Achterste spatborden verwijderen

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Achterste spatborden verwijderen

Post by Danny »

FF Voorstellen:
onlags en matra Murena gekocht voor een prikje doch ik zal er wat kosten aan hebben de wagen heeft namelijk een ongeval gehad rechter achter ophanging heefdt een duwtje gehad nu wil ik zoveel mogelijk de wagen ontmantelen vooraleer ik deze binnen doe bij een carrossier om hem te rechten.

Kan iemand mij foto's of een degelijke uitleg verschaffen over hoe ik op een vakkundige mannier de achterste spatborden moet verwijderen

THX op voorhand
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

Hey Danny,
kan je niet wat foto's op het forum zetten? dan kunnen we eens zien wat je hebt aangeschaft.Ik ben zelf al een jaartje bezig aan een restauratie (al noem ik het zelf liever "herbouwen" ) van een Murena 2.2 .
De flanken eraf halen was bij mij niet nodig,hehe. Maar voor de rest heb ik alles uit elkaar gehaald. De achterophanging moet wel heel precies in orde worden gemaakt ,want het weggedrag van je wagen word daar bepaald!!
laat het maar horen,

frank
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Jammer nog geen foto's

Post by Danny »

Het is dus de bedoeling de wagen volledig te restaureren. Het betreft hier een Murena 1600 cc van 1981 ik heb deze toevallig gevonden op het net voor de aardige en ronde som van 250 ? de kosten er aan zullen wel het tienvoudige oplopen maar ja, als ik zie waar men wat van maakt geef ik zeker de moed niet op. In tegendeel zou ik zo zeggen. Maar hou me er aan zo spoedig als mogelijk enkele foto?s te plaatsen
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Welkom bij de club der Matra-fanaten, Danny.
Goed dat je een Matra van de schroothoop wilt redden. Hier vindt je alle info om je project tot een goed einde te brengen. Post gerust regelmatig een fotootje en laat ons meekijken hoe je auto herboren wordt!
Roest zal je bij de Murena niet zo erg veel tegenkomen, dit is voor de Bagheera-eigenaren voorbehouden. Die weten daar alles maar dan ook alles van! :-? :lol:

Succes,

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
zeuneke
Posts: 186
Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm

Post by zeuneke »

250 euro, awel ik vind dat een koopje,die had ik ook wel willen tegenkomen. Als je het echt helemaal ok wil zal je toch moeten rekenen iets meer dan 2500 te investeren,ik zit daar nu al ver boven (bijna het dubbele),dus goodluck!!!!

frank
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

mijn fiets koste meer, en daar doet het licht niet eens van
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Alvast welkom op het forum (en bij de club???), om de vleugel de verwijderen de klinknagels uitboren en de vleugel lossteken met en plamuurmes.
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Post by Danny »

Bedankt zullen we dan maar doen was al bang dat de achtervleugels gelijmd waren
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Danny deze zijn ook verlijmd maar met een plamuurmes tss chassis en polyester kan je de delen scheiden.
User avatar
Danny
Posts: 43
Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
Location: Mechelen

Zoals beloofd de foto's

Post by Danny »

Zweten dat ik doe aan die spatborden en het was nogthans niet te warm, rondom los gemaakt doch zijn deze niet rondom de ramen ook gelijmd???????
Attachments
Schoon poepke he ;-)
Schoon poepke he ;-)
Matra 004.jpg (159.31 KiB) Viewed 3934 times
De zoon mag mee zweten in de kou
De zoon mag mee zweten in de kou
Matra 013.jpg (166.82 KiB) Viewed 3934 times
tja het roken nog niet afgeleerd
tja het roken nog niet afgeleerd
Matra 015.jpg (120.54 KiB) Viewed 3934 times
Post Reply