Ik heb enkele maanden 2 nieuwe geplaatst afkomstig van carjoy (45 euro per stuk). hij vertelde dat ze van een of andere citroen afkomen, echter geen stroom konden gelijden voor de verwarming omdat de voetjes van metaal waren en misschien nog iets anders. maar hij past ze dus aan zodat ze in de murena ook de verwarming kunnen voeden.
T.Technics 074-2502750
588708.03
303024.02033
F1=200N
ATRAX
Made in France
259/04 (dit zal de datum van fabricage wel zijn)
Ik heb gasveren besteld met schroefdraad die een 3 tal cm korter zijn en om en bij de 20? zullen kosten per stuk.
Ook ik zal aanpassingen dienen te maken om de geleiding van de achterruitontdooiing te laten functioneren.
Ik laat nog iets weten over het resultaat.
Alvast bedankt.
Dag Paul,
Ik heb op de achterruit van mijn Bagheera lamellen liggen.De gasveer is nu niet sterk genoeg meer om de ruit open te duwen.Zijn die gasveren ook bruikbaar bij een Bagheera?
Neen, Benny, er zitten zelfs geen koppelingen op.
De Matra koppelingen zijn metrische en de schroefdraad op de veren niet.
Dit heeft echter bij mij niet voor problemen gezorgd, je kan de oude koppelingen perfect gebruiken en op de alternatieve schroefdraad bevestigen. Electrisch stelde het voor mij ook geen problemen.
Iemand een oplossing voor het openen van de achterklep? De kabel heeft het nl. begeven. De gasveren werken nog wel; maar als je aan de kabel trekt, openen de klepjes volgens mij niet genoeg...
Hoe kan ik de kabel vervangen?
Is er een speciale kabel te verkrijgen? of is er een alternatief?
Ik heb ook dat probleem met het openen. Ik krijg het maar zoals ik het wil. De ontgrendeling blijft stroef verlopen. Ik denk dat het een kwestie van fijn afregelen is. Ik heb een remkabel van een achterrem voor een tandem gebruikt. die zijn lang en stevig. De kous errond kan je kopen aan de lopende meter.
Net zoals Benny aanhaalt is deze bij een fietsemaker te verkrijgen zelfs deze voor de carburator, de laatste wel op bestelling omdat hij extra lang moet zijn.
En hoe krijg ik de koffer open zonder kabeltje? Normaal moet het het linkse licht verwijderen om met de hand aan de kabel te trekken, maar blijkbaar komt mijn licht niet los...
Het is mogelijk dat je licht vast zit met een klemmetje. Die werden gemonteerd om te voorkomen dat de lichten eruit zouden kunnen vallen tijdens het rijden. Indien de kabel los gekomen is aan het handvat bij de deur, kan je in de wielkast het stuk die voor het achterwiel zit weg nemen en zo aan de kabel raken.
Ik heb toch al 4 jaar moeilijkheden om de klep te openen, soms opent ze niet, dan slechts aan 1 kant... Vandaar het idee om zelf een beter systeem te zoeken.. En idd Benny bij mij is er ook veel kracht nodig om het klepje te bedienen.
Paul welke gasveren jij besteld hebt weet ik niet. Maar ik denk dat het met de 697737 0250N/K1/D5 moet lukken. Want de originele kogel op de ruit is maar 8mm dik maar heeft een schroefdraad van M8. D5 zou daar moeten aan beantwoorden als alternatief. Aan de kant van de motorruimte is het gewoon een verlengsel met een gat van 8,1 mm. Onderdeel D5? Wat jij bedoelt met O6KO1 begrijp ik niet.
De vermelde gegevens heb ik gewoon genoteerd.
Zoals ik meld zijn de veren korter en hebbeb ze metrische schroefdraad waar de koppelstukken van de oude op gemonteerd worden.
Nogmaals bij mij werkt alles prima! (op de motor na, maar dat is hier niet aan de orde)
Paul, kun jij voor mij uitkijken voor 2 gasveren. Ik heb hier bij ons prijs gevraagd en het komt op ?57,13 per stuk. Het verschil is zeer groot met wat jij betaald heb. En het is amper ?1,18 goedkoper dan originele.