Ralenti Murena 1600 cc
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Ralenti Murena 1600 cc
Ik blijf problemen houden met de ralentiregeling van mijn Murena. Ik heb de carburator gekuist, sproeiers uitgeblazen. De auto rijdt vlot, maar de ralenti (staionair toerental in Nl) zakt na enkele seconden. Wanneer ik links en rechts op de carburator spuit met carburatorreiniger stijgt het toerental, hoe zou dit kunnen komen?
Iemand gaf een tijdje geleden reeds de oplossing op het net, maar gebrek aan geduld en computerskills zorgen ervoor dat ik het niet terug vindt.
Iemand een idee voor het terug begint te regenen?
Iemand gaf een tijdje geleden reeds de oplossing op het net, maar gebrek aan geduld en computerskills zorgen ervoor dat ik het niet terug vindt.
Iemand een idee voor het terug begint te regenen?
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb dat probleem ook gehad!Na een volledige revisie van mijn carburators was ik bezig met de afstelling.Iedereen wil dat zijn auto zo weinig mogelijk verbruikt.Ik had de carburators van mijn bagheera heel arm afgesteld en hij deed de gekste dingen op stationair toerental.Heel onregelmatig draaien, in de toeren blijven hangen en langzaam afzakken.Een beetje meer benzine en alles was opgelost.Bij een bagheera heb je 4 regelschroeven.Ik dacht die kun je op het gehoor nooit goed afstellen.Maar niets is minder waar je hoort het verschil goed bij iedere cilinder.De motor moet goed warm zijn (bedrijfstemperatuur) voor je hiermee begint.Laat hem 1500 tot 2000 tr maken en draai de eerste regelschroef uit, normaal gaat het toerental nu toenemen.Blijven draaien tot je het hoogste toerental bereikt hebt dan terug indraaien tot de motor net toeren begint te minderen.Dan heb je ook een goed uitlaatgas voor de keuring.Dit doe je bij alle regelschroeven zo.Murena; normaal 2 of je moet een stel carburators hebben van een bagheera.Dan stel je het stationaire toerental af.
Succes.
Succes.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Wanneer ik het maximum toerental heb bereikt met de luchtschroeven, dan moet ik de ralentieschroef verdraaien tot ik opnieuw 950tr/lin heb. Vervolgens moet ik de luchtschroeven verdraaien tot de motor een 25tr/min zakt. Dan moet ik opnieuw het toerental omhoog brengen met d ralentieschroef. Eenmaal opnieuw 950tr/min moet ik dan opnieuw de luchtschroeven dichtdraaien en de ralentie bijregelen of is de afstelling na de eerste toerentaldaling en bijregeling klaar?
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Benny,
Met de luchtschroeven bedoel je daar de regeling van de brandstof mee, of heb je aan de achterkant van de carburator ook bij de murena regelbare luchtschroeven staan die zorgen voor een gelijke vacu?m in de carburator? Heb je een murena carburator of een bagheera carburator op de motor staan?
De voorste schroeven dienen om het benzinemengsel te regelen, in is minder en uit is meer. Zoals je schrijft het stationairtoerental opdrijven met de regelschroef voor het stationairtoerental tot 1500tr/m dan de schroeven uitdraaien tot je het maximum toerental bereikt, dan draai je de schroeven terug in tot je net merkt dat het toerental zakt. Dit doe je zo met de twee regelschroeven en dan stel je het stationairtoerental terug op het juiste aantal toeren. Dan is alles ok.
Opgelet; Altijd doen met warme motor en zorgen dat alles van de ontsteking op punt staat.
Vrolijk kerstfeest.
Groetjes, Godfried
Met de luchtschroeven bedoel je daar de regeling van de brandstof mee, of heb je aan de achterkant van de carburator ook bij de murena regelbare luchtschroeven staan die zorgen voor een gelijke vacu?m in de carburator? Heb je een murena carburator of een bagheera carburator op de motor staan?
De voorste schroeven dienen om het benzinemengsel te regelen, in is minder en uit is meer. Zoals je schrijft het stationairtoerental opdrijven met de regelschroef voor het stationairtoerental tot 1500tr/m dan de schroeven uitdraaien tot je het maximum toerental bereikt, dan draai je de schroeven terug in tot je net merkt dat het toerental zakt. Dit doe je zo met de twee regelschroeven en dan stel je het stationairtoerental terug op het juiste aantal toeren. Dan is alles ok.
Opgelet; Altijd doen met warme motor en zorgen dat alles van de ontsteking op punt staat.
Vrolijk kerstfeest.
Groetjes, Godfried
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 3840
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem