2.2 draagarmen op een 1.6 murena

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

2.2 draagarmen op een 1.6 murena

Post by MatraMurena.nl »

Hoi,

Ik moet binnen enkele jaren nieuwe armen plaatsen en zit te denken om eventueel 2.2 armen te plaatsen. Dit kan volgens mij zonder aanpassingen aan het chassis.

Echter komt volgens mij de wielbasis iets breder. Dit vind ik niet erg.

Maar nu is mijn vraag. Kan ik de originele 1.6 remschijven en remklauwen behouden? of moet dit ook 2.2 worden?

Heb al vernomen dat de aandrijfassen wel gewoon kunnen blijven.

En hoe zit het met de 1.6 veren op de 2.2 armen. Krijg ik dan hoogteverschil? Aangezien 2.2 veren korter zijn dan de 1.6 veren. Krijg ik mijn auto dan hoger te liggen. of ligt de 2.2 murena van nature gewoon lager dan de 1.6, waardoor de hoogte hetzelfde blijft?



En mijn idee is om de armen met olie te vullen. dit is niet het probleem iig. maar is dit aan te raden i.v.m. het extra gewicht van de arm?


Laat het maar weten indien je het weet. ALvast bedankt
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Hoi,
Over maten en hoogte van murena armen weet ik niks.Maar iets tegen de roest in holle ruimtes, daar heb ik een goede tip voor.Je schrijft achter enkele jaren moet ik mijn armen vervangen.Zijn ze nu nog goed en niet doorgeroest?Boor dan op het hoogste punt van de armen een gaatje van ongeveer 8mm steek daar een darmpje of trechter op en laat vol lopen met scheepsteer.Na een week boor je vanonder een klein gaatje en laat de teer eruit lopen.Dan afdichten met een stopje boven en onder.Deze armen zullen na 20 jaar nog geen roest hebben aan de binnenkant.Als je ze laat vollopen met olie zal er ook geen roest meer ontstaan en huidige roest wordt gestopt.Het gewicht van die paar liter spelen geen rol daarom moet je het niet laten.Dit is ook goed om roest te stoppen in je huidige armen.Misschien moet je ze dan niet vervangen. Succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik heb dit verhaal van die olie vroeger ook gehoord van Andreiko van Carjoy, maar het had iets met de warmte te maken, ik zou eerst bij Carjoy even navragen ik weet dat ze het daar ook zo gedaan hebben maar nu niet meer dus toch niet goed gegaan
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

enkele jaren is overdreven, heb gekeken. zitten al slechte plekken in.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Als de olie in contact komt met rubbers of dichtingen kun je het vergeten.De armen zullen wel warm worden na een lange rit.Dit is temperatuur die ontstaat bij het remmen maar ik zie niet in dat dit een probleem is.Ik ken de constructie niet van zo een arm.Bij de bagheera zijn deze uit aluminium en niet volledig dicht. Als je dat doet met die teer garandeer ik je dat er geen roest meer in de armen ontstaat.:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

in dat geval dank ik je voor je grote tip. Dit lijkt me dan een betere optie.

waar kan ik die meuk krijgen?
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

pff zit er nu toch aan te denken om toch 1.6 armen nieuw te doen van carjoy.

deze zijn 750. wel aanzienlijk duurder. maar heb ik iig geen eventuele problemen iig. en kan ik alles mooi origineel laten.

Iemand ervaring met nieuwe generatie armen van carjoy?
Post Reply