thermostaat

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

thermostaat

Post by henk wouterse »

aangezien mijn murena niet op bedrijfstemperatuur komt denk ik dat de thermostaat het heeft begeven is dit op ??n of andere manier te testen hij komt maar tot de 60 graden, heeft er nog iemand tips bij het vervangen en vullen en ontluchten van het koelsysteem.
Henk
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

geen idee

maar bij het vullen doe ik altijd gewoon laten vollopen en dan ontluchten bij dat schroefdingetje in die slang bij de luchtfilter in de buurt.(dop van het reservoir losmaken of op een kiertje).

verder gewoon ff rijden en weer bijvullen. had ik geen probleem verder mee.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik las in het handboek over een speciale dop met een meter slang e.d. vrij omslachtig vandaar de vraag
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

normaal doen ze het er vacuum uithalen ofzo.

gewoon na vullen rondje door je dorp of stad en weer verder bijvullen.

dit heb ik al zeker 3 keer gedaan. en ga ik morgen voor de 4e keer doen.



weet niet of een luchtbel kan veroorzaken dat het thermocontact niet reageerd. maar ik had de auto wel een keer aan de kook. later bleek na vervanging van thermocontact het ding wel te werken. alleen schakelde te laat in.

controleer na rondje rijden & bijvullen even of je thermocontact op 95 graden aangaat. als dit niet werkt zit er misschien een luchtbel.

bij mij ging het na het compleet legen van de radiator bij het bijvullen gewoon goed en sloeg het nieuwe contact goed aan op 95 graden.

Weet niet of er uberhaubt luchtbellen kunnen blijven hangen in het systeem, maar je weet het nooit he
Post Reply