Hitteschilden koffer
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 22
- Joined: Tue Aug 29, 2006 8:46 pm
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 22
- Joined: Tue Aug 29, 2006 8:46 pm
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Welk schild is het? Er zijn nl. 2 hitteschilden; ??n boven de uitlaat en ??n tussen colelctor en motor.
Er zijn Inderdaad meerdere modellen hitteschilden; de eerste 1600 hadden ??n model, bij de latere modellen is het chassis veranderd ( zoals de 2200? ). Kan er niet gekeken worden om een model te maken dat zowel op de 1600 als op de 2200 past? Scheelt atvast in de aantallen, en als er slechts 1 model op stock moet...
Er zijn Inderdaad meerdere modellen hitteschilden; de eerste 1600 hadden ??n model, bij de latere modellen is het chassis veranderd ( zoals de 2200? ). Kan er niet gekeken worden om een model te maken dat zowel op de 1600 als op de 2200 past? Scheelt atvast in de aantallen, en als er slechts 1 model op stock moet...
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb het oude hitteschild van Alain S ontvangen.
Past dit nu op alle murena's of zijn er verschillende types gemaakt?
Het zou spijtig zijn om delen in stock te leggen waar geen vraag na is.
Aan het hitteschild zit een hoekje geplooid! Heeft dit een bepaalde functie of is het om de plaat te versterken?
Het hitteschild is uit een dunne plaat gemaakt 0.8mm.
Het beste is misschien een plaat van 1 -1.5 of 2mm te gebruiken?
Hoeveel gaan we erbij maken? Moeten de delen verzinkt worden? Of mogen ze van een plaat gemaakt worden die al een beschermlaagje heeft!
Wie kent een vrij goedkope oplossing voor deze platen.
Ik ken iemand maar weet niet of hij dit nog doet! Ik zal eens informeren en aan welke prijs hij ze kan maken.
Graag jullie mening.
Past dit nu op alle murena's of zijn er verschillende types gemaakt?
Het zou spijtig zijn om delen in stock te leggen waar geen vraag na is.
Aan het hitteschild zit een hoekje geplooid! Heeft dit een bepaalde functie of is het om de plaat te versterken?
Het hitteschild is uit een dunne plaat gemaakt 0.8mm.
Het beste is misschien een plaat van 1 -1.5 of 2mm te gebruiken?
Hoeveel gaan we erbij maken? Moeten de delen verzinkt worden? Of mogen ze van een plaat gemaakt worden die al een beschermlaagje heeft!
Wie kent een vrij goedkope oplossing voor deze platen.
Ik ken iemand maar weet niet of hij dit nog doet! Ik zal eens informeren en aan welke prijs hij ze kan maken.
Graag jullie mening.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jurgen,
Waarschijnlijk heb je kleine popnagels gebruikt. Als je een dikkere plaat gebruikt zou ik popnagels gebruiken van een maatje meer. Ofwel heb je te kleine popnagels gebruikt ten opzichte van de gaten in het chassis, dan is de hechting slechter.
Ik breng het hitteschild mee naar de nieuwjaarsreceptie en dan moet er een beslissing genomen worden. Ik hou niet van uitstellen.
Waarschijnlijk heb je kleine popnagels gebruikt. Als je een dikkere plaat gebruikt zou ik popnagels gebruiken van een maatje meer. Ofwel heb je te kleine popnagels gebruikt ten opzichte van de gaten in het chassis, dan is de hechting slechter.
Ik breng het hitteschild mee naar de nieuwjaarsreceptie en dan moet er een beslissing genomen worden. Ik hou niet van uitstellen.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Vandaag Verhelst nog eens gebeld, en hij kan er 'tijdelijk?' niet meer aangeraken. Dus kan hij ons geen voorbeeld meegeven.
Ik informeerde ook bij de Engelse Matraclub en daar kon men ook geen maten doorgeven (want de hitteschilden waren gelast ???).
Nogmaals een oproep dus : heeft iemand nog 2 intacte hitteschilden als voorbeeld?
Je kan ze demonteren zonder de motor te verwijderen.
Je krijgt ze onbeschadigd terug.
Ik informeerde ook bij de Engelse Matraclub en daar kon men ook geen maten doorgeven (want de hitteschilden waren gelast ???).
Nogmaals een oproep dus : heeft iemand nog 2 intacte hitteschilden als voorbeeld?
Je kan ze demonteren zonder de motor te verwijderen.
Je krijgt ze onbeschadigd terug.
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9852
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg