waterafvoer

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

waterafvoer

Post by benny »

Hoe gebeurt de waterafvoer onderaan de achterruit?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny, Je stelt te moeilijke vragen. Ik weet het niet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zelfde principe als de Bagheera l en r in de hoeken onder de achterruit goot.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik zie dat onder het stuk polyester dat onderaan de achterruit is vastgemaakt, een goot is gemaakt om het water boven de achterlichten af te voeren. Maar onderaan dit polyesterstuk is er geen gat voorzien om het water af te voeren. Dus nu vraag ik mij af langs waar wordt het water afgvoerd? Ik zou zowel bovenaaan als onderaan het polyesterstuk de naden willen dicht doen met silicone om een mooiere afwerking te hebben.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik kijk vanavond is bij mijn blauwe.
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Post by Theo »

Net langs de lamp-units zit een gaatje in het polyester, bij de linker en bij de rechter lampunit. En toch willen de meeste murena's gewoon nat worden in de kofferbak bij stil staan ook al is de doorvoer openen!?
Groeten, Theo
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny ik heb gisteren eens gezien. L en R zit een niveauverschil in de hoeken tussen het polyester achterstuk en de metalen zijkanten. Hier is een opening van 25 ? 30 mm op 5 ? 8 mm.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Theo, zijn de gaten zichtbaar wanneer de lichtunits gemonteerd zijn? Indien ja, hoever zijn ze van de unit en hoe groot zijn ze?
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Post by Theo »

Gaten zijn iets van 12 mm en zo'n 20 mm vanaf de lampunits gezien naar binnen.... op de GOK. Zal dadelijk wel eens kijken in de garage en misschien schiet ik gelijk een foto.
Groeten, Theo

Edit > hier is de foto Image

De onderste pijl wijst op de uitsparing welken voor de waterafvoer is (popnagel zit hier link van). Boven zie je de gaten zitten net naast de popnagel. Afvoer is niet echt super geregeld zo.. het polyester deel had wat dieper mogen zijn in het midden en een extra groot gat zou helpen.. nu kan het water terug lopen naar de lampunits en zo in de koffer komen zonder veel moeite..
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt Theo, ik zal de gaten boren, anders kan het water niet weg.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Theo zit al wat lager bij de waterafvoer maar ik denk dat Benny dit bedoelde. Benny ondanks deze afvoer (zelfs niet verstopt) heb ik al heel wat Murena's gezien met water in de koffer.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dus de Murena heeft toch enkele tekortkomingen. Niets is perfect.
Ik zal aan de onderzijde de gaten boren. Aan de onderkant de naad tussen het polyester stuk en het metalen frame dicht doen met kit. Ook tussen het polyester stuk en de twee zijvleugels zal ik kit doen. Want daar gaat volgens mij het meeste water door. En tenlaatste zal ik twee kunststot kappen kopen om aan de binnenkant van de koffer waar de achterlichten zitten te kleven.
User avatar
Theo
Posts: 107
Joined: Thu Aug 12, 2004 10:00 pm

Post by Theo »

ALAIN VAN AKEN wrote:Theo zit al wat lager bij de waterafvoer maar ik denk dat Benny dit bedoelde..
Hij is leuk :-?

Kijk ook hier eens.. (vertrouw ik niet zo op)
http://www.isionline.de/~mifaust/restau ... ion18.html

Een ding hieraan is wel goed.. men zou het water verder naar het midden moeten sturen van de bumper zodat het weg blijft van de lampunits !! Mogelijk kan ik nog een hoekprofiel in het achterdeel lassen om dat te doen :lol: geen gek idee !! Mijn vermoede is dat het water door de lampunits naar binnen komt.. en als het flinkt regent dan gaat het niet snel genoeg door die gaatjes.. en dus staat er water tegen de lampunits.. die krijg je met kit misschien wel (tijdelijk) dicht.
Groeten, Theo
Post Reply