Page 1 of 1

slappe voorklep

Posted: Wed Mar 25, 2015 8:57 pm
by bart_heemskerk
Mijn voorklep is erg slap. Bij snelle ritten lijkt het soms dat de hoeken (achter de koplampen) omhoog waaien. Ik ben bang dat ik op een dag iets heel angstigs ga meemaken tijdens een snelle rit.


Ik wil extra vergrendeling op de voorklep.
Maar niet met deze dingen.
Image


Ik heb het nu zo gemaakt:

Image

Omgekeerde vergrendeling.

Image

In het holle gedeelte zitten nu moeren.

Image

Image

En zo zit het vergrendeld.

Image

Zo kan ik met een gerust hart volgende maand de autobahn op naar Oostenrijk :D

Posted: Wed Mar 25, 2015 10:30 pm
by pete speed
Hé Bart,
even de klep demonteren en omgekeerd op een paar schragen leggen.
Je kunt dan in de verstevigingsbalk aan de binnenkant om de 10 cm een gat van ca 10-15 mm boren en er een prop polyurethaan in spuiten ( Sikaflex 221 ) . Hierdoor krijgt de kap zijn oorspronkelijke sterkte weer terug en blijft ook zo.

Posted: Thu Mar 26, 2015 7:38 am
by oetker
Het ijzer in de klep is gewoon weg geroest dus de versteviging is weg.
De klep van de 2.2 voelt ook veel zwaarder (is waarschijnlijk nog ijzer in te vinden).
Als ik de klep van de rat open doe dan hoor je het roest gewoon naar onderen vallen.
Zal ik ook is naar moeten kijken. alhoewel bij mij er nog niets omhoog krult.
Zit te denken aan een andere klep of verstevigingsijzer op polyesteren. (5mm strip of zo).

Herman

Re: slappe voorklep

Posted: Sun May 10, 2015 11:25 am
by bart_heemskerk
Vorige week was ik naar Oostenrijk gereden met de maztra.
Het gas werdt op de autobahn iets dieper ingetrapt. Ik had geen angst dat de wind de motorkap zou optillen. De borgpennen zijn erg goed voor mijn gemoeds rust.

En toen begon er iets te kwispelen.

Image

Die strip heeft de rest van de reis doorgebracht in de kofferbak.


Ik ben zeer tevreden hoe de maztra zich gehouden heeft tijdens de rit. 2400 kilometer probleemloos. (op de strip na dan)
Files in de brandende zon, geen probleem. 500 kilometer door oneinige regen, geen probleem. Zelfs de ruitenwissers bleven werken.

Het is heerlijk rijden in de maztra. Het heeft twee karakters. Het gas tot de helft ingetrapt is alleen de primaire trap van de carburatuer in werking. Dit is tot 3500/4000 toeren. Dan is het lekker cruisen. Je hoort de motor niet, alleen weg/windgeruis. En redelijk zuinig ook. 1 op 11.
Trap je het gas dieper, en je zit boven de 3500 toeren, dan breekt de hel los. Alsof er een turbo bij komt. De secondaire trap van de carburateur gaat dan open. Op de autobahn versnelt de auto moeiteloos door tot..... tot het bange baasje niet sneller durft. 190kmh. Maar het motortje wil nog veel snellerr. 8)


En ik kan u vertellen dat de auto retestrak rijdt. Alle moeite die in de voorwiel ophanging/ stuurhuishoogte/ dempers/ bandenkeuze/ velgreparatie gestoken is, heeft zijn vruchten afgeworpen.

Re: slappe voorklep

Posted: Sun May 10, 2015 10:05 pm
by oetker
Zo zie je maar weer dat als je wat tempo gaat maken er ineens van alles van de wagen valt.
Die strip liet op de 2.2 een paar jaar geleden ook los toen ik de gang er in had.
Heb hem toen met een siliconenkit vastgezet en is niet meer los gekomen.

Als je de wegligging eenmaal gevonden hebt dan is het prettig sturen.
Durf met de rat ook wel wat tempo te maken na mijn laatste perikelen met de voortrein.
Het blijft natuurlijk wel een 34 jaar oude auto, en de vraag is of je dit nog moet willen.
Was een goede lange testrit 8)

Groet Herman

Re: slappe voorklep

Posted: Mon May 11, 2015 8:31 pm
by Urbain
Bart,

Ik heb deze tape gebruikt, na 6 jaar zit alles nog steeds vast.