Schokdempers murena 1600 cc

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Schokdempers murena 1600 cc

Post by jurgen M »

Ik vraag me af wat de beste keuze is als voorschokdemper voor mijn murena. De keuring deed alweer moeilijk over de demping en het verschil tussen links en rechts. Coni's kosten blijkbaar €110. Kent iemand andere prijzen? en of info.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Het voordeel van Koni schokdempers is dat ze nastelbaar zijn dwz men kan de demping aanpassen en bij verlies terug iets stugger instellen. Tov de originele zijn ze iets harder. De prijs (110) is dit voor 2 of per stuk???
Schokdempers zijn in principe vlot te verkrijgen zeker voor de Murena (kijk misschien ook regelmatig op Ebay). Alle gekende merken hebben ze in hun gamma. Nog vragen aarzel niet.

Groeten,
Alain
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Als ik het goed heb begrepen is dit de prijs voor 2 stuks. Wat zijn andere gangbare prijzen?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik denk dat het 220 voor 2 is. Rond de 200 is een gangbare prijs. Laat je iets weten qua leverancier moest het 110 zijn.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Het was inderdaad de prijs per stuk. Jammer
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jurgen deze prijs is echt niet te gek.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Probleem is dat ik niet zeker weet of de schokdempers slecht zijn, bij de keuring kreeg ik de opmerking dat ze te hard waren, wat met nieuwe schokdempers niet beter zal zijn.
Er was ook een klein verschil tussen links en rechts , maar volgens mij is dit te verklaren aangezien er aan de linkerkant de bovenste ophanging werd vernieuwd.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

Bleken inderdaad de rubbers van torsiebar en ophanging te zijn, deze werden voor de keuring vervangen en nu was de test wel in orde. Dus je niet te snel laten verleiden tot het monteren van nieuwe shcokdempers.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Fijn een goedkopere oplossing dan voorzien, het kan niet altijd tegenvallen. Heb je ook de rubbers vervangen die ik je bezorgd heb.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

ja alle rubbers vooraan zijn vernieuwd, in het allerheiligenverlof nog de rechter voorophanging laten in orde brengen.
Post Reply