Ik weet dat de brandstofpomp brandgevaarlijk kan zijn. Maar waar ik vandaag achter kwam....
Op de carburateur zit een gaat waar brandstof uit komt. Bij gasgeven schoot er zelfs een straal uit van 20 cm lang.
Nu lijkt het me onrealistisch dat dit gaatje open moet zijn. En op een carburateur die ik in de schuur heb liggen is dit gaatje helemaal afgesloten door het lijkt gewoon aluminium (carburateur van een talbot horizon).
Het blijkt dat het kanaaltje met dit gaatje uitkomt op het zelfde "buisje" zit waar het inspuitstuk ook aan zit. zie fotos (dit is die carb die ik heb liggen van de horizon).
Het punt waar op de auto een gaatje zit (een mooi rond gaatje van 2 mm ong).
Het punt bij mijn vinger waar ik het "buisje" vanaf het vorige punt in een 90 graden hoek omhoog zie gaan.
Het punt wat er recht boven zit (waar het inspuitmondje op zit)
Heel erg gevaarlijk. ik zag gewoon benzine over mijn blok lopen.....
Weet iemand waarom dit gaatje er zit, en of hier een dopje ofzo op moet?
Misschien dat die er uit is gevallen
Brandstofgevaar bij carburatie!
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Brandstofgevaar bij carburatie!
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Laurens,
Ik denk dat dit gaatje er in zit door contructie noodwendigheden. Als je een haakse bocht moet spuitgieten moet je er langs beide kanten aan kunnen. Eventueel ook om door te boren. Ik veronderstel dat ze daarna dit afdichten met een propje lood erin te kloppen.
In mijn 1308GT destijds heb ik ook (op een andere plaats) zo een stopje los gehad.
Er terug intikken, eventueel met wat Loctite, en je bent weer gerust.
Ik denk dat dit gaatje er in zit door contructie noodwendigheden. Als je een haakse bocht moet spuitgieten moet je er langs beide kanten aan kunnen. Eventueel ook om door te boren. Ik veronderstel dat ze daarna dit afdichten met een propje lood erin te kloppen.
In mijn 1308GT destijds heb ik ook (op een andere plaats) zo een stopje los gehad.
Er terug intikken, eventueel met wat Loctite, en je bent weer gerust.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die propjes lood komen soms los door de carb met luchtdruk te reinigen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: