Page 2 of 2

Posted: Thu Aug 22, 2013 10:45 pm
by hendrik
Ja die motorsteun is naar de knopen maar zo te zien heb je bijna gedaan met slopen hé.Ik deed er ook een week op om een murena te slopen.





grt harry de matra.

Posted: Fri Aug 23, 2013 1:44 pm
by Urbain
Jean heeft mij ooit verteld dat hij die motorsteunen repareerde door het rubber terug op de steun te lijmen. Welke lijm hij hiervoor gebruikte weet ik niet.

Posted: Fri Aug 23, 2013 6:25 pm
by oetker
Urbain wrote:Jean heeft mij ooit verteld dat hij die motorsteunen repareerde door het rubber terug op de steun te lijmen. Welke lijm hij hiervoor gebruikte weet ik niet.
Normaal gesproken wordt het erop gevulcaniseerd.
Lijmen lijkt moeilijk.
Het is verzadigd van vuil en vet.
Is wel jammer dat ze er slecht uitkomen want ze worden zeldzamer.
Zal is orienteren wat voor alternatieven er mogelijk zijn.
Ik heb nou een voorbeeld en de maten.

Groet Herman.

Posted: Fri Aug 23, 2013 8:38 pm
by GODFRIED
Nee niet weggooien, dat is te lijmen.
Afdraaien AUB :wink:

Posted: Sat Aug 24, 2013 7:13 am
by oetker
Zeker niet weggegooid want het kan als voorbeeld dienen of om een gietmal te maken.
Tamelijk specifiek ding trouwens net zoals de achterste steun.

De sloop is bijna gedaan.
Vandaag gaat het stuurhuis en delen voortrein er af en begin volgende week moet het einde oefening worden.
Het duurt toch al te lang en kan ook niet op iemand anders zijn terrein lang uitstellen.

JO...BEL ME!!!!

Posted: Sat Aug 24, 2013 7:23 pm
by oetker
De laatste items zijn er zo goed als af.
Image
Image
Image
Image

Weer een hoop stelplaatjes er bij.
Image

Ik had mezelf nog geen tijd gegund om de spullen is goed te bekijken.
De draagarmen zijn exelent en olie gevuld.
Zitten zelfs nieuwe remschijven op voor en achter.
We hebben ze wel uit moeten zagen aan de binnenste bussen.
Daar maar even 2 nieuwe in drukken.
Image
Image
Image
Image
Image

Matrakat is in zijn nopjes.
Image

Het punt is gekomen om de boel kort te zagen of in zijn geheel weg te doen.
Maandag nog wat kleinigheidjes af halen en dan besluiten wat te doen.
Zeker is wel dat er geen 2e afbraak gaat komen.
De baten wegen niet op tegen de kosten.
Ik heb wel niet zo veel voor de auto gegeven en sommige onderdelen vertegenwoordigen wat waarde maar de rompslomp die je hebt.
Ik heb nu een schuur vol meuk die allemaal behandeld moet worden of bewerkt.
Daar kan ik weer even mee bezig zijn.
Hmmmm....tja.....het is een hobby die af en toe op werken lijkt :wink:

Groet herman

Posted: Sat Aug 24, 2013 8:02 pm
by hendrik
Herman, dat is toch een mooi werk een matra slopen.
Ja veel onderdelen heb je er niet van hé en ik heb toen 1000€ het stuk betaald voor sloop murena's. Ik heb er toen aan in geschoten aan die twee murena's.Ik wou ook een sloop bagheera kopen maar dat ga ik niet doen.
ik koop de onderdelen gewoon los hier en daar en dan heb ik ook geen werk meer.





grt harry de matra.

Posted: Sat Aug 24, 2013 11:38 pm
by oetker
Ik doe het niet voor de winst Harry maar meer om wat onderdelen te hebben voor de beide Murena's.
Zal er voorlopig ook niet veel van verkopen.
Onderdelen in de vrije tijd klaar maken en als mijn Matra tijdperk eindigt dan zien we wel wat we er mee doen.

Een aantal zaken die slecht zijn zal ik af voeren.
Ik zie weinig nut om de oude bekleding te bewaren.
Het allemaal verschoten en matig.
Draadboom wat stekkers afknippen en weg.
Uitlaat ligt al in de kliko.
Die bouw ik zelf wel als die stuk gaat.
De poly delen bewaar ik voor geval van aanrijding net zoals deuren en raamsystemen.
Stoelen alleen het frame vd bestuurderstoel en de rest kan weg.
Andere stoelen gaan nooit kapot.
De meeste mechanische zaken zal ik met der tijd reviseren waaronder de kop vd motor, de bak, remzadels, koppelling cilinders etc.
Het houd me van de straat :wink:
Groet Herman

Posted: Sun Aug 25, 2013 8:21 am
by GODFRIED
Inderdaad, niet onderschatten een auto slopen. Door het moeilijk lossen van vele schroeven en bouten meestal een zware klus. Dan heb je een schuur vol onderdelen waarvan je er maar weinig echt nodig hebt.
Heb hier zelf een deel bagheera onderdelen zitten waarvan vele als ik ze nodig heb toch vervangen worden door nieuwe onderdelen.

Alle onderdelen verkopen is meestal geld om geld. Het is natuurlijk een hobby. Verdienen aan een sloop wagen doe je niets, is ook niet de bedoeling.
Heb enkele jarengeleden een bagheera kunnen kopen voor €150 en heb het niet gedaan. Heb er ook geen spijt van. Als ik onderdelen nodig heb worden ze wel gezocht en meestal vlot gevonden. :wink:

Posted: Sun Aug 25, 2013 4:01 pm
by Richard
stoelen kan je iemand mee matsen die nog eens naar leder wil en een set moet inleveren misschien ?

Posted: Mon Aug 26, 2013 8:14 am
by oetker
Richard wrote:stoelen kan je iemand mee matsen die nog eens naar leder wil en een set moet inleveren misschien ?
Dan is de bestuurdersstoel voldoende.
Door de beperkte ruimte moet ik keuzes maken, maar met wat vestandig indelen zal het meeste kunnen blijven.

Groet Herman

Posted: Tue Aug 27, 2013 6:32 am
by Richard
Dan is de bestuurdersstoel voldoende.
Volgens mij bij Carjoy niet hoor, daar heb ik een complete set geleverd incl deurkaarten etc. Volgens mij was minder ook geen optie. (of misschien tegen meerprijs)

Posted: Tue Aug 27, 2013 7:00 am
by oetker
Richard wrote:
Dan is de bestuurdersstoel voldoende.
Volgens mij bij Carjoy niet hoor, daar heb ik een complete set geleverd incl deurkaarten etc. Volgens mij was minder ook geen optie. (of misschien tegen meerprijs)
Ik bedoelde eigenlijk dat om te rijden alleen een reserve bestuurderstoel voldoende is.

Groet herman

Posted: Wed Aug 28, 2013 6:07 am
by oetker
Zonder woorden.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Weinig rommel gemaakt.
Image

Nu nog wat orde in deze chaos sheppen.
Image
Image
Image
Image

Groet Herman

Posted: Wed Aug 28, 2013 6:18 am
by GODFRIED
Ik zie dat Jo niet is komen opdagen!!

Posted: Wed Aug 28, 2013 6:25 am
by oetker
Jo had gezondheidsproblemen en heeft afgebeld.
Ik heb het definitieve zagen wat uitgesteld maar kon niet langer meer uitstellen.
Het moest klaar gisteren.
Mensen gaan brommen tegen je als je dit soort acties pleegt en het duurde toch al te lang.

Groet Herman

Posted: Wed Aug 28, 2013 9:45 am
by hendrik
Zo herman, je hebt je best gedaan zie ik die matra bestaat niet meer.







grt harry de matra.

Posted: Wed Aug 28, 2013 10:42 am
by oetker
hendrik wrote:Zo herman, je hebt je best gedaan zie ik die matra bestaat niet meer.
Fysiek niet meer, maar als iemand een Murena gekocht heeft zonder kenteken dan is hier een oplossing :wink:
Zal deze nogeven bewaren voor het difinitieve einde.

Image

Posted: Wed Aug 28, 2013 12:25 pm
by murena81
Op een van die fotos lijkt het wel een Transformer :D

Posted: Wed Aug 28, 2013 1:18 pm
by oetker
murena81 wrote:Op een van die fotos lijkt het wel een Transformer :D
Net zo knap als Optimus Prime 8)

Posted: Wed Aug 28, 2013 7:27 pm
by hendrik
Die heb ik ook nog liggen papieren van twee murena's en de platjes.








grt harry de matra.

Posted: Wed Aug 28, 2013 9:07 pm
by jo
Tja als het lijf tegenwringd.
Kreeg bovenop de rest nog koppijn van het gedacht die stukken te moeten laten schieten en het ergste was dat ik geen pil meer mocht innemen.

Maar goed Herman heeft zijn missie toch volbracht. :D

Posted: Wed Aug 28, 2013 9:17 pm
by oetker
Ik kon het niet meer uitstellen Jo, ik moest het af maken.
Ik wist ook niet precies wat dan te bewaren en heb daar ook geen ruimte voor.
Het staat hier gewoon mudvol.
Volgende keer beter en beterschap.

Groet Herman

Posted: Sun Dec 08, 2013 10:08 am
by oetker
Nu bezig de bak vd sloper te reviseren.
waren wel wat vreemde capriolen mee uitgehaald zo te zien.
Waar de aftapmoer zit heeft zo te zien af en toe de grond geraakt..
Image

Tijdens het olie aftappen kwamen er wat tanden mee.
Image

Deze bak ga ik klaar maken.
Tijdens het demonteren viel aan de toegepaste moeren al op, dat deze wagen al een bakwissel had doorgemaakt.
Niet zo gek na 360.000 km.
Image
Deze bak heeft ook de Lancia/Fiat 5e tandwielen/synchro.
Image
Image

Hele spul gedemonteerd.
Image
Image

Op de 2e komt een nieuwe synchro.
Is gelijk 0.9 mm dus het goede 2e tandwiel zit er in.
Mooi zo, hoef ik daar niet naar op zoek.
Image

Dit is het tandwiel wat de klappen heeft gehad.
Image

De complete groep van die versnelling maar geruild uit een andere sloopbak.

Deze bak deed het wonderwel op de sloper nog goed.
De andere syncro's hadden wel slijtage maar die heb ik enkele 10en afgedraaid.
Image
Image
Ze zijn ongeveer 0.8mm geworden en dat is ruim voldoende voor de komende 150.000 km

Het revisiedeel ligt klaar voor montage.
Image

Dit vd week even optimaal reinigen bij Peter.
Er mag geen spoortje slijpsel acherblijven.
Image

Nieuwe pakkingen seal en lager ligt klaar.

Herman