Zo die kan er weer even tegen

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Zo die kan er weer even tegen

Post by brinkie »

Goedgekeurd tot 5 september 2015. En omdat er na 2 jaar ermee gereden te hebben zonder onderhoud (de keuring is 2-jaarlijks) werkelijk niets was aan te merken door de keurmeester, heb ik op László's advies de koelbuizen en de remleidingen laten vervangen, die waren na 32 jaar aan vervanging toe. Kost wel weer wat met vier cijfers voor de komma (ik heb nog wat kleinigheden laten aanpakken), maar als lage kosten het argument was om een auto te kopen had ik in 2000 beter een nieuwe Toyota kunnen kopen in plaats van een 19 jaar oude Matra. :wink:
Attachments
Tot over 2 jaar... :)
Tot over 2 jaar... :)
Goedgekeurd.png (56.5 KiB) Viewed 2258 times
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Best wel een investering zo'n grapje.
Maar je rijdt weer wat geruster rond.
Je kan er weer 2 jaar tegen.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij matramannen is dat nu een keuringskaart van in Nederland?








grt harry de matra.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

hendrik wrote:Hij matramannen is dat nu een keuringskaart van in Nederland?
Niet helemaal, dit is de site waar je online de status van een willekeurig voertuig kan opvragen: https://ovi.rdw.nl/
En nu de technische controle (APK noemen we dat in Nederland: Algemene Periodieke Keuring) voor auto's ouder dan 30 jaar slechts om de 2 jaar hoeft, en bij het keuren binnen 2 maanden voor de vervaldatum (die was 5 september 2013), die datum + 2 jaar wordt aangehouden, is de mijne nu dus goedgekeurd tot 5 september 2015.
Het Nederlandse kentekensysteem werkt anders dan het Belgische, hier hoort het kenteken bij de auto en niet bij de eigenaar, je kunt aan de letter-cijfercombinatie zien wanneer het ongeveer is afgegeven.

László belde me net nog, het was maar goed dat ik de Murena in de werkplaats had staan, de remleiding was op enkele plaatsen al bijna volledig doorgeroest en er was een benzinelek. :oops:
Maar nu heb ik weer een van de best onderhouden Murena's van het land. Kost wat, dan heb je ook wat, denk ik dan maar. Sicherheit über alles zoals ze bij onze Oosterburen zeggen.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
Post Reply