Een Murena erbij

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

All?e vooruit, voor 1 keer dan. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Je kan de benzinetoevoer een beetje stremmen. 8) :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bij de eerste auto van mijn oudste zoon had ik het toerental begrenst. Dit door de aanslag schroef op de pomp te verzetten.Het was een diesel en ik had schrik dat hij deze kapot reed. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Je kan het toerental ook begrenzen door een rotor met toerentalbegrenzer te monteren. Heb ik op m'n Murena ook
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik wist niet dat het bestond.Maar die auto van mijn zoon was een diesel. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De auto is weg naar de spuiterij.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

En nu maar wachten wat het resultaat wordt. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Heren, de Murena staat in zijn nieuw jasje.
Attachments
murena benny1.jpg
murena benny1.jpg (91.8 KiB) Viewed 8464 times
matrafamily
Posts: 69
Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
Location: zoersel
Contact:

jasje

Post by matrafamily »

Hallo Benny,

Mag ik vrtagen wat U dat nieuwe jasje gekost heeft

groeten Cornelis
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Dat heeft ?900 gekost. Let wel, wij hebben zelf de auto in grondverf gezet en geschuurd. Daarbij hebben wijzelf ook de auto afgeplakt als voorbereiding om hem in de cabine te zetten.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dit is inderdaad een heel speciale kleur.
Het is niet mijn favoriete kleur maar hij ziet er prachtig uit. Dit is vakwerk.
Het wordt een auto om van de te dromen. Randy, ik hoop dat je heel veel en lang plezier gaat hebben aan deze murena. Velen zullen jaloers zijn omdat je zo een mooie wagen hebt. Een droom die werkelijkheid wordt.....
Prachtig.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Zo dames en heren.
we zijn deze week met de Murena naar de garagist gereden om de laatste details af te werken om hem klaar te stomen voor de technische controle. Dit is de motor afregelen, de lichten regelen en de remmen controleren.
Wij denken dat de auto voor de rest in orde is voor de controle.
Hij wordt gekeurt voor dagelijks gebruik. En met een klassiek-car verzekering kunnen we hem dan onbegrenst gebruiken.
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hier een foto
Attachments
P1000924bis.jpg
P1000924bis.jpg (147.05 KiB) Viewed 8412 times
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Veel succes met de nieuwe murena :)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny en Randy,

Prachtig, Proficiat!

Het is een zeer mooie murena geworden waar velen jullie om zullen benijden. Spijtig dat ze bijna volledig van het straatbeeld verdwenen zijn.
Ik zie wel dat er nog een sticker van MatraMania ontbreekt, maar dat zal wel in orde komen! :lol:

Dat deze murena door vakmannen herstelt is zie je in ??n oogwenk.
H??l veel aangename km toegewenst. Terecht een wagen om fier op te zijn. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De garagist is vandaag naar de controle geweest. Nu blijken er problemen te zijn met de papieren. Op de controle beweren ze dat er nog een latere eigenaar geweest is dan degene die op het inschrijvingsbewijs staat. Hoe kan je nu een latere eigenaar hebben als je het originele inschrijvingsbewijs van de wagen in je handen hebt.
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Hello Benny, dat schijnt me een rare zaak te zijn.Weet je waarop ze zich baseren? chassisnummer of iets anders of heeft er iemand geknoeid met een identificatieplaatje?
Hopelijk komt het gauw in orde
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

