Metertjes/klokjes ipv radio

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Metertjes/klokjes ipv radio

Post by Sien »

Hallo,

Ik ben waarschijnlijk van plan om in plaats van mijn radio een DIN-formaat framepje in te bouwen met daarin drie VDO-metertjes.

Ik zit te denken aan een:
- amperemeter (volt zit al in het dashboard)
- olietemperatuurmeter (volgens mij meet de meter op het dashboard de koelwatertemperatuur)
- vacuummeter (die beweegt leuk :wink: )

Heeft iemand dit al eens gedaan, wat is bijvoorbeeld een goede plek om de vacuummeter op aan te sluiten? de olietemperatuurmeter kan denk ik het best met een speciale carterplug. Is die bij peugeot te bestellen?

Rik
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:( Hum, je gaat het ding gelijk verbouwen. :(
Wil je dat echt wel doen, ik heb er geen boodschap meer aan.
Was vooooeeeeger ook zo maar 't is er af, of toch een beetje.

Nu, als ik een wagen te koop zie staan en er is maar ??n letter aan verbouwing besteed ....... ga ik gelijk naar de volgende!!!!!

Het is allemaal best mogelijk om doen en oplossingen zijn er zat, dus dat kan geen probleem zijn.

Maaaaar, is streven naar het origineel ook geen mooi doel?

Ik hoef je echter niet de les te spellen, dat is ook niet mijn bedoeling, ik stel het alternatief voor. :wink:
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

Begrijp me niet verkeerd. :roll:

Ik heb er op dit moment geen radio in. Dus verbouwen is het toch niet...

Ik wil de auto ook weer helemaal origineel maken/laten...
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je hebt gelijk dat is niet verbouwen.
Mooi......, zo heb ik het graag. 8)

De wagen zal dus niet verkwanseld worden. :D
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

zeker niet :lol:

als iemand nog originele spiegels heeft liggen, wil die het mij dan laten weten ??

ik vind die imitatie M3 spiegels maar niks...

alvast bedankt !!

Rik
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als je een vacu?mmeter wil aansluiten dan denk ik dat je deze het beste aansluit op de leiding naar de stroomverdeler. Er staat een potje op de delco met een vacu?m aansluiting. Als je deze op een andere plaats aansluit ga je ongeveer een kanstante druk krijgen dit door de reserve vacu?m in de centralebuis die gebruikt wordt voor de bediening van de lichten. Dan gaat je metertje alleen bewegen bij het gebruik van de lichten, remmen en stilstand. De olietemperatuur wordt niet gemeten alleen de oliedruk. Dat speciaal carterplugje ken ik niet.
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Betreft olietemperatuur:deze temperatuur meetsonde zit dus in de plaats waar normaal uw stopsel zit om de olie af te laten,ik heb dit ook op mijn M530 geplaatst.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Wat ze toch allemaal maken. Ik leer hier iedere dag bij op dit forum.
Jullie maken nog een slimme van me. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Sien wrote:als iemand nog originele spiegels heeft liggen, wil die het mij dan laten weten ??
De spiegels van een lancia monte carlo zijn hetzelfde.
Spiegel onderdeeltjes kunnen hier gekocht worden
http://www.lancia.co.za/?page=article/c ... I%20mirror

groeten Bart
User avatar
GODFRIED
Posts: 9839
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik kan de site niet openen. Straks nog eens proberen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

@ Jules: inderdaad, zo'n carterplug bedoel ik. Heb jij gewoon een universele gebruikt?

@Bart: bedankt voor de website. Hij werkt niet helemaal goed (zie geen plaatjes), maar ik zal er naar kijken.

@Godfried: die vacuummeter moet om mooi te bewegen eigenlijk direct aan het motorvacuum gemonteerd worden. Er zijn vast een aantal slangen waar de slang voor de meter met een T-stukje aan vast gemaakt kan worden. Welke weet ik niet !? :wink:

Rik 8)
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Post by bart_heemskerk »

Zoals Godfried al zei, doe een t stuk op de vacuumleiding naar de verdeelkap.
Sien
Posts: 30
Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
Location: Harbrinkhoek

Post by Sien »

inderdaad... ik begreep het verkeerd... als je hem daar aansluit beweegt ie juist wel mooi... ergens anders alleen als je de lichten aan zet, remmen en stilstand...

bedankt !!

nu nog zo'n meter op de kop tikken... ze zijn vrij prijzig, net als de spiegels trouwens (site doet het nu wel goed)...
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Sien

De olie temperatuur meter is van het merk VDO en toen kon ik de carterplug bijkopen eveneens van het merk VDO.
Groeten
Post Reply