Motor X5J2

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik kom net van die zaak. Helaas, er was geen koppakking bij. Maandag zal er een andere set binnen zijn, met mogelijk wel een koppakking.
Om toch al iets te geven heb ik het volgende:
VICTORY Gaskets nr. 306479.
Deze pakking bevat dan ook alles. Zelfs de klephoedjes.
En deze vind je terug op eBay voor oets van 35 euro zonder verzendingskosten.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik vermoed dat bij deze set geen koppakking zit, deze zal wel los te verkrijgen zijn! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb zo'n set gekocht en de cilinderkoppakking zat erbij.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dan kun je het weten! Maar ik twijfelde omdat die op ebay ook geen koppakking heeft. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Die zit aan de andere kant van de verpakking.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Dichtingskit vandaag besteld.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ook in de plaatselijke autoshop?? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hoe kan deze set ook voor de bagheera passen!! Deze heeft toch een andere koppakking en sommige andere dichtingen maar deze zullen wel dubbel er bij zitten. of ben ik mis?? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Alles past op de Bahgeera behalve de koppakking en misschien de inlaatcollector. Ik zal mij waarschijnlijk ook nog zo'n set aanschaffen voor de 1600cc motor die ik hier liggen heb.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

32? is niet duur. Ik heb 25? betaald voor de klepdichtingen alleen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dag benny.is dat een set van een murena 1.6.
Ik heb naar de autoshop gebelt met dat nummer 306479 van victory
maar het klopt niet.Het moeten 10 nummers zijn kan dat ?ik hoor het wel.



grt hendrik.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dag Hendrik,
het is het enige dat op dat pakket staat.
De speciaalzaak hier bij de deur, kan niet aan de prijs op internet. De set van 32 euro is voor de kopset. Dit wil zeggen: alle dichtingen die zich langs boven van blok bevinden, behalve de koppakking. De koppakking moet apart besteld worden. De dichtingen voor de karters en de oliekeerringen zitten er ook niet bij. Dus het enige wat ik kan aanraden is een set kopen op eBay voor 32 of 35 euro. Deze sets zijn dan ook helemaal compleet.
Er is ook een set van het merk PAYEN setnummer DF106 (13313 13341). Maar dat is enkel de kopset.
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ok benny, bedankt voor de tip nu weet ik wat meer.

grt hendrik.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Dag Benny, volgens mijn autoshop zijn de dichtingen (met de door jou opgegeven referenties) niet verkrijgbaar, kan jij voor mij aan zo'n dichtingsset geraken? voor ?35 ?
Last edited by jurgen M on Fri Sep 05, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jurgen,
wat heb je precies nodig?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Ik heb de dichting nodig tussen spruitstuk en motorblok, en de 2 papieren dichtingen onder de carburator,
maar anders koop ik een volledige set, misschien komt dit later nog van pas.
Let op de afmetingen: zie foto's die reeds gepost waren
Attachments
joint_admission_s.jpg
joint_admission_s.jpg (7.97 KiB) Viewed 9832 times
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jurgen, ik kan de dichtingen natekenen in iets dikker papier. Je kan ze dan zelf uitsnijden. Het kost je enkel de verzendkosten. Aan u de keuze.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Jurgen, wat ik niet begrijp is dat je voor de carburatoren een dichting gebruikt met ??n groot gat ipv met twee gaten. Volgens mij ontregelt dat de werking van de carburatoren.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

benny wrote:Jurgen, wat ik niet begrijp is dat je voor de carburatoren een dichting gebruikt met ??n groot gat ipv met twee gaten. Volgens mij ontregelt dat de werking van de carburatoren.
Geen idee; zo was het op mijn vorige blokken ook gemonteerd, is dit dan niet zo origineel?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

benny wrote:Jurgen, ik kan de dichtingen natekenen in iets dikker papier. Je kan ze dan zelf uitsnijden. Het kost je enkel de verzendkosten. Aan u de keuze.
Ok Benny, doe maar. Ik stuur mijn adres per pm Alvast bedankt. :)
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Sorry Jurgen, ik ben verkeerd. In het onderdelenboek is klaar en duidelijk te zien dat de dichtingen op de carburatoren ??n groot rechthoekig gat hebben.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De dichtingen worden vandaag verstuurd.
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bij de volgende zaak heb ik een complete dichtingsset maar dan ook alles is erbij, gekocht voor 32 euro via eBay. Ik denk wanneer je direct contact opneemt met de zaak dat je ook een mooie prijs kan krijgen.
De dichtingsset is van het merk ATHENA nummer 306479 en is voor de volgende modellen: Matra Murena, Talbot Solara LS-GL-SX 1592 cc
http://www.classiccars.co.at/home/index.php
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

benny wrote:De dichtingen worden vandaag verstuurd.
bedankt Benny, hoeveel moet ik jou voor de verzending?
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het is een rondje van de firma.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

benny wrote:Het is een rondje van de firma.
Thanx :D :D :D
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Eindelijk alles opnieuw gemonteerd, en de auto draait terug, volgende week eens een testrit maken en hopelijk lekt hij nergens meer. :-?
randha
Posts: 122
Joined: Wed Feb 19, 2003 11:30 pm
Location: nederland--rotterdam

Post by randha »

Hoi

ik heb in het verleden ook zo'n motor wissel laten doen van een solara 1.6 die org nog geen 100.000 km had gereden van de eerste eigenaar.
voor de inbouw reed de solara perfect.
na de inbouw in de murena had hij dezelfde symptonen zolas jij ze ook beschreef.
sputteren vermogens verlies enzo.....

terijl er niets veranderd was an de motor

men begreep het ook niet hoe het zo kon.

ik heb toen navraag gedaan bij de simcamatraclub nederland.
daar beweerden ze dat het te maken had met de draairichting van de krukas.

volgens hun draaid de blok in de solara de andre richting op dan in de murena.

mij werd afgeraden om met die blok te rijden. :-?
gezien de blok de draairichting niet gewend is

ik weet het fijne er niet vanaf,maar daarna heb ik de wagen weggedaan.

mischien iets om na te lopen of het ook zo is.

succses verder Randha
Talbot Matra Murena 2.2 Fleischmann F3 8)
Talbot matra murena 3.0v6 :D
Matra simca bagheera S :P
benny
Posts: 3838
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dan zou de motor anders moeten ingebouwd zijn, ( 180? gedraaid rond zijn vertikale as) zodat zijn motorsteun naar voor staat ipv naar achter, ofwel zou de versnellingsbak een tandwiel meer moeten hebben in zijn differentieel. Beide zijn volgens mij zeer onwaarschijnlijk.
Post Reply