Nieuw contactslot voor 20 Euro incl. verzend

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Nieuw contactslot voor 20 Euro incl. verzend

Post by oetker »

Struikelde vorige week over dit contactslot van een Renault Traffic.
http://www.ebay.co.uk/itm/170802064082? ... EBIDX%3AIT

Geen origineel Neiman mar voor die centen wel interessant.
Image
Image
Image

Precies hetzelfde als een Murena slot alleen het stuurslot is een paar mm langer.
Image
Image
Image

Met een beetje geduldig prutsen kun je dat overzetten.
Image
Image
Image
Image
Image

Rood is + en de gele in dezelfde stekker is starten.
Image

De gele in deze stekker - + contact.
De gele met het streepje geeft + bij contact aan maar schakelt af tijden starten.
Image

Na de ombouw even getest in de stuurkolom vd Murena.
Image

Alleen het borgpennetje red het net niet helemaal.
Daar zou nog 1-2 mm in de stuurkolom gevijld moeten worden of van het borgpennetje.
Image

Al met al een fluitje en goedkope oplossing voor een nieuw contactslot.
Normaal tussen 120-150 Euro.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Post by murena81 »

Herman, jij kan ook echt alles.

Zeer goede tip weer!
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Alles is een groot woord, maar ik probeer nog wel is wat.
Dat lukt soms wel en soms ook niet.
Hert houd me van de straat :)

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
maxderoswell
Posts: 44
Joined: Sun Jan 29, 2012 7:12 pm

Post by maxderoswell »

Some questions:

Is it possible to fit the traffic wire's on the contactslot from murena (genuine are undersized).

For the problem of alignment, is it possible to cut a little piece of the lock ?

Finally, this solution can be 100% working for bypass the original matra part ?

Mathieu
Espace II 1995 2,1L TD 243 000 kms blue
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

The wires of the traffic are undersized to.
We already using the 100 Amp relais so the lock only has to do that relais and the starter solenoid..
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2237

The allignment is not a problem.
Th bolt that hold the lock is in the right place.
The pin only need a bit of grinding to fit.(about 1 mm)

The solution is 100% working.
1 wire is not used (see my measurements).
Red=+ goes to red wire Murena.
Yellow next to red wire goes to small grey wire for starting.
Yellow with stripe not used.
Yellow next to yellow with stripe goes to thick grey wire.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply