Motorschade, ...verholpen! Maar, het verhaal loopt door.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Motorschade, ...verholpen! Maar, het verhaal loopt door.
Ja, ik ben er nog niet uit.
De echtgenote zat er bij en ja ze heeft gelijk het zal wel mijn fout zijn zeker?
Weeral te hard gereden?!
Ik had mij even laten gaan en het was over een afstand van 1km iets harder als toegestaan .........klopt.
Wij waren de auto gaan halen om een driedaagse trip te maken als ik even het gaspedaal diiiiieper drukte en even aanhield. Bij het lossen van het gas gebeurde het........... een onrustwekkend geluid ....tatatatata.....
Ben dan erg voorzichtig verder gereden en ook thuis geraakt.
Blij was ik echter niet!!!
Dan maar de M530 gaan halen om de driedaagse te maken.
Nu heb ik vanochtend de motor gestart .... en dat loopt goed, even hoorde ik tata.. en dan alles normaal, dan toch het gas geleidelijk dieper drukken tot iets voor 3000t/m en ja daar is het terug, zij het niet zo nadrukkelijk maar haast constant.
Binnen de ander club is het even ter sprake gekomen en als conclusie is de kettingspanner als mogelijke oorzaak getipt.
Die zal ik eerstdaags een bezoekje dienen te brengen.
De echtgenote zat er bij en ja ze heeft gelijk het zal wel mijn fout zijn zeker?
Weeral te hard gereden?!
Ik had mij even laten gaan en het was over een afstand van 1km iets harder als toegestaan .........klopt.
Wij waren de auto gaan halen om een driedaagse trip te maken als ik even het gaspedaal diiiiieper drukte en even aanhield. Bij het lossen van het gas gebeurde het........... een onrustwekkend geluid ....tatatatata.....
Ben dan erg voorzichtig verder gereden en ook thuis geraakt.
Blij was ik echter niet!!!
Dan maar de M530 gaan halen om de driedaagse te maken.
Nu heb ik vanochtend de motor gestart .... en dat loopt goed, even hoorde ik tata.. en dan alles normaal, dan toch het gas geleidelijk dieper drukken tot iets voor 3000t/m en ja daar is het terug, zij het niet zo nadrukkelijk maar haast constant.
Binnen de ander club is het even ter sprake gekomen en als conclusie is de kettingspanner als mogelijke oorzaak getipt.
Die zal ik eerstdaags een bezoekje dienen te brengen.
Last edited by Paul on Sun Mar 30, 2008 10:11 am, edited 6 times in total.
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Op de bagheera en de murena 1.6 zit geen kettingspanner maar dat dit na enkele 10000km voor problemen zorgt is niet het geval. De tandwielen en de ketting zijn degelijk gemaakt. Een voorbeeld voor vele moderne auto's met hun riemen. Als de ketting gaat rammelen is dit door slijtage op de tandwielen en de ketting. Het is een dubbelzijdige ketting met tandwielen en deze overkrijgen is bijna niet mogelijk.
Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
'k Heb vandaag even het kleppendeksel weggenomen, tot mijn opluchting blijkt alles nog "normaal" op zijn plaats te zitten.
Naar mijn gevoel komt het geluid meer van onderin maar ik heb nog niets kunnen achterhalen.
Ik vrees dat de motor er even uit zal moeten en hoop intussen toch ook aan die sillan blokken te komen.
Naar mijn gevoel komt het geluid meer van onderin maar ik heb nog niets kunnen achterhalen.
Ik vrees dat de motor er even uit zal moeten en hoop intussen toch ook aan die sillan blokken te komen.
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
verleden jaar zijn ze naar een nieuw pand getrokken, en dat zal vermoedelijk wel een verbetering in levertijd zijn, weet pas van een V6 blok dat binnen de week klaar was (enkel honen)
heb er de laatste tijd goede dingen over gehoord en durf mijn blok daar binnen steken
heb er de laatste tijd goede dingen over gehoord en durf mijn blok daar binnen steken
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Paul,
Moet je de motor uitbouwen om aan de drijstanglagers te geraken?
Kan je deze niet vervangen door enkel het carter weg te nemen? Je kan dan immers bij de drijfstangbouten dewelke kunnen losgemaakt worden om zo de zuigers langs onder een beetje omhoog te duwen om de lagerschelpen weg te nemen.
Wel eerst meten met PLASTIGAGE om te weten hoeveel speling ze hebben om de juiste dikte van de nieuwe lagerschalen te kunnen bepalen.
Nogmaals, ik ben geen Murena-kenner, het is maar een idee.
Succes,
Bart
Moet je de motor uitbouwen om aan de drijstanglagers te geraken?
Kan je deze niet vervangen door enkel het carter weg te nemen? Je kan dan immers bij de drijfstangbouten dewelke kunnen losgemaakt worden om zo de zuigers langs onder een beetje omhoog te duwen om de lagerschelpen weg te nemen.
Wel eerst meten met PLASTIGAGE om te weten hoeveel speling ze hebben om de juiste dikte van de nieuwe lagerschalen te kunnen bepalen.
Nogmaals, ik ben geen Murena-kenner, het is maar een idee.
Succes,
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Cornelis???? Wat houd dat blok in? Kosten?
Ik heb anders van mijn garagehouder een tel. gekregen met de melding dat hij een persoon heeft die het blok wil reviseren. Deze persoon hersteld vooral Jaguar motoren maar is vertrouwd met het Murena 2,2L blok en beweert de problemen te kennen. Hij is ook al aan het informeren naar onderdelen uit Frankrijk. Terloops maakte hij de opmerking dat het blok veel gelijkenis (afgekeken) vertoond met een BMW motor, dat .... laat ik maar voor zijn rekening.
Het gaat goed snel en dat had ik niet durven hopen.
Ik heb anders van mijn garagehouder een tel. gekregen met de melding dat hij een persoon heeft die het blok wil reviseren. Deze persoon hersteld vooral Jaguar motoren maar is vertrouwd met het Murena 2,2L blok en beweert de problemen te kennen. Hij is ook al aan het informeren naar onderdelen uit Frankrijk. Terloops maakte hij de opmerking dat het blok veel gelijkenis (afgekeken) vertoond met een BMW motor, dat .... laat ik maar voor zijn rekening.
Het gaat goed snel en dat had ik niet durven hopen.
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Een totale motorrevisie dringt zich blijkbaar op, nu op zich is dit geen probleem. Enige jaren geleden heeft mijn 2.2S blok bij Verhulst nieuwe lagers gehad en is de lijn van de krukasas gerecht. Lagers vervangen kan zonder bijkomende schade (waarvoor ik echter vrees) makkelijk zelf gedaan worden, als er echter schade is aan het blok kan je misschien een bestek van de kosten laten afwegen tegen het vervangen van het blok. Natuurlijk moet je dan wel een blok vinden waarin je 100% vertrouwen kan stellen. Zelf heb ik 1 goed 2.2S blok als reserve maar deze moet dienen als hart van de nieuwe Murena S.
Ga eens langs bij Cor en wik en weeg.
Ga eens langs bij Cor en wik en weeg.