defecte kilometerteller

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
brammozz
Posts: 56
Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
Location: Wingene
Contact:

defecte kilometerteller

Post by brammozz »

toen ik met men pas gekochte murena vanuit duitsland huiswaarts keerde heeft men kilometerteller het begeven ondertussen al een beetje zitten zoeken waar die kabel ergens zit maar bind hem niet bevriende garagist zei dat het kon dat die met sensoren werkte. indien kabeltje welk kabeltje heb ik hiervoor nodig of hoe los ik dit op?

beetje off topic maar binnenkort zal ik men murena laten keuren en daar ik met spax schokdempers (verlaagd) en spoorverbreders rondrijdt zal ik dat wel moeten aanpassen maar tot hoe hoog? Ik ga waarschijnlijk eens naar een keuringcentra rijden om hierover meer te weten te komen

groetjes Bram
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

verlaging

Post by Danny »

Hier vindt je alles wat het verbouwen wat betreft verbouwen en keuring auto's

http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
User avatar
brammozz
Posts: 56
Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
Location: Wingene
Contact:

Post by brammozz »

hmm kga die spoorverbreders mogen verwijderen blijkbaar:( , jammer zag er netjes uit 8)
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

De kilometerteller wordt aangedreven door een kabel en niet door een sensor. De kabel loopt van het instrumentenpaneel naar het linker voorwiel. Deze kabel is via de club te bekomen. Wat betreft de verlaging en spoorverbreders, de wagen moet ingevoerd worden vanuit Duitsland. Als op de TUV-brief die in Duitsland bij de wagen moet zijn vermelding gemaakt wordt van de verbreders en verlagingkit MOET deze in Belgi? ook aanvaard worden. Dit is een Europese richtlijn.
User avatar
brammozz
Posts: 56
Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
Location: Wingene
Contact:

Post by brammozz »

Dank je dit is goed nieuws van die spoorverbreders en schokdempers heb ik de papieren(TUV dinges) die kabel zal ik eerst eens kijken wat er precies misgelopen is.
goetjes
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Kabels durven nogal eens afbreken waar ze in de naaf gaan. Roest :evil:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Met spoorverbreders moet je wel rekening houden met extra slijtage op lagers en overbrengingen tot ophanging toe. :(
Om de sporing af te stellen is het ook geen voordeel. :o
Maar ik moet toegeven dat het soms mooi oogt. 8)
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik heb ze er al jaren op en nooit geen problemen, voor de keuring in Nederland is het geen probleem als het wiel maar niet meer dan twee centimeter buiten het scherm komt, zal voor Belgi? wel anders zijn denk ik
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

In Belgi? dienen de voorgeschreven banden en maten gebuikt te worden en mogen ze dus zeker niet buiten de wielkasten komen. Strikt genomen zullen ze in Belgi? bezwaren maken als daar van wordt afgeweken. "Niet volgens voorschrift van de fabrikant" dus, dan gaat men lastig doen. Spoorverbreders kan dus al helemaal niet.
Als de wagen een buitenlandse goedkeuring draagt dient hij wel geacsepteert te worden. Maar het kan lastig worden.
Je zal dus op de hoogte dienen te zijn van de Europese wetgeving als dusdanig.
Post Reply