In principe kan dit! Ik koop een auto en schrijf hem in. Het oude inschrijvingsbewijs stuur ik niet mee op, dat is niet meer nodig omdat ze op de keuring het inschrijvingsbewijs van een wagen voor verkoop perforeren met een uiterste geldigheidsdatum. Als ik na enkele jaren deze wagen verkoop en geef de nieuwe eigenaar het oude inschrijvingsbewijs mee dan zit je in de zelfde situatie als jij nu. Wat kunnen zij hieruit afleiden!!! Geen origineel inschrijvingsbewijs, Gestolen wagen! Ik denk dat je een aangifte moet doen voor een verloren inschrijvingsbewijs of de vorige eigen contacteren en vragen of hij het andere inschrijvingsbewijs nog heeft.
Zie bij lage, dit is het inschrijvingsbewijs van de auto van mijn zoon toen ik deze wagen kocht. Ik heb nu een nieuw inschrijvingsbewijs op mijn naam. Begrijp je wat ik bedoel? :wink:
Attachments
inschrijvingsbewijs (Large).jpg
inschrijvingsbewijs (Large).jpg (110.16 KiB) Viewed 8368 times
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het huidige inschrijvingsbewijs is niet geperforeerd.
Ik ben zopas bij de politie geweest. Enkel de laatst ingeschreven eigenaar kan aangifte doen van verlies van papieren. Door de wet van de privacy kan men nergens nog aan de gegevens raken. Dus wanneer je een auto zonder papieren of ??n met juiste doch niet meer geldige papieren hebt en de laatste eigenaar is niet meer gekend, is je auto nog enkel goed om in de living te plaatsen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat kun je zelf toch niet altijd controleren of de naam van de laatste eigenaar op het inschrijvingsbewijs staat! Zeker niet bij een te restaureren auto die al jaren uit het verkeer is. :x

Wat ga je nu doen?????

Ze gaan je toch niet verplichten om valsheid in geschriften te doen. Een andere chassisnummer te kloppen en andere papieren te zoeken. :evil:
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar, het inschrijvingsbewijs gebruikt voor een andere auto??? :cry:
Maar voor elk probleem is er een oplossing :wink:
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Mocht ik het adres vinden van de vorige eigenaar, dan moet hij nog op dat adres wonen en bereidt zijn om aangifte te doen. En ik moet hopen dat hij nog op dat adres woont en dan nog een Belgacom-nummer heef om hen te contacteren of ik kan nog eens naar zijn woonst rijden. Wat indien hij in het ergste geval gestorven is? De wagen is voor de laatste keer in 1996 naar de controle geweest. Ondertussen kan er reeds veel gebeurt zijn.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik begrijp niet goed waarom ze daar zo moeilijk over doen! ja het is mogelijk dat er een murena rijdt met het zelf chassisnummer. Dit alleen als men het zelfde chassisnummer gebruikt heeft op een andere murena, wat dan klaar en duidelijk wijst op fraude! Het moet toch mogelijk zijn om zonder de wet van privaci te overtreden te kunnen controleren of er een murena ingeschreven is op het chassisnummer van jou murena. Maar de oplossing is natuurlijk veel moeilijker, niemand die je wil helpen! :x
Ik hoop dat je een goede en gemakkelijke oplossing vindt! Laat ons hopen dat je de vorige eigenaar kunt vinden en dat hij mee werkt!
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Er is geen tweede Murena met dat chassisnummer. Ze vallen over het inschrijvingsbewijs dat wij in ons bezit hebben. Het is wel degelijk van de wagen. Maar er is een andere eigenaar geweest na deze die op onze papieren staat. Daar vallen ze over.
Misschien moet ik zijn nummerplaat op het forum plaatsen om hem vlugger te vinden.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

zouw ik zekerdoen benny , er zit mogelijk iemand op het forum die u kan helpen ,mogelijk agent of zo . die kunnen zien in die bestanden. dan is u probleem opgelost.
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Benny,

Mogelijks kan uw verzekeringsagent, via de maatschappij de nummerplaat wel opvragen. Ik heb ooit gehoord van iemand die op een verzekeringsmaatschappij werkte dat die ook nummerplaten kunnen opvragen.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De nummerplaat heb ik hier op het blad die van de technische controle afkomstig is.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9841
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als je nu een schrijven doet naar het DIV met een goede uitleg erbij en met een kopie van de keuring dan willen ze je misschien toch helpen!
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik ben naar gegevens van volgende nummerplaat op zoek:

PCF353

De laatste technische keuring is van 28/03/1996 van de Matra Murena 1.6

De vorige eigenaar is vermoedelijk woonachtig in de provincie Antwerpen
benny
Posts: 3834
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik ga donderdag naar de DIV in Harelbeke. Ik zal ze eens vragen hoe het mogelijk is dat ze Randy's Murena ingeschreven hebben op nummerplaat PCF353, zonder het inschrijvingsbewijs dat ik heb op nummerplaat KPT162, ontvangen te hebben.
Post Reply