kapotte inlaatpakking

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

kapotte inlaatpakking

Post by Sien »

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een bericht heb geplaatst, maar hier ben ik dan weer...

Mijn Murena 1.6 slaat af als ik de koppeling intrap, stationair draait hij allerminst goed.

Na het afzetten van de motor hoor ik een sissend geluid. Ik denk zelf aan een lekke inlaatpakking.

Zit ik in de goede richting?

Groeten Rik
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

zijn de vacuumleidingen nog in orde? Toen ik problemen had met de ralenti was er een vacuumverlies en stond de CO v???l te laag. Auto's van voor 1984 mogen tot 4 % CO hebben.
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Sissend geluid

Post by matra530lx »

Dit doet mij meer denken aan een slecht werkend elektromagnetischventiel dat de lichten moet bedienen.
Als deze door roest en vuil niet meer volledig zijn posities kan innemen, krijgt ge bij het stilleggen van de motor het sissende geluid.
Als je de koffer vooraan openmaakt , dan moet het geluid sterker worden, daar het ventiel zich daar bevind.

Met vriendelijke groet Matra 530 LX
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

Dag Matra 530 LX,

Het sissende geluid komt duidelijk van achteren bij de motor, waar het precies vandaan komt heb ik nog niet ontdekt... :cry:

Het moet bijna wel samenhangen met het afslaan van de motor...

Ik rij in ieder geval niet verder tot ik de oorzaak gevonden heb... ik zal vanmiddag het werkplaatshandboek eens raadplegen...

Groeten Rik
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Waarschijnlijk is het sissend geluid er constant maar door het geluid van de draaiende motor hoor je het niet! Dit moet toch zeker te vinden zijn controleer eens goed bij draaiende motor of hij dit dan ook doet.
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

klopt, het sissende geluid is er constant en lijkt ook van het inlaatspruitstuk te komen... ik kan het echter niet helemaal goed zien, heb geen brug tot mijn beschikking...

wel heb ik een steenmarter gezien in onze tuin, misschien is deze de oorzaak van een kapotte vacuumslang...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Wat zijn dat voor rare beestjes! Er is toch nieuwe rubber genoeg om aan te knagen Vb. De BMW van je buurman die heeft nog lekkere nieuwe rubber. Misschien een plaatje zetten voor die beestjes. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

klopt die vreten alles onder je motorkap kaal, bij mijn schoonmoeder haar 2 weken oude L200 voor 2000? schade op 1 nacht
Image
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ziet er anders een schattig beestje uit! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

ok, het was dus inderdaad een aangevreten vacuumslang...

heb ook meteen even de carburateur nagekeken en die is niet meer in topstaat, om van het luchtfilter nog maar niet te spreken...

er is nog een hoop werk aan de auto, maar hij gaat mooi worden :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De carburator en de luchtfilter kun je toch terug in orde maken!! Het blijft een oude wagen waar wat onderhoud aan is. Als eenmaal alle kleine problemen opgelost zijn heb je een prachtig rijdende Matra. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

GODFRIED wrote:De carburator en de luchtfilter kun je toch terug in orde maken!! Het blijft een oude wagen waar wat onderhoud aan is. Als eenmaal alle kleine problemen opgelost zijn heb je een prachtig rijdende Matra. :wink:
Dat is ook de bedoeling !! :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooi zo dan horen we nog van je!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply