Rondrit 2008

afspaken voor bijeenkomsten...
Post Reply
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Rondrit 2008

Post by benny »

Welke datum komt er in aanmerking voor de rondrit in het voorjaar van 2008?
Liefst een zaterdag, zoals de 2 vorige keren, zodat er niemand vroeg uit de veren moet de volgende dag.
Dit kan dan ook besproken worden op de nieuwjaarsmeeting.
Voorstellen en opmerkingen mogen altijd gegeven worden.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik zou denken ergens in mei, we leggen een datum vast op de nieuwjaarsmeeting.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Is dit niet een beetje laat? Drie maanden voor de rit?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Is dit niet een beetje laat? Drie maanden voor de rit?
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Neen, dit zou geen probleem mogen zijn Benny! Hier wil ik uit persoonlijk standpunt duidelijk in zijn.
Je dient het toch geen jaar bij voorbaat weten, niet?!

Trouwens personen die wensen mee te gaan op een trip weten dat eigenlijk nu al.
Je moet al aardig wat pech hebben (of een geldig excuus) om niet mee te gaan, dan gaan we geen excuses bij voorbaat zoeken.

Bij de andere club waar ik lid ben zijn 8 ? 10 uitstappen gepland, van een aantal is de datum nog te bepalen, open dus, maar van de meeste leden staat nu al vast of ze al dan niet meegaan!!!

Nu al zeg ik dat ik meega, welke datum ook.

Ik heb nogthans een zaak, maar die dag gaat de winkel dicht.
Ik wil er absoluut bij zijn, om de vrienden en kennissen niet te missen, en ook, uit respect om de mensen die het initiatief nemen.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt Paul, we hebben al 1 deelnemer.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hier zou toch iets meer, al is het morele steun mogen komen.
Benny, kan je hulp gebruiken?

Houd jullie niet in jongens! Zijn er nu echt zo veel die nog niet weten of ze meegaan of de intentie hebben om mee te gaan?

Benny, als hier niet meer beweging komt zou ik voorstellen om niet te veel te ondernemen en gewoon in je streek eens vrij samen te komen. Het heeft echt geen zin om voor een paar mensen je te gaan uitsloven, en, dan hebben we het nog niet over de kosten die je (vrijwillig) wilt maken!
Ik begin me licht te ergeren aan de laksheid, jongens AUB laat Benny toch van je horen!

Het is prettig om eens bij elkaar te komen, laat deze gelegenheid dan niet onbenut, .........................., ik wil er op mijn knieen voor gaan zitten als het moet!
Last edited by Paul on Mon Jan 07, 2008 7:02 pm, edited 2 times in total.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Ik heb nog geen rijdende Matra. :(
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je kan altijd mee met iemand anders.
Dat is altijd te regelen!
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

t'zou al behoorlijk fout moeten lopen moest mijn Bagheera daartegen niet rijvaardig zijn, zodus onder voorbehoud dat ik op een of ander circuit aan het lesgeven ben, neem ik zeker deel aan de rondrit !

Hoe sneller er een datum komt hoe liever, kwestie van geen andere afspraken te maken !
Bagheera X '78
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Vorig jaar was het onze eerste rondrit met de Murena en het was heel interessant en gezellig. Wij gaan er alles aan doen om er ook dit jaar bij te zijn.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik ben al begonnen met de basis te leggen van de rondrit. Ik zal met Jules eens afspreken om de rit verder uit te werken. Matra's zijn gemaakt om te rijden. Het hangt dit jaar af van het succes, of er nog een vervolg zal komen of niet. Leden die nog geen rijdende Matra hebben mogen altijd met een andere wagen meerijden. Niet-leden mogen ook meerijden maar dan met een Matra. Dat is de vorige jaren ook zo geweest. Alleen vrees ik doordat er pas een datum zal vastgesteld worden eind februari, dat die te laat zal toekomen bij andere Matraclubs, om nog een redelijke respons te hebben.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Eerste en vooral een datum, vb 10 of 11 mei gezien 12 mei een vrije dag is of 17 mei. Wat vooral ook belangrijk is is de plaats van vertrek zo kan ik alvast de gegevens laten opnemen bij de andere clubs.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het zal 17 mei moeten zijn, want het weekend daarvoor ben ik aan de Moezel.
De plaats van samenkomst zal in Lichtervelde zijn, zoals in 2006.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Jammer maaar helaas, de opendeurdag waar ik werk is op 17 mei... :cry:
Hieraan kan ik niet ontsnappen, dus weet dat ik in gedachte bij jullie zal zijn. :-?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Alain, wat is er mis met 24 mei?
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Welke formule moet er toegepast worden.

1. Gratis deelname en ieder voor zich op gebied van eten en drinken?
Met de kans op meer deelnemers, maar 's avonds bijna geen kat?

2. Een ontbijt betaald op voorhand en daarna ieder voor zich?
Idem als hierboven.

3. All-in formule?
Met de kans op minder deelnemers.

4. Of de mogelijkheid tussen meerdere formules?

5. Iemand een ander idee?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Op zich is 24 mei geen probleem, het was enkel een voorstel van data. Wat betreft het eten verkies ik all-in zolang die niet tenkoste gaat van het aantal deelnemers. Als je iedereen vrij laat ga je volgens mij behoorlijk wat tijd overgaan tijdens de middag, en je moet een zaak vinden die dit aankan. Maar eventueel kan je een keuze laten of all-in of eventueel alleen ontbijt en de rest vrij.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik zal de reactie afwachten, welke formule het meest succes heeft.
Ikzelf geef ook de voorkeur aan all-in.

De datum is dus 24 mei en we komen samen in Lichtervelde.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

all-in lijkt me idd het eenvoudigste, maar wat bedoel je met s'avonds...ik moet altijd voor het donker thuiszijn !
Bagheera X '78
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

's Avonds is er normaal nog een warme maaltijd voorzien. Maar normaal is dat geen probleem. We proberen om rond 18 uur aan tafel te zijn, zodat het niet te lang uitloopt voor diegenen die zo vlug mogelijk terug huiswaarts willen rijden. Er zijn er nog die met een O-plaat dan naar huis rijden.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

All-in, voor iemand die echt zijn boterhammetjes wilt meenemen zal het goedkoper zijn. Daar heb ik ook niets op tegen. Maar, als iemand de dag "vrij" wilt rondkomen voor de prijs die een rondrit doorgaans kost zal deze heel erg moeten opletten om nog niet te spreken over wat het aanbod dan is.

Neen, voor mij kan dat geen geldig argument zijn, al hoor je mij niet zeggen dat het goedkoop is "een uitstap", maar dat is een auto al "helemaal" niet!
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Benny,

Ik zal er ook zijn(niet in mijn gewone doen, maar het doet geen zeer) en wat de formule betreft leg ik mij bij de meerderheid neer.
Ik kom wel met de Espace, maar ja het is ook een Matra dus dat moet kunnen. Ik zal wat gereedschap meebrengen, dan kan ik voor bezemwagen spelen of wegenwachter :D of hoe noemt men zo iemand bij Touring of VAB.
Kan er iemand mij eens kort uitleggen wat ik mij mag verwachten, daar ik dit nog niet heb ervaren.

Mvg,

Jean
Last edited by matra530lx on Sun Mar 09, 2008 1:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Valt best mee, http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... c&start=90

Voorlopig zijn er ook nog geen toeren uitgehaald, we rijden wat en we tateren veel.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Na de teleurstellende rondrit in 2007 (wat aantal delnemers betreft)had ik het voornemen genomen om te stoppen met de Matra rondrit,maar die kleine groep echte Matra fanaten die deelgenomen had aan de rondrit heeft mij overtuigd om in 2008 de rondrit nogmaals te helpen organiseren.
Als het aantal Matra deelnemers niet groter is dan in 2007,dan stel ik voor dat die kleine groep Matra liefhebbers in 2009 gewoon ergens afspreken,een kleine rondrit doen,wat drinken en eten en heel veel praten over . . . . . !

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules de vroege rit met vertrek in Lichtervelde was geweldig goed georganiseerd en de sfeer was optimaal. Laat je nooit ontmoetigen door het aantal deelnemers maar put kracht uit de tevredenheid van de deelnemers.
matrafamily
Posts: 69
Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
Location: zoersel
Contact:

niks mis mee

Post by matrafamily »

Benny en Jules,

met de vorige ritten wat toch niets mis, ik zou de formule gewoon laten wat het was, als het aantal leden weer toeneemt, zal ook het aantal deelnemers weer groeien.
Je moet maar denken "slechter kan niet" dus wordt het deze maal beter.

Misschien is het mogelijk om iedereen een persoonlijke mail te sturen, leden en niet leden.

Groeten Cornelis
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Re: niks mis mee

Post by Vollegaaz »

matrafamily wrote:
Misschien is het mogelijk om iedereen een persoonlijke mail te sturen, leden en niet leden.

Groeten Cornelis
Goed idee, zo komt het al een stuk persoonlijker over en zo zijn ook de mensen op de hoogte die dit forum niet zo frequent bezoeken !
Bagheera X '78
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

op 24 mei zal ik vrij houden, en hopelijk kan ik al met m'n gerepareerde Murena komen. Zoniet tracht ik wel een lift te versieren.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De rondrit gaat door op 24 mei. De samenkomst is gepland om 8u30 in Place2b die zich bevindt langs de Roeselaarseweg 75 te 8820 Torhout
Attachments
afbeelding_040_123_115[1].jpg
afbeelding_040_123_115[1].jpg (82.28 KiB) Viewed 15549 times
Post Reply