Een Murena erbij

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Een Murena erbij

Post by benny »

Heren,
de club is een Murena rijker geworden. Mijn zoon heeft een 1.6 gekocht. De wagen heeft een zeer grondige beurt nodig. Maar het is een start.

Groeten Benny.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Wens je zoon proficiat en welkom bij de Matraliefhebbers.Fijn zo.Dit is mij nog niet gelukt.Ik had ook gehoopt om mijn zonen zover te krijgen.Misschien dat het ooit zal lukken! Je weet! Een Matra bezitter geeft zo vlug niet op. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Awel proficiat. 8)
Wanneer komt hij op straat?
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Daar gaan we ne goeie Bockor op drinken als ik nog eens in de buurt ben!
Proficiat!
Benny is zijn zoon goed aan het opkweken! :lol:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De appel valt (gelukkig) niet ver van de Matraboom
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Nu nog wachten op de kleinzoons(of dochters) om de toekomst van Matramania te verzekeren
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Laat ons hopen dat er nog vele Benny zijn zoon zullen volgen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

die van mij is nog telui om voor zen rijbewijs tegaan.pa zol zen opel tigra wel onderhouden en bij rijden tot meneer goesting heeft.spijtig dat ik het ook een leuke car vind anders was ze al lang weg. ludo.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Een zoon die niet voor zijn rijbewijs wil gaan! Dat kan ik me moeilijk voorstellen.Iedere jonge gast wil toch zo vlug mogelijk met de auto rijden.Hij heeft misschien schrik in het verkeer?Dan moet je hem zeker extra motiveren.Geen rijbewijs hebben is een handicap. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hier een foto van de Murena

Benny
Attachments
foto murena.jpg
foto murena.jpg (128.94 KiB) Viewed 6882 times
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Dezelfde kleur als jouw eerste Bagheera, Benny?
Hopelijk heeft de zoon meer geluk met zijn eerste Matra dan het bij vader het geval was! :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik vind het een mooie kleur.Dus een mooie wagen! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Het is niet omdat het stil is dat er niet gewerkt wordt. De wagen moet volledig tot op de polyester afgeschuurd worden. In de fabriek heeft de grondverf gereageerd op de polyester of omgekeerd, en er zijn overal kleine putjes te zien in de lak. Gewoon vlak schuren helpt niet. Dus de eerste dagen zullen we nog niet werkloos zijn.
Benny.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ge geeft mij goede moed, Benny!
Dit verschijnsel, osmose heet dit naar het schijnt, komt ook vaak bij de Bagheera voor.
Maar niet getreurd, jong geleerd is oud gedaan, Randy zal wel gauw van pa leren hoe men moet schuren en weet dus al van jongs af aan wat een Matra restaureren betekent ! :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Randy,
Je mag van geluk spreken dat je zo een gekke pa hebt.Het zal een prachtige wagen worden.Een jongens droom.Waar zijn die jaren heen!Maar gelukkig blijf ik dromen.
Dit is een gekend probleem met polyester.
Als je het grondig wil aanpakken! Dan is dit de enige oplossing om later geen blaasjes terug te krijgen.Ik heb dit ook met mijn Opel GT gehad,na enkele jaren stonden mijn polyesteren spatborden vol blaasjes.Toen heb ik ook alles moeten afschuren tot op het polyester.Een hele karwei maar als het moet!Moet het! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb gesproken met een carrosserier. Blijkt dat de chemische reactie bij de produktie van polyester tot 3 maanden kan duren. En het is daardoor dat er reacties kunnen zijn tussen de poleyster en de lak.
Benny.
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Hoe zijn de koplichtbakken gespoten? Bovenaan in kleur, maar de zijkanten en de voorkant?
Benny.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Wat bedoel je eigenlijk juist?

Wil je een foto?
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Benny,
Heb eens gekeken bij 5 van mijn Murena's en alles in zelfde kleur als de carosserie en de plastieken kap rond de lichten zwart
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt Georges.
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Lichten buitenkant meegespoten koetswerkkleur , plastic sierkap vooraan zwart, binnenkant ongespoten
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Heren, ik ziet met een nieuw vraagteken.
Gisteren wilde ik het tussenstuk die onderaan de achterruit zit monteren om te zien of alles prefect paste. Wat ik nu zie stemt mij tot ongerustheid. Rechts past alles, geen probleem. Maar links is het iets anders. Wanneer ik het tussenstuk bovenaan en achteraan mooi laat passen evenwijdig met de linkerachterflank, komt het tussenstuk onderaan hoger dan de zijflank. Ik zie nergens beschadiging, maar de achterflank is meer dan waarschijnlijk niet meer de eerst gemonteerde. Zijn er Murena's waarvan het tussenstuk onderaan niet mooi evenwijdig loopt met de zijflanken? Ik zal zo vlug mogelijk een foto plaatsen.
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik denk dat een foto hier inderdaad meer duidelijkheid kan brengen Benny.
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik heb ondertussen zelf voor de oplossing gezorgd. Ik heb het tussenstuk over 20 cm doorgeslepen en spie ertussen geplaatst zodat het tussenstuk dezelfde grootte had als de zijvleugel. De opening gevult met polyester en vlakgeschuurd. Het ziet er al veel beter uit.
De Murena heeft een bewogen leven achter de rug. De vorige eigenaar had ofwel pech door de vele aanrijdingen ofwel was hij een slechte bestuurder. Een aanrijding langs achter en vermoedelijk vooraan ook. Gelukkig heeft de wagen een nieuwe eigenaar die hem zal koesteren.
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Wat een vader lijden kan :D
benny
Posts: 3839
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen. Of is het beter dat er een artikel komt voor het tijdschrift?
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Wat mij betreft liever een artikel voor het tijdschrift.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Benny,
Dat je niet gauw tevreden bent dat heb ik al in de gaten. Het moet goed zijn. Zo krijg je ook de meeste voeldoening. Randy zal er h??l blij mee zijn.

Gisteren was het lief van mijn jongste zoon thuis en we gingen naar een toneel. Mijn auto staat in de kelder naast mijn Matra. Toen ze mijn bagheera zag staan zie ze spontaan "wat is dat een mooie auto".Ik heb haar al belooft dat ik de bagheera eens met mijn zoon zal meegeven. Een meid met smaak h?. De hoop groeit weer dat er misschien toch nog eens een Matra gaat bijkomen! Zoals jullie weten hebben vrouwen veel te beslissen in een relatie. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried zo'n prachtige Bagheera in de handen van jong geweld, denk toch nog maar 2 keer na. Of neem de meid zelf mee voor een toertje :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mijn jongste zoon is een rustige kerel. Dit kan ik niet zeggen van mijn oudste zoon. Die jaagt zijn toerenteller dagelijks in het rood. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply