afwijkende schroefdraad oliedruk sensor ?

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
benny
Posts: 3841
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Nummers van de onderdelen
Attachments
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (58.04 KiB) Viewed 3110 times
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

ja naar dit deel zat ik ook te kijken, maar daar is zo te zien de schroef vervangen door een voeler. Dan ben ik gebonden aan die (dat type) voeler
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik kon het bij Simon niet vinden.
Heb hier ook nog de Kout Catalogus, maar daar staat dat onderdeel ook niet in.
Heb nog even de Rancho onderdelenboek gekeken maar het enige wat ik vind is de enkele aansluiting.
Ik heb waarschijnlijk nog wel een blokje voor op de motor en misschien ook nog wel zo'n bout om hem dicht te maken zodat je een M10x1 aansluiting hebt

Rancho boek tekening.
Attachments
Ranchosensor.jpg
Ranchosensor.jpg (54.65 KiB) Viewed 3086 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

vandaag even met de metertjes aan de slag geweest, foto's volgen. In ieder geval kan ik inmiddels wel zeggen dat de meter op de dash erg optimistisch is. als ik autobaan rijd dan heb ik ong 5 bar op de dash, op de nieuwe meter meet ik ca 60 psi = 4.1 bar. Verdere resultaten heb ik nog niet, die volgen nog.

Is inmiddels wel de 2e meter die zich aardig laat kennen, de volt meter komt net uit het rood, terwijl ik 14 volt continue op het circuit meet met een andere meter.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De voltmeter kan je instellen aan het koperen moertje met een punttang te verstellen.
Volgende spanningen opzetten.
14.4 volt meter mag net het rood raken rechts (dus op het randje stellen want er is nog een lichte spanningsval dus in real life zal de meter het rood niet raken).
11,8 volt meter mag net het rood links raken.
Nu zijn beide instellingen niet mogelijk, maar dan een balans zien te vinden tusse die 2 spanningen.
Zo heb ik het gedaan en kan er wel mee leven.
Meter staat prima rechts van het midden met lopende motor.

Edit fout 13,4 Volt hersteld naar 14,4 Volt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Post Reply