Kemmel Historic, De 3de Gapers tocht

afspaken voor bijeenkomsten...
Locked

Moet matramania zelf een rondrit organiseren ?

Poll ended at Fri Jun 25, 2004 10:15 am

Ja, voor alle oldtimers
1
17%
Ja, enkel voor Matra's
5
83%
Ja, enkel voor clubleden
0
No votes
Nee
0
No votes
 
Total votes: 6

jpuype
Posts: 9
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:56 am
Location: Gent

Kemmel Historic, De 3de Gapers tocht

Post by jpuype »

Vorige zondag (25/4/2004) ben ik gaan kijken naar het wagenpark van de 3de Gapers Tour georganiseerd door het "Kemmel Historic Comite".

Onder de +/- 160 deelnemende wagen waren vooral veel VW Kevers
en BMW '02s (1502, 1602, 2002) te vinden.
De uitblinkers, wat mij betreft, waren een Alpine Renault A110, een
Porsche 911T (beiden eind jaren 60).

Wat volledig ontbrak waren Matra's, de enige die er stond, was de mijne
die ik er kunnen tussen wringen had.
En die dan ook de nodige aandacht trok, waardoor ik me nu afvraag of we (Matramania) niet eens zelf zouden moeten organiseren (ik wil dit
zelfs op mij nemen om dit te organiseren), en indien we dit zouden doen,
als we dit dan openstellen voor de niet-clubleden en/of niet-matra rijders.

Zelfs indien we dit niet doen, kunnen we misschien als club eens deelnemen aan een georganiseerde rit ...
Behalve dat het "fun" lijkt, kan het misschien zelfs dienen voor de
naambekendheid van de club.

btw fotos van het gebeuren kan men vinden op : http://193.109.187.234/automat/oldmeeti ... php?id=192
Hoogachtend,
Jurgen
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jurgen,

Mijn mening is dat de ritten die door Matramania zelf georganiseerd worden enkel voor Matra's moeten zijn (lid of geen lid maakt niet uit)
wat niet wegneemt dat de club gerust kan deelnemen aan ritten met verschillende merken. U bent altijd vrij om voor de club iets op poten te zetten, laat maar wat weten.

Groeten,
Alain
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jurgen,

een rondrit organiseren is een serieuze en zware opgave. Een rondrit met enkel Matra's is er nog niet. Daar is er nog een gat in de markt, maar voor alle oldtimers zijn er reeds vele rondritten. We kunnen ook met de club deelnemen aan meetings waar alle merken toegelaten zijn. Ik denk dat er op dit moment een groot aanbod is van oldtimermeetings. We kunnen kiezen wat ons het meest interresseert of het meest aansluit bij de filosofie van de club. Zelf iets uit de grond stampen en misschien de concurrentie moeten aangaan met een meeting die op dezelfde dag plaats grijpt, is een groot vraagteken. Wat niet wil zeggen dat het niet kan, maar het zal niet eenvoudig zijn. Groeten Benny.
jpuype
Posts: 9
Joined: Wed Mar 10, 2004 8:56 am
Location: Gent

Post by jpuype »

Inderdaad een rondrit met enkel matra's zou iets aparts zijn, maar de
vraag die ik me dan direct stel is : "hoeveel deelnemers ?"
Het lijkt me weinig zinvol om een parcours, met roadbook etc te gaan
opmaken voor slechts 5 wagens ...

Wat de competitie betreft staan er op het internet enkel tamelijk
volledige kalenders, zodanig dat het mogelijk is om die dagen te vermijden ....

Laat het stof wezen om eens verder over na te denken, en misschien
kunnen we ook eens beginnen met minstens 1 activiteit per maand
te organiseren ....

Jurgen
'78 Matra Bagheera S (Serie II)
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Eens om de twee maand zou al fantastisch zijn, maar dan wel met de inzet van iedereen, ik ga niet alles zelf doen. Wat betreft de ritten kan dit met enkel Matra's (eventueel samen met onze Waalse vrienden).
Doen jullie maar een voorstel en het moet niet telkens een rit zijn het kan ook gaan over een gezellige avond, of zoiets.
Ik hoor het wel
georges
Posts: 22
Joined: Sun Aug 11, 2002 2:00 am

Post by georges »

Hallo Matrafans,

Het zou goed zijn om nu en dan met matrafans iets te ondernemen.
Het hoeft daarom niet altijd een rally te zijn met roadbook en alles erop en eraan, maar bvb. een toeristische rondrit of een bezoek aan een dorp(en) en zijn bezienswaazrdigheden, evt een plaatselijk museum of een etentje enz.
er zijn voldoende mogelijkheden zonder grote organizatie zodat iedere matrafan wel eens iets kan regelen in zijn omgeving en als een soort gids kan zijn voor de mensen uit een andere streek.

Groetjes

Georges Van Hevele
9960 Assenede
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Georges volledig met U eens
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:-? En dan werdt het stil, ....... erg stil. :-?
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

En het werd wel heel stil.
Benny en ik zijn vast besloten om een toeristische uitstap te organiseren in 2006.
Na nieuwjaar maken wij een eerste afspraak om de grote lijnen vast te leggen.
Meer nieuws daarover op dit forum na onze eerste bijeenkomst.
Als er leden zijn met idee?n dat ze dit dan nu laten weten zodat wij er eventueel rekening mee kunnen houden tijdens onze bijeenkomst.
Wij zullen trachten de prijs zo laag mogelijk te houden,maar graag zouden wij jullie een ontbijt aanbieden,een middagmaal en een afscheidsdrankje.

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D Kijk er naar uit! :D
Hoop alleen dat het niet samenvalt met andere reeds geplande uitstappen.
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

Ik doe ook zeker mee,ik heb ook een Mg en enkele van mijn collega's maakten al mooie roadbooks,ik kan hun een kopie vragen en dan kunnen we vandaar verder werken....
of toch alles zelf ineen steken?


Frank
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,
Ik sluit me bij Georges aan.
Voor mij is een rondrit met een zoekopdracht overbodig.Laat ons ergens iets gaan bezichtigen, iets eten en het afsluiten met een gezellig verhaal en een drankje.We hebben wel allemaal iets te vertellen over onze wagens.Wat zou de meerderheid het liefste doen?Laat ons daar eens rekening mee houden.Ik ga zelf ook eens denken om een samenkomst te organiseren.Ik vind ook dat het gezelliger zal zijn met eigen clubleden.Natuurlijk kunnen we ook naar een andere meeting gaan .Dan is alles al georganiseerd. Ook al zijn we maar met 10 wagens! Het is altijd gezellig geweest.Tot op ??n van de meetings.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Het idee van Benny en ik is dus een toeristische rondrit die wij gezamelijk rijden.
Wij hadden gedacht aan een ontbijt,een bezoek aan iets interresant een middagmaal,een rondrit en een drankje als afscheid.
Graag jullie reacties.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Mij best, lekker lui toeren en volgen maar. :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules en Benny.
Uit ervaring weet ik dat de meeste deelnemers van de meetings een voorkeur hebben voor een rustige rit zonder zoekopdrachten.Je moet je voorstellen, er zijn leden die al 100 tot 200km gemaakt hebben om de plaats van de bijeenkomst te bereiken.Dan wordt er gestart met een zoektocht die al vlug een uur of 5 in beslag neemt.Het roadbook volgen ,verkeerd rijden,de weg vragen draaien enz.Dit heeft voor mij niets te maken met plezier maar met afzien en ergernis.Ik ken leden die om die reden niet meer meedoen aan de meetings.Mij doen ze ook geen plezier met zoektochten.Als ik alleen moet komen kom ik niet mijn vrouw breng ik altijd mee en zij vindt die zoektochten ook niks.Jongens dit is mijn mening neem het me niet kwalijk. Ik begrijp ook dat anderen misschien wel van zoekopdrachten houden.Toen ik mijn Opel GT nog had was ik ook lid van een GT club.Alle ritten werden toen samen gereden en er werdt ergen iets toeristisch bezocht.Als je dan met een 20 wagens ergens komt aangereden doet je dat iets.De mensen kijken je met bewondering na.Persoonlijk vind ik dat je dan ook een betere band krijgt met de andere clubleden.
Ik kijk er al naar uit.Een gezellige uitstap samen.
Matravrienden laat uw mening weten zodat de organisatie weet wat de leden het liefst zouden doen.
Groetjes en hopend op een massale opkomst van de leden en niet leden.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hoi,
Hoe kan ik aan bovenstaande stemming deelnemen?
Ik weet niet hoe het moet.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Stilletjes, he?
Ik weet het ook niet.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ik denk dat bovenstaande poll reeds verouderd is en niet meer werkt.
Filip onze Webmaster kan daar mogelijk verandering in brengen of een nieuwe vragenlijst betreffende uitstappen aanmaken,want veel wijzer zijn Benny en ik ook nog niet geworden betreffende onze geplande uitstap en ideeen van de leden.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Mijn voorkeur, gewoon lui meedrijven met de kudde.
Waar, doet er niet toe. (Alhoewel, een ardeens landschap of de Voerstreek kan er altijd in.)
Wanneer? Da's wat anders.
Wat? Doet er niet toe.
Zij die het als een rally zien mogen wat mij betreft vooruit rijden.
(Ik ga niet ruzie?n met mijn vrouw over de interpretatie van het roadboek!) 8)
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Ook bij mij gaat de voorkeur uit naar een gezamelijke rondrit,langs landelijke wegen en genieten :lol: van al :roll: die Matra's op een rij.
Betreft de datum : Het zal steeds voor iemand niet meevallen :oops:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

De Voerstreek lijkt mij wel geschikt als brug naar Nederland.
Alleen die mensen van de kust gaan dan aardig wat km bijeen rijden.
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

AI,ai,ai, de voerstreek. Ik denk dat we eerst iets gaan in elkaar steken in de Vlaamse ardennen of zo. Daarvoor moet ik nog eerst samenkomen met Jules. Ik weet dat de Voerstreek een prachtige streek is. Doch om vanuit West-Vlaanderen ginder een rondrit in elkaar steken, is een te zware opdracht. Als organisator moet je zelf ter plaatse geweest zijn om te weten wat kan en wat niet kan. Maar binnenkort gaan jellie wel iets horen.

GE?NTERESSEERDEN, LAAT ALSTUBLIEF WETEN IN WELKE PERIODE JULLIE HET LIEFST DE RONDRIT GEORGANISEERD WILLEN ZIEN. HOE MEER MATRA'S DEELNEMEN HOE LIEVER

Benny.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Maakt niet uit doe maar iets ik kom wel. Was maar een voorstel i.v.m. Nederland. De Voerstreek of iets anders, maakt niet uit voor mij.
Is het alleen voor Belgen of mogen Nederlanders ook mee?
Als je goed weer besteld komt de M530. :D
Bij regen de Murena. 8)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Voor mij maakt de periode niet uit! Als het maar niet samenvalt met een ongelukkige dag dat men andere verplichtingen heeft.Maar daar kunnen jullie geen rekening mee houden.Ik zal mijn uiterste best doen om aanwezig te zijn, samen met mijn vrouw.Hoe meer zielen hoe meer vreugde.Voor mij mag iedere Matraliefhebber meedoen, met of zonder Matra.
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Voor mijn part mag de rondrit open staan voor alle Matra bezitters,zowel Nederlanders als Fransen enz.
Maar ik denk dat wij dan op Alain een beroep moeten doen om dit aan de andere Matraclubs bekend te maken.
Maar eerst een datum uitzoeken wanneer de rondrit kan doorgaan.

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

t'Is maar dat die mensen het ook weten.
Locked