Page 2 of 2

Re: Advies op (velgen) maat gevraagd

Posted: Sat Oct 17, 2015 9:25 am
by Richard
bandenbedrijf werd niet vrolijk toen ik begon over lagere bandendruk, waren bang dat de wangen zouden scheuren. Voor mij liever de wang gescheurd dan de hele voorkant :D.
Ik ga het eerst maar eens aanzien, ik voel iig dat hij na een snelle sturing niet zwabbert en daar wilde ik graag vanaf, dat doel lijkt iig bereikt,

Re: Advies op (velgen) maat gevraagd

Posted: Sun Oct 18, 2015 5:04 pm
by oetker
Ja, daar willen ze niet graag aan maar het is toch echt noodzakelijk
Rijden in een stuiterbal is uiterst oncomfortabel.
Hopelijk bereik je nu het doel, een stabiele kar.

Groet Herman

Re: Advies op (velgen) maat gevraagd

Posted: Sun Oct 18, 2015 6:43 pm
by Richard
ja hij voelt een stuk beter nu. ik moet weer even wennen aan het weggedrag. Bij nat vertrouw ik het nog niet helemaal aan de voorkant.

Re: Advies op (velgen) maat gevraagd

Posted: Sun Oct 18, 2015 10:46 pm
by Muddy Bandit
Leg even een rol lood of een zak grind bij je reservewiel, dat werkte vroeger ook goed om de wieldruk op de voorkant bij VW kever, Skoda, NSU Prinz en Simca 1000 te verbeteren. :lol:

Re: Advies op (velgen) maat gevraagd

Posted: Wed Mar 09, 2016 4:17 pm
by brinkie
Beetje oud topic waar ik op reageer, weet even geen betere plek.
Vandaag heb ik banden geshopt voor mijn 480, en kon het niet laten om de Murena-maten ook te onderzoeken.
Wat blijkt, de Vredestein Sportrac 5 (winnaar bandentest 2016) blijkt zowel in 185/55-14, 185/60-14 als in 195/60-14 te koop te zijn. Dus dat is een alternatief voor wie op de originele velgen wil blijven rijden. Ik had er destijds (2011) Uniroyal Rallye 550 op laten zetten, maar die is allang niet meer te koop. Helaas alleen in H-codering maar het is geen eco-band, dus wie weet rijdt de Murena hier niet zo zwabberig op.