" Swapmeet voor oldtimers en petromobilia"

afspaken voor bijeenkomsten...
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

" Swapmeet voor oldtimers en petromobilia"

Post by GODFRIED »

Stef heeft me gevraagd om dit artikel te plaatsen.
Kijk en geniet.



" Swapmeet voor oldtimers en petromobilia"

ik weet niet meer waar ik de flyer int voorjaar ergens meenam; maar toen ik eind september , zaterdag 25 en zondag 26 zag in mijn agenda ,plakte er een ruilbeursflyer in .
Het was het 10 e clubtreffen van vand de TAC ( Terlaemen Automobiel Club) met onderdelen ruilbeurs
in de pitboxen en show off line-up van classic cars in de pitlane.
Eerst lekker uitgeslapen ...en dan van heikant rotselaar 30 min e 314 tot aan het circuit van Zolder.
Aanvankelijk wat dunne miezerregen maar nadien een lauw najaarszonnetje.
Ik wilde me braaf parkeren op de visitorsparking toen één van de officials met fluojek me wenkte...
ik dacht ..."oei , wat doe ik nu weer verkeerd..." met een voorbeeldige stapvoetsnelheid reed ik met
de Murena tot bij de man... "Mijnheer mag ik u uitnodigen u te parkeren in de pitlane line -up aub?"
van gastvrijheid tov oldtimers gesproken ,dit liet ik me geen twee keer zeggen , daar aangekomen
zag ik dat er ook al een rode bagheera type 2 was met matramania logo op het raam , hoe ik ook
rondkeek , ik vond de eigenaar niet ... zonde ;
Op de ruilbeurs was het gemoedelijk kuieren en snuisteren ...ik kon toch weer mijn BP collectie uitbreiden
met enkele toffe items ; om één of andere reden werkt het oud BP logo met groen "schild" als een magneet op mij ...dit stond voor duurzaamheid en bescherming ,protectie van je motor ... het straalde
iets stévig uit ;.. voor het actueel bp hippie groen bloemeke ...daar pas ik voor ;..
Ook leuk was de expositie van 40 jaar circuitaffiches , waar je aan de vormgeving duidelijk de sixties ,
seventies en eighties herkende , na enkele uren rondkijken en enkele hamburgers verder ,konden we terugkijken op een leuke namiddag van een zeer sympatieke club ( ps ook de fiat 1/1 burago schaalbox
was een leuke vondst van de Fiat club)
Stef De Wit

p.s . Onlangs gaf ik op aanvraag een voordrachtavond "Matra-logie " in mijn andere Leuvense autoclub..
ik ontving vele appreciaties en felicitaties ..;een avondje over de matra-racing historiek , beginnend
bij de Deutsch Bonnet sportwagens over de Formule 3 tittel , dan Jacky Stewart en de F1 wereldtittel,
de 3 maal 24 u van Le Mans winns én over alle Matra modellen... ik voelde me op een bepaald moment
een soort schooljuffrouw die een spannend "auto-sprookje" aant vertellen was ..want je kon een speld horen vallen en iedereen luisterde met open mond en grote ogen... ik zei hun : "mannen ...jullie weten nu
al heeeeeeel veel over blikke..auto"s , dus ist hooooog tijd dat jullie es wat bijleren over plastikke auto's
Attachments
IMG_1663 [800x600].JPG
IMG_1663 [800x600].JPG (62.99 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1666 [800x600].JPG
IMG_1666 [800x600].JPG (126.8 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1668 [800x600].JPG
IMG_1668 [800x600].JPG (157.1 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1670 [800x600].JPG
IMG_1670 [800x600].JPG (125.83 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1672 [800x600].JPG
IMG_1672 [800x600].JPG (91.75 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1677 [800x600].JPG
IMG_1677 [800x600].JPG (152.82 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1682 [800x600].JPG
IMG_1682 [800x600].JPG (115.34 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1694 [800x600].JPG
IMG_1694 [800x600].JPG (77.11 KiB) Viewed 12841 times
IMG_1975 [800x600].JPG
IMG_1975 [800x600].JPG (206.5 KiB) Viewed 12841 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat ziet er zeer mooi uit.
wat een prachtige Flandria. Wie kent deze niet? Ik heb er ook nog mee gereden in mijn jonge wilde dagen. Deze foto doet me denken aan vervlogen tijden, wat gaat het toch snel.
Die rode bagheera is van clublid" Jos, matrafan", die kom je overal tegen.

Ja waarom wachten op een MatraManiameting, er zijn overal zoveel meetings waar je aan kan deelnemen. Jos heeft zondagen te kort want hij zou graag overal zijn. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Mooi word ook eens tijd om een keer een meetig te doen liefst met een aantal matra's :wink: .
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

JEAN wrote:Mooi word ook eens tijd om een keer een meetig te doen liefst met een aantal matra's :wink: .
Ja jean, ik mis die mannen ook en zou graag eens ergens samenkomen. Iemand een voorstel? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja godfried, dat met die flandria dat was nog een goede tijd he waar is die toch gebleven . Als je nu zo een flandria wil kopen dan kost die heel wat geld. Maar het is dan wel een prachtig ding.



grt harry de matra.
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

hendrik wrote:Ja godfried, dat met die flandria dat was nog een goede tijd he waar is die toch gebleven . Als je nu zo een flandria wil kopen dan kost die heel wat geld. Maar het is dan wel een prachtig ding.



grt harry de matra.
ik had er zo verschillende begin jaren 70 ; waarmee ik zonder verzekering, zonder helm, zonder rijbewijs , zonder zorgen én zonder
geld..want ik reed toen al mijn pa zijn tweetakt op van zijn grasmaaier..
mee door de werchterse witloof en aspergevelden reed..
deze staat nu sexy en racey te wezen midden in mijn living en
ik zoek alleen nog wat updates van accesoires oa de typische
leren lap op te fueltank

dit voorjaar willen bart en ik nog wel es een meeting voor matramania
organiseren

stef
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

lemans , je moet het toch leren op een grasmaaier he en niet direct in een murena stappen zonder rijbewijs dat zou zonde zijn voor de murena.





grt harry de matra.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Knap, jammer dat ik er geen weet van had, die meeting wil ik komend jaar wel eens bezoeken.
Bagheera X '78
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

Vollegaaz wrote:Knap, jammer dat ik er geen weet van had, die meeting wil ik komend jaar wel eens bezoeken.
ik stel u op de hoogte via bart

stef
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Zag ik dat er ook al een rode bagheera type 2 was met matramania logo op het raam , hoe ik ook rondkeek , ik vond de eigenaar niet ... zonde ;

Hoi Stef, dat was inderdaad Jos (Matrafan), ik heb U nog wel zien vertrekken :cry: :cry: .

Was reeds voor het derde jaar op rij op deze ruilbeurs, dit evenement komt elk jaar rond dezelfde periode terug.

Telkens redelijk druk bezocht, dit jaar was het wéér wat minder, het eerste jaar op zondag geweest, kon er bijna over de koppen lopen.


Ja waarom wachten op een MatraManiameting, er zijn overal zoveel meetings waar je aan kan deelnemen. Jos heeft zondagen te kort want hij zou graag overal zijn.

Inderdaad Godfried, te weinig zondagen, daarom voor 2011 reeds drie weekends vastgelegd (2X Ardennen, 1 X Eifelgebergte Duitsland).

Afgelopen jaar +/- 8.000km aan toertochten gemaakt.

Gelukkig zonder al teveel problemen :lol: :lol: .

