Dringend Elektriciteitsprobleem

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Dringend Elektriciteitsprobleem

Post by jurgen M »

Hallo, deze morgen ging de startmotor niet meer rond? Batterij is in orde, contactslot geeft door. Ik gok dat de verbindingsstekker op de zekeringenkast problemen geeft... Heeft iemand enkele ijzeren stekkertjes op overschot?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Laat de startmotor eens draaien door een brug te leggen op de startmotor zelf dan weet je zeker dat het deze niet is.Stekkertjes heb ik niet .Spijtig. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Blijkbaar lag de batterij in kortsluiting... Ze gaf onbelast nog wel de juiste spanning, maar bij belasting viel de spanning weg...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Soms zijn het eenvoudige dingen die grote problemen kunnen veroorzaken.Gelukkig kom je er nu met een nieuwe batterij vanaf.
Indien dit probleem zich nog eens herhaalt dan zet je de grote lichten op en dan probeer je de motor te starten.De lichten zullen dan doven en weet je dat de batterij niet in orde is. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

zelfs met startkabels, kreeg ik geen grote lichten....
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een rede te meer om onmiddellijk aan de batterij te denken. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Onlangs terug batterij probleem, zelfs met nieuwe batterij, ik heb een rondsel gmeonteerd tussen de schroef van de batterijklemmen en nu is er geen probleem<meer. Blijkbaar zijn de batterijklemmen niet van de grootste kwaliteit. :-?
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zijn het originele batterijklemmen of van die vervangbare? Slecht of weinig contakt laat de stroom moeilijk door. Misschien beter de klemmen vervangen door nieuwe! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply