Opnieuw beschikbaar voor de Murena 2.2 / S

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Opnieuw beschikbaar voor de Murena 2.2 / S

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik kreeg een schrijven van de firma Politecnic dat de inox 4 in 1 uitlaatcollector terug beschikbaar is.
Meer info
http://www.matramania.be/login/nieuws.php
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Opnieuw beschikbaar voor de Murena 2.2 / S

Post by oetker »

ALAIN VAN AKEN wrote:Ik kreeg een schrijven van de firma Politecnic dat de inox 4 in 1 uitlaatcollector terug beschikbaar is.
Meer info
http://www.matramania.be/login/nieuws.php
Leuk initiatief, maar niet echt een koopje te noemen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Misschien uit zilver ipv inox :D
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik denk dat ik dit wel goedkoper te realiseren valt.
Zeker in een tijd van een recessie waar een oostblokker bereid is voor 5 Euro/uur te werken.
Geen zilver maar goudprijs volgens mij.

Misschien uitbesteden naar China?
Dan is het voor 100 Euro klaar en weet je in ieder geval zeker dat het niet past.
Maar ja wat verwacht je van kinderen van 8 jaar?

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Weet je ook niet welke kwaliteit inox.
De sterkste bouten die we standaard konden kopen in China verleden jaar waren 4.4, die kon je met gewone sleutels over trekken zonder veel moeite.
Waarom denk je dat ik mijn China scooter zo snel weer heb weggedaan?
Ik kreeg er bang op, echt niets om daar 80-90 mee te rijden.

Maar net over de grens in Duitsland met hun banenplan zitten ze ook aan een minimum te werken, misschien dat er iemand op een Duits Matra forum zit (als het bestaat), daar eens vragen.....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
oetker
Posts: 7996
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

jo wrote:Weet je ook niet welke kwaliteit inox.
De sterkste bouten die we standaard konden kopen in China verleden jaar waren 4.4, die kon je met gewone sleutels over trekken zonder veel moeite.
Waarom denk je dat ik mijn China scooter zo snel weer heb weggedaan?
Ik kreeg er bang op, echt niets om daar 80-90 mee te rijden.
Die China scooters zijn oude Honda immitaties met 4 takt motoren maar 10 kwaliteiten minder.
Als ze de regen maar ruiken roesten ze al.
In Turkije zie je ze bij bosjes rijden.
Als de sterkte max 4.4 van staal de hoogste norm is dan zou ik zeker geen Chinese auto willen hebben.

De Suzuki Alto die in India gemaakt is sta ik eigenlijk nog steeds verbaasd van.
Wij doen er niet veel aan qua onderhoud maar het ziet er allemaal nog roestvrij uit terwijl de Ford Ka die we hadden al na 3 jaar serieus aan het roesten was.

Voor mij hoeven ze dat spruitstuk niet speciaal van rvs te maken.
Gewoon goed ijzer doet het ook wel.

Duitse Matra forum bestaat.

http://www.matraforum.de/forum/

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Post by Urbain »

Er worden blijkbaar meer onderdelen gerefabriceerd zoals de console voor de versnellingspook. Ditmaal nagemaakt in glasvezel, dus hopelijk sterker dan het origineel. De prijs is er helaas ook naar.

http://www.ebay.fr/itm/CONSOLE-DE-LEVIE ... 5402673fab
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
Post Reply