Metertjes/klokjes ipv radio
-
- Posts: 30
- Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
- Location: Harbrinkhoek
Metertjes/klokjes ipv radio
Hallo,
Ik ben waarschijnlijk van plan om in plaats van mijn radio een DIN-formaat framepje in te bouwen met daarin drie VDO-metertjes.
Ik zit te denken aan een:
- amperemeter (volt zit al in het dashboard)
- olietemperatuurmeter (volgens mij meet de meter op het dashboard de koelwatertemperatuur)
- vacuummeter (die beweegt leuk )
Heeft iemand dit al eens gedaan, wat is bijvoorbeeld een goede plek om de vacuummeter op aan te sluiten? de olietemperatuurmeter kan denk ik het best met een speciale carterplug. Is die bij peugeot te bestellen?
Rik
Ik ben waarschijnlijk van plan om in plaats van mijn radio een DIN-formaat framepje in te bouwen met daarin drie VDO-metertjes.
Ik zit te denken aan een:
- amperemeter (volt zit al in het dashboard)
- olietemperatuurmeter (volgens mij meet de meter op het dashboard de koelwatertemperatuur)
- vacuummeter (die beweegt leuk )
Heeft iemand dit al eens gedaan, wat is bijvoorbeeld een goede plek om de vacuummeter op aan te sluiten? de olietemperatuurmeter kan denk ik het best met een speciale carterplug. Is die bij peugeot te bestellen?
Rik
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Hum, je gaat het ding gelijk verbouwen.
Wil je dat echt wel doen, ik heb er geen boodschap meer aan.
Was vooooeeeeger ook zo maar 't is er af, of toch een beetje.
Nu, als ik een wagen te koop zie staan en er is maar ??n letter aan verbouwing besteed ....... ga ik gelijk naar de volgende!!!!!
Het is allemaal best mogelijk om doen en oplossingen zijn er zat, dus dat kan geen probleem zijn.
Maaaaar, is streven naar het origineel ook geen mooi doel?
Ik hoef je echter niet de les te spellen, dat is ook niet mijn bedoeling, ik stel het alternatief voor.
Wil je dat echt wel doen, ik heb er geen boodschap meer aan.
Was vooooeeeeger ook zo maar 't is er af, of toch een beetje.
Nu, als ik een wagen te koop zie staan en er is maar ??n letter aan verbouwing besteed ....... ga ik gelijk naar de volgende!!!!!
Het is allemaal best mogelijk om doen en oplossingen zijn er zat, dus dat kan geen probleem zijn.
Maaaaar, is streven naar het origineel ook geen mooi doel?
Ik hoef je echter niet de les te spellen, dat is ook niet mijn bedoeling, ik stel het alternatief voor.
- GODFRIED
- Posts: 9839
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als je een vacu?mmeter wil aansluiten dan denk ik dat je deze het beste aansluit op de leiding naar de stroomverdeler. Er staat een potje op de delco met een vacu?m aansluiting. Als je deze op een andere plaats aansluit ga je ongeveer een kanstante druk krijgen dit door de reserve vacu?m in de centralebuis die gebruikt wordt voor de bediening van de lichten. Dan gaat je metertje alleen bewegen bij het gebruik van de lichten, remmen en stilstand. De olietemperatuur wordt niet gemeten alleen de oliedruk. Dat speciaal carterplugje ken ik niet.
Succes
Succes
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
De spiegels van een lancia monte carlo zijn hetzelfde.Sien wrote:als iemand nog originele spiegels heeft liggen, wil die het mij dan laten weten ??
Spiegel onderdeeltjes kunnen hier gekocht worden
http://www.lancia.co.za/?page=article/c ... I%20mirror
groeten Bart
-
- Posts: 30
- Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
- Location: Harbrinkhoek
@ Jules: inderdaad, zo'n carterplug bedoel ik. Heb jij gewoon een universele gebruikt?
@Bart: bedankt voor de website. Hij werkt niet helemaal goed (zie geen plaatjes), maar ik zal er naar kijken.
@Godfried: die vacuummeter moet om mooi te bewegen eigenlijk direct aan het motorvacuum gemonteerd worden. Er zijn vast een aantal slangen waar de slang voor de meter met een T-stukje aan vast gemaakt kan worden. Welke weet ik niet !?
Rik
@Bart: bedankt voor de website. Hij werkt niet helemaal goed (zie geen plaatjes), maar ik zal er naar kijken.
@Godfried: die vacuummeter moet om mooi te bewegen eigenlijk direct aan het motorvacuum gemonteerd worden. Er zijn vast een aantal slangen waar de slang voor de meter met een T-stukje aan vast gemaakt kan worden. Welke weet ik niet !?
Rik
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
-
- Posts: 30
- Joined: Fri Apr 27, 2007 1:23 pm
- Location: Harbrinkhoek
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule