" .............verslag spa
verslagje voor het forum .....
Omdat dit weekend de jaarlijkse "hoog-mis voor laag-vliegers" ...opgedragen werd in Francorchamps....
vonden we dit een ideaal tripje om eens te gaan polsen naar chromosoom-overeenkomsten tussen
Matramania(ks) en Lamborgini- ,Ferrari - , Maserati -en Detomaso - owners .... wel in alle eerlijkheid
buiten de budgetaire mogelijkheden .... van deze "benzinebroeders" ... zijn deze redelijk identiek...
zij houden van laag , lager , laaaaaaagst ... en discrete ,integere kleuren ...zijn niet aan hen besteed...
een sportwagen koop je voor de kick and to get noticed...en dan doe je niet flauw door dit zogezegd..
te willen wegmoffelen.... de internetaankondiging was veelbelovend , de algemene inkom stevig ..
maar de vlag dekte toch maar beperkt de lading , gelukkig maakte het prachtige weer veel goed .
De heen - en terugrit verliep motorisch probleemloos ; en we hadden er een toffe babbel met een Detomaso
eigenaar die Bart aansprak en ook een Murena 2,2 bleek te hebben in zijn collectie !!!!
ook Alfa Romeo en Fiat rijders konden er terecht en konden een bapteme circuit doen mits vergoeding...
in bijlage enkele sfeerbeelden
stef
Prachtige foto's, kijk en geniet.
Zeer mooie wagens vooral die gele en en die goudkleurige..
Omdat dit weekend de jaarlijkse "hoog-mis voor laag-vliegers" ...opgedragen werd in Francorchamps....
vonden we dit een ideaal tripje om eens te gaan polsen naar chromosoom-overeenkomsten tussen
Matramania(ks) en Lamborgini- ,Ferrari - , Maserati -en Detomaso - owners .... wel in alle eerlijkheid
buiten de budgetaire mogelijkheden .... van deze "benzinebroeders" ... zijn deze redelijk identiek...
zij houden van laag , lager , laaaaaaagst ... en discrete ,integere kleuren ...zijn niet aan hen besteed...
een sportwagen koop je voor de kick and to get noticed...en dan doe je niet flauw door dit zogezegd..
te willen wegmoffelen.... de internetaankondiging was veelbelovend , de algemene inkom stevig ..
maar de vlag dekte toch maar beperkt de lading , gelukkig maakte het prachtige weer veel goed .
De heen - en terugrit verliep motorisch probleemloos ; en we hadden er een toffe babbel met een Detomaso
eigenaar die Bart aansprak en ook een Murena 2,2 bleek te hebben in zijn collectie !!!!
ook Alfa Romeo en Fiat rijders konden er terecht en konden een bapteme circuit doen mits vergoeding...
in bijlage enkele sfeerbeelden
stef
Prachtige foto's, kijk en geniet.
Zeer mooie wagens vooral die gele en en die goudkleurige..
- Attachments
-
- st 2.jpg (133.5 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 3.jpg (120.1 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 4.jpg (147.22 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 5.jpg (87.6 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 6.jpg (137.56 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 7.jpg (144.79 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 8.jpg (103.4 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 9.jpg (152.98 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 10.jpg (146.2 KiB) Viewed 11216 times
-
- st 1.jpg (156.15 KiB) Viewed 11216 times
Last edited by GODFRIED on Sun Jun 05, 2011 7:14 am, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1647
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Mooie wagens, helaas onbereikbaar voor de meesten.
Heb je nog meer plaatjes van die duitse Stratos?
Het is niet vanwege die figuranten hoor , maar een Stratos doet me meer als Ferrari of Lamborgini.
Heb je nog meer plaatjes van die duitse Stratos?
Het is niet vanwege die figuranten hoor , maar een Stratos doet me meer als Ferrari of Lamborgini.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Die mooie figuranten is Stef zijn lief, daar zal hij wel meer foto's van hebben!!Muddy Bandit wrote: Heb je nog meer plaatjes van die duitse Stratos?
Het is niet vanwege die figuranten hoor
Ik hoop dat jullie ook de twee Matramanialeden op de foto's herkennen!!
Inderdaad zeer mooi wagens maar met een ander prijskaartje aan dan onze Matra's. Blijven dromen.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Stef beet de spits reeds af met zijn veelzeggende titel.
Ik was blij om deze hoogmis voor laagvliegers te kunnen bijwonen.
De communie heb ik echter aan me laten voorbijgaan, een paar honderd euro om mijn Bagheera-motor op te stoken tussen de volbloeden vond ik er net wat "over" en verkoos dan ook eieren voor mijn geld.
Het inkom+parkeergeld deed reeds vermoeden dat hier jongens van niveau de lakens uitdeelden.
De verschillende paddocks waren ingedeeld per merk.
Het was best leuk om eens een verzameling Alfa's, Lamborghini's, Maserati's, Fiat's en Ferrari's op schaal 1:1 te kunnen bewonderen.
De geur van verbrande benzine en kruipolie, gegrom van twaafcilinders, brede sloffen en alles wat je niet op een dagdagelijkse auto tegenkomt, maakten onze wederhelften duidelijk tot welke godsdienst hun manlief bekeerd waren.
Ik was best onder de indruk van een paar vervlogen italiaanse schoonheden zoals de Lamborghini Uracco en de Maserati Bora, echter ik miste de grootschaligheid waarmee het hele gebeuren werd aangekondigd op de website.
Alles verliep in een gemoedelijke sfeer en er was nergens sprake van chaos en een toevloed van mensen, integendeel.
De aanwezigheid van een paar bloedmooie De Tomaso-sportwagens heeft veel goed gemaakt en maakten de trip naar Franchorchamps voor mij althans de moeite waard.
De Tomaso was het merk dat op deze editie van Spaitalia in the picture stond, en ik moet zeggen, een De Tomaso Pantera of Mangusta is een wagen die niemand onberoerd laat.
Blijkbaar heeft de panther begin jaren '70 meerdere designers geïnspireerd om er hun creatie naar te noemen.
Zo ook Matra met de Bagheera.
Terwijl we al dit fraais stonden te bekijken, werden er op het circuit rondjes gereden door een bont allegaartje van Fiat Coupés, Alfa Romeo Gt-Juniors, De Tomaso en zelfs een paar Lancia Stratos zorgden voor een seventies revival. Zelfs een paar Ferraristi reden mee, weliswaar met ingehouden rechtervoet, want wie zich niet aan de regels houdt kan zich verwachten aan en een "retourtje koude douche" gevolgd door "stadionverbod".
Onze dames, Stef en ikzelf breidden er achteraf nog een leuk onderonsje aan in de bossen van Rotselaar.
Een lekker slaatje met een fris wijntje was een welkome verfrissing na een dag in een Matra-cockpit zonder airco.
Al bij al een leuke dag met onze Matra's die het wederom voortreffelijk deden. Gelukkig hebben ze geen 40l/100km nodig om het een beetje te laten vooruitgaan.
Hier dus geen bedrukte gezichten aan de benzinepomp...
De volgende foto's spreken voor zich.
Bart
Ik was blij om deze hoogmis voor laagvliegers te kunnen bijwonen.
De communie heb ik echter aan me laten voorbijgaan, een paar honderd euro om mijn Bagheera-motor op te stoken tussen de volbloeden vond ik er net wat "over" en verkoos dan ook eieren voor mijn geld.
Het inkom+parkeergeld deed reeds vermoeden dat hier jongens van niveau de lakens uitdeelden.
De verschillende paddocks waren ingedeeld per merk.
Het was best leuk om eens een verzameling Alfa's, Lamborghini's, Maserati's, Fiat's en Ferrari's op schaal 1:1 te kunnen bewonderen.
De geur van verbrande benzine en kruipolie, gegrom van twaafcilinders, brede sloffen en alles wat je niet op een dagdagelijkse auto tegenkomt, maakten onze wederhelften duidelijk tot welke godsdienst hun manlief bekeerd waren.
Ik was best onder de indruk van een paar vervlogen italiaanse schoonheden zoals de Lamborghini Uracco en de Maserati Bora, echter ik miste de grootschaligheid waarmee het hele gebeuren werd aangekondigd op de website.
Alles verliep in een gemoedelijke sfeer en er was nergens sprake van chaos en een toevloed van mensen, integendeel.
De aanwezigheid van een paar bloedmooie De Tomaso-sportwagens heeft veel goed gemaakt en maakten de trip naar Franchorchamps voor mij althans de moeite waard.
De Tomaso was het merk dat op deze editie van Spaitalia in the picture stond, en ik moet zeggen, een De Tomaso Pantera of Mangusta is een wagen die niemand onberoerd laat.
Blijkbaar heeft de panther begin jaren '70 meerdere designers geïnspireerd om er hun creatie naar te noemen.
Zo ook Matra met de Bagheera.
Terwijl we al dit fraais stonden te bekijken, werden er op het circuit rondjes gereden door een bont allegaartje van Fiat Coupés, Alfa Romeo Gt-Juniors, De Tomaso en zelfs een paar Lancia Stratos zorgden voor een seventies revival. Zelfs een paar Ferraristi reden mee, weliswaar met ingehouden rechtervoet, want wie zich niet aan de regels houdt kan zich verwachten aan en een "retourtje koude douche" gevolgd door "stadionverbod".
Onze dames, Stef en ikzelf breidden er achteraf nog een leuk onderonsje aan in de bossen van Rotselaar.
Een lekker slaatje met een fris wijntje was een welkome verfrissing na een dag in een Matra-cockpit zonder airco.
Al bij al een leuke dag met onze Matra's die het wederom voortreffelijk deden. Gelukkig hebben ze geen 40l/100km nodig om het een beetje te laten vooruitgaan.
Hier dus geen bedrukte gezichten aan de benzinepomp...
De volgende foto's spreken voor zich.
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het was me dadelijk opgevallen dat er zo weinig volk rond deze wagens hangt. Waarschijnlijk is dat de oorzaak van het prijskaartje wat zo een treffen kost en dit wordt natuurlijk doorgerekend aan de bezoekers.
Kwa uitstraling moeten die bagheera en die murena zeker niet onderdoen. Ze zullen wel iets minder vermogen hebben maar om te genieten moet het niet te snel gaan.
Prachtige verhaal en foto's.
Kwa uitstraling moeten die bagheera en die murena zeker niet onderdoen. Ze zullen wel iets minder vermogen hebben maar om te genieten moet het niet te snel gaan.
Prachtige verhaal en foto's.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die mooie figuranten, die mooie wagens....
De Detomaso Pantera heb ik altijd bloedmooi gevonden, vanaf dat ik er een keertje achter een oranje zwarte stond met mijn kever.
Jaren later was ik monitor in een beschutte werkplaats waar één van die mannen in een heldere periode wist te vertellen : vroeger had ik alles, was account en maakte xxx omzet/jaar, reed rond in een oranje zwarte Detomaso Pantera .....
De Detomaso Pantera heb ik altijd bloedmooi gevonden, vanaf dat ik er een keertje achter een oranje zwarte stond met mijn kever.
Jaren later was ik monitor in een beschutte werkplaats waar één van die mannen in een heldere periode wist te vertellen : vroeger had ik alles, was account en maakte xxx omzet/jaar, reed rond in een oranje zwarte Detomaso Pantera .....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
bart en ik werden direct de weg gewezen naar de partiticipants paddockhendrik wrote:Jou matra mag er ook gezien worden, maar het zijn wel mooie fotos.
grt harry de matra.
door enkele marchalls aan de gate van het circuit ........ om onze
expoparking te krijgen .... ze konden maar niet begrijpen dat
we de visitors ;. parking zochten ;... en dachten blijkbaar dat
we "welpjes" ...waren van die detomasso panthers ... veronderstel ik..
stef lemans
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
bassboss wrote:Stef beet de spits reeds af met zijn veelzeggende titel.
Ik was blij om deze hoogmis voor laagvliegers te kunnen bijwonen.
De communie heb ik echter aan me laten voorbijgaan, een paar honderd euro om mijn Bagheera-motor op te stoken tussen de volbloeden vond ik er net wat "over" en verkoos dan ook eieren voor mijn geld.
Het inkom+parkeergeld deed reeds vermoeden dat hier jongens van niveau de lakens uitdeelden.
De verschillende paddocks waren ingedeeld per merk.
Het was best leuk om eens een verzameling Alfa's, Lamborghini's, Maserati's, Fiat's en Ferrari's op schaal 1:1 te kunnen bewonderen.
De geur van verbrande benzine en kruipolie, gegrom van twaafcilinders, brede sloffen en alles wat je niet op een dagdagelijkse auto tegenkomt, maakten onze wederhelften duidelijk tot welke godsdienst hun manlief bekeerd waren.
Ik was best onder de indruk van een paar vervlogen italiaanse schoonheden zoals de Lamborghini Uracco en de Maserati Bora, echter ik miste de grootschaligheid waarmee het hele gebeuren werd aangekondigd op de website.
Alles verliep in een gemoedelijke sfeer en er was nergens sprake van chaos en een toevloed van mensen, integendeel.
De aanwezigheid van een paar bloedmooie De Tomaso-sportwagens heeft veel goed gemaakt en maakten de trip naar Franchorchamps voor mij althans de moeite waard.
De Tomaso was het merk dat op deze editie van Spaitalia in the picture stond, en ik moet zeggen, een De Tomaso Pantera of Mangusta is een wagen die niemand onberoerd laat.
Blijkbaar heeft de panther begin jaren '70 meerdere designers geïnspireerd om er hun creatie naar te noemen.
Zo ook Matra met de Bagheera.
Terwijl we al dit fraais stonden te bekijken, werden er op het circuit rondjes gereden door een bont allegaartje van Fiat Coupés, Alfa Romeo Gt-Juniors, De Tomaso en zelfs een paar Lancia Stratos zorgden voor een seventies revival. Zelfs een paar Ferraristi reden mee, weliswaar met ingehouden rechtervoet, want wie zich niet aan de regels houdt kan zich verwachten aan en een "retourtje koude douche" gevolgd door "stadionverbod".
Onze dames, Stef en ikzelf breidden er achteraf nog een leuk onderonsje aan in de bossen van Rotselaar.
geen toeval meer bart ;; dat bijna 25 % van de geshowde laagliggers
een identiek geel kleurtje hadden.... lightning yellow .... heet dat...
het is gewoon een haast mythisch ,obligatoir kleur voor de
snelweg-wiggen van de seventies
stef
Bart