Als er ergens een Matramania-rondrit/meeting gaat plaatsvinden zeker op tijd meedelen (jammer :cry: :cry: genoeg in het najaar niet aanwezig kunnen zijn omdat het samenviel met een andere jaarlijks terugkomende rondrit).
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Jos, maak van de zaterdag ook een zondag dan heb je twee zondagen per week is dat niets.




grt harry de matra.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Mijn vriend is ook een grote verzamelaar van flandria heeft ook prachtige exemplaren.
Moet ook zeggen dat hij een groot kenner is van Flandria mocht er iemand iets willen weten van flandria kan ik het altijd vragen aan mijn vriend :wink:
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Jean, dat is een mooi ding he zo worden ze niet meer gemaakt.






grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik heb dit jaar zeer weinig km gemaakt met de bagheera, iets meer met de murena. Daar zal ik verandering in moeten brengen, ze zijn niet gemaakt om naar te kijken! Als ik de energie er voor heb ga ik volgendjaar er flink tegenaan. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Leuke meeting Stef, en nog wel 2 Matra's vertegenwoordigd.
Helemaal prachtig dat die in de Pitlane mochten staan.
Dat geeft toch weer speciale plaatjes.

Plastic auto's word wel geroepen, maar ik heb het altijd over Tupperware :lol:
Fijn dat je dit met ons wilde delen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

oetker wrote:Leuke meeting Stef, en nog wel 2 Matra's vertegenwoordigd.
Helemaal prachtig dat die in de Pitlane mochten staan.
Dat geeft toch weer speciale plaatjes.

Plastic auto's word wel geroepen, maar ik heb het altijd over Tupperware :lol:
Fijn dat je dit met ons wilde delen.

ik kan je verzekeren....dat als je in een club van MG, jaguar, austin healy en mercedesjongens ...een voordracht durft...te gaan geven over
Matra... is alsof je ongewapend in een leeuwenkooi terecht komt...
maar na 5 min ...matra racinghistoriek ....ent tittels ... werden ze heeel
ingetogen en kreeg ik alle aandacht én respect en veel felicitaties nadien..
ik denk dat ik wat zinvol missionariswerk deed om anderen de avantgarde guts te laten inzien die matra reeds begin jaren 60 durfde aan de dag te leggen...

stef
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dat is inderdaad een hele opdracht.
Er zijn weinig mensen die dat goed kunnen.
De race historie moet er wel goed in zitten bij je.
Ik zou dat niet zomaar even doen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

JEAN wrote:Mijn vriend is ook een grote verzamelaar van flandria heeft ook prachtige exemplaren.
Moet ook zeggen dat hij een groot kenner is van Flandria mocht er iemand iets willen weten van flandria kan ik het altijd vragen aan mijn vriend :wink :

jean , kan je me dan het emailadres of website van je flandriavriend
bezorgen aub.?
ik kan u voor volgend seizoen de drive inn in schaffen en de pitlaneswapmeet in zolder adviseren ,waarom niet op de meetingslist
zetten van matramania?
stef
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Die gele GTE is precies die van mijne kozijn. :o
En zo'n Prinzke heeft mij gisteren bijna overhoop gereden. :roll:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

jo wrote:Die gele GTE is precies die van mijne kozijn. :o
En zo'n Prinzke heeft mij gisteren bijna overhoop gereden. :roll:
a zo ; uw kozijn is into Opel?? ik heb ook al jaren een opel gt van 1969
aan de kant staan ;.. ondertussen kon ik in de laatste decennia mijn
top drie kopen..... een matra driezitter voor dagelijks gebruik , een
p 1800 volvo en een opel gt

stef lemans
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Dien is Opel grootgebracht, zolang ik weet reed die zijn pa met een Commodore a 2.8l 4deurs, nu de laatste jaren met ne Senator.
Heel die famillie heeft op den Opel gewerkt .
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Hoi Stef,

Zal het vragen, denk ook dat hij in een bestuur is van de flandria club.
Zo één van op de foto die heeft hij ook staan in de garage denk dat flandria maar weinig geheimen heeft voor hem.
Nu ik zal hen vanmiddag zien op het werk laat wel nog iets horen :wink:
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Hallo Stef,

Mijn vriend heeft geen email adres meer maar mocht je iets nodig hebben of met vragen zitten over flandria wil ik het hem altijd vragen.
Hij heeft er momenteel 8 stuks die volledig gerestaureerd zijn.

mvg

Jean :wink:
Post Reply