Over de grote plomp

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Over de grote plomp

Post by pete speed »

Vandaag hebben we na 9 jaar afscheid van haar moeten nemen en is ze dan vertrokken naar Engeland naar een nieuw baasje.
Toch weer een mooie S minder in de Benedelux. Ze worden steeds zeldzamer.
Attachments
DSCN4960.JPG
DSCN4960.JPG (96.56 KiB) Viewed 4640 times
The Pete
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Was die van jou pete speed?






grt harry de matra.
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Ja Harry, het was onze 3e Murena, en 2e Murena S. Ik heb haar vorig jaar eerst aangeboden aan de leden van de Belgische Franse en Nederlandse én Duitse clubs, maar veel mensen denken dat ze een mooie auto met weinig kilometers voor de prijs van een wrak kunnen kopen en zijn alleen in de prijs geïnteresseerd. Ze stond al 16 jaar geconserveerd te wachten op een nieuw baasje.
Ze is nu van iemand die kwaliteit naar waarde weet te waarderen.
Ze was niet goedkoop , maar wel kwaliteit en was géén afgeragd werkhuis.
Had haar graag in de buurt gehouden, maar zo is het ook goed.
The Pete
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Je hebt gelijk je moet altijd verkopen aan die het meeste geef. En deed het geen pijn toen ze weg ging?






grt harry de matra.
gydomatra
Posts: 191
Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm

Post by gydomatra »

Gefeliciteerd Pete. De aanhouder wint denk ik maar. Want het was een verkoop die 1 of 2 jaar in beslag nam?

Wat ik me afvraag is via welke kanalen(sites) je nu de auto geadverteerd hebt?
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

The site heet Prewarcar.com, ze hebben ook een afdeling postwarcar en daar stond ze op. De hele "werelds"kijkt op deze site, ook voor onderdelen en barn finds.

Ik heb eigenlijk niet actief verkocht, maar haar zo nu en dan eens op een site gezet; ze stond me tenslotte niet in de weg.
En dan opeens is ze weg en laat een lege plek achter,ja dat voel je en die ga ik ook niet gelijk weer in vullen , tenslotte hebben we nog oud ijzer genoeg om lekker mee te rijden. Ik had een goede prijs in mijn hoofd en wilde deze er ook voor hebben. Ik heb haar al eens eerder laten staan voor 200 euri minder, maar uiteindelijk heeft iemand mijn prijs ook betaald en die was ze 100% waard , daar ben ik van overtuigd.

Ben benieuwd of ik ze nog eens terug zie; mogelijk wel volgend jaar bij de 2014 Limburgse Matra- Borderline meeting.
The Pete
User avatar
GODFRIED
Posts: 9851
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Proficiat dat je zo geduldig bent. De meesten onder ons hadden hun prijs al lang laten zakken.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja ik heb die grijze murena toen ook te rap en te goed koop weg gedaan en hij heeft ze met winst verkocht. Med, had ze beter direct van mij gekocht maar ja als je alles van te vore wist dan waren we zo rijk hé.







grt harry de matra.
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

Vooral in Nederland weten ze deze auto's niet op waarde te schatten. Als ik mijn auto verkoop (wat waarschijnlijk wel zal moeten over een tijdje - zowel financieel als qua tijd wordt het steeds moeilijker om deze hobby vol te houden) zal het niet aan een Nederlander zijn, die gaat eerst een beetje tegen de banden trappen, dan gaat 'ie over alle gebreken en onbetrouwbaarheid van Franse auto's klagen en daarna biedt 'ie de helft. Zulke mensen moeten maar lekker een Toyota kopen.

Paar weken terug had ik een Duitser op bezoek, die kwam helemaal uit de buurt van Bremerhaven om in Nederland naar Murena's te kijken. Zijn Murena was in 1992 afgebrand door een lekkende brandstofpomp. Heb 'm een half uurtje laten rijden, zodat 'ie weer weet hoe een Murena S eruit ziet (ik heb een origineel S interieur, 5 jaar terug van Cornelis overgenomen), hoe een Murena rijdt en wat vandaag de dag de typische dingen zijn waar je op moet letten. Daarna ging 'ie naar Carjoy om naar een S te kijken, en daarna naar Dortmund ook naar een S kijken, tenslotte is er nog een S waar 'ie naar wil kijken maar daar moet nog de laatste hand aan gelegd worden, optisch gezien. Allen in de prijsklasse tussen 11.000 en 13.000 euro. Er is wel degelijk een markt voor in topstaat verkerende Murena's, alleen niet in Nederland.
Last edited by brinkie on Fri May 24, 2013 4:14 pm, edited 1 time in total.
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
hendrik
Posts: 4861
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hier in belgie ook niet brinkie,hier krijg je er ook niet veel voor. Maar als ik dat zo hoor en zie gaan alle Nederlanders bijna hun matra verkopen dat is toch wel jammer vind ik.






grt harry de matra.
Post Reply