klepseals

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

klepseals

Post by pete speed »

Hallo mannen,
hoeveel werk is het eigenlijk om de klepseals van een 1.6 te vervangen en zijn deze nog te koop?
hoor wel,
The Pete
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hier nog wel te koop, maar denk dat carjoy goedkoper is gezien de verzend.

http://www.ebay.co.uk/itm/Engine-Valve- ... 5894f2ddfc

Ik weet niet of het kan zonder de kop er af te halen.
Lijkt me nogal gedoe dan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Pas op dat het wel de juiste seals zijn. Er zijn blijkbaar 2 soorten gebruikt bij Talbot. De cilinderkop moet eraf.
Attachments
klepsteeldichtingen.jpg
klepsteeldichtingen.jpg (281.6 KiB) Viewed 4517 times
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Kijk, daar komt dan ineens weer een servicebulletin naar boven wat ik dus niet heb.
Zou er iemand zijn die al die bulletins heeft?
Van Jean heb ik ook al een aantal van die bulletins gehad.
Dat is waardevolle info die soms node gemist word.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
peterslot
Posts: 30
Joined: Wed Aug 01, 2012 7:20 am

Post by peterslot »

het is wel mogelijk om de seals zonder demontage te vervangen maar wel een rotwerkje
je moet in ieder geval de tuimelaars demonteren en op de cilinder luchtdruk zetten en zuiger bovenin zetten
met een zelf gemaakt hefboompje de veer indrukken en de klephoedjes met een magneetpen eruit vissen
klephoedje eraf halen en een nieuwe erop tikken met een passende dop van 10mm of zo dat is afhankelijk van het ijzer van het klephoedje
wel ff invetten met vaseline
wil je het echt goed doen is demontage van de kop een optie
zo kan je ook de kleppen en klepzittingen controleren en klepgeleiders
maar goed daar hangt weer een ander prijskaartje aan
al met al is het gewoon een dag werk om het netjes te doen
kop revisie is 2 dagen werk
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Als je de seals wild vervangen zonder de kop te verwijderen kan je beter de motor er uit halen dat gaat veel gemakkelijker.Ik heb me daar iets voor gemaakt van een oude bougies voor druk op de cilinder te zetten.







grt harry de matra.
Attachments
preskop.JPG
preskop.JPG (95.29 KiB) Viewed 4489 times
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Geweldig bedankt mannen , goede tips ; ga ermee aan de slag
The Pete
Post Reply