Voorbumper en vleugel repareren

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Voorbumper en vleugel repareren

Post by jurgen M »

Heeft iemand tips om de 'parkeerschade' aan een voorbumper te repareren? eventueel een goede voorbumper voor een prijsje? Ik zoek ook een oplossing om de schade hieraan te vermijden, ik zag onlangs zo'n Opel Agila met een Inox bullbar aan de voorbumper, misschien is dit een optie. Ook is er een scheurtje in de wielkast van de rechter zijvleugel, kan dat gereparereerd worden met polyesterplamuur of moet ik matten en hars gebruiken?
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey jurgen :lol: om de reparatie goed te doen moet je polyester maten gebruiken anders zal het terug barsten en is al je werk voor niets geweest en die bulbaren gaan geen oplossing zijn want je moet ze altijd vastmaken en als je ze op de polyester moet vastmaken kan je noch meer scheuren veroorzaken groeten Ronny :wink:
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Ik dacht de bullbar op een of andere manier vast te maken op de chassisbalken, waar de twee trekogen zitten.
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

hey jurgen :roll: ik zou dan tog is vragen of het wel mag voor de technische kontrole als je ze aan de chassi vasmaakt worden want opgepast !! je mag aan chassis balken niet veel bevestiggen daar zijn ze streng op groeten Ronny
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik denk dat voorzichtigheid een mooier oplossing is dan een bull-bar.
Cor heeft U geen goede voorbumper meer liggen?
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Voorzichtigheid Ok, maar ik sta altijd in de stad geparkeerd, en dan heb je onverlaten die bij het parkeren, zonder kijken achteruit rijden ( bij voorkeur nog met een trekhaak natuurlijk.
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Hoi Makkers!

een bull-bar op een Murena?!
Euh, Jurgen, smaken verschillen en alle respect, maar heb jij ooit een sportwagen met bull-bar gezien...? Als je zo iets ziet tegenkomen mag je 'n wens doen!
:o)

Groetjes,

Dieter
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

De bedoeling is om iets subtiel te laten lassen, in buis van max 3/4 dik, met de contour van de originele rubberboord, en dus zeker geen jeep-toestand.
Post Reply