Oetkers Rat-atouille.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Volgens mij gaat dit niet goed. Kijk je naar de +graden bij inveren = gelijk aan -graden bij uitveren?
Mijn gedachte is dat dit dan gelijk is als vanuit de middenstand het stuurhuis op 0 graden is ingesteld.
Je elimineert dan de kromtrekking van het chassis tussen traverse en stuurhuis als je de traverse waterpas zet.
Op de kogels veranderd er niets als je steeds van uitgelijnd uitgaat.
Als je dat uitlijnen ook eerst in de middenstand doet moet het volgens mij wel goed gaan maar misschien zie ik het verkeerd.
Dus uitlijnen, stuurhuis stellen en dan weer uitlijnen enz. tot er geen verschil meer is.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

Hoera, weer een hele dag bezig geweest, eindelijk begin ik het gevoel te krijgen ergens te komen. Of het echt zo is ???

Ik heb het extra gat in de trekstang gemaakt, dit geeft net zulke schommelende waardes als ik met het in- en uitveren had, dat schiet niet op.

De response van Bart kon ik niet in de wind slaan, ik heb zijn topic nog niet aandachtig gelezen, maar wil eens wat anders proberen.
Omdat ik geen mogelijkheid heb om zoals het boek zegt de wagen horizontaal op draaiplaten etc etc te zetten, heb ik hem maar gewoon voor op bokken gezet, hoop dat dit niet teveel vertekend. Helaas gaat het boek ook uit van uitlijn apparatuur, ook dat heb ik niet. Heb wel de tooltjes van Herman, maar ik wilde ook de templates uit het boek kunnen gebruiken dus moest sowieso aan de knutsel, heb zelf even een nieuw setje gebrouwen.

Eerst de laser op het wiel geplaatst, dit ging op zich goed, maar het stuur verliep steeds bij het opkrikken. daarna de laser direct op de naaf geplaatst, dat ging beter. Het resultaat nu is dat ik aan de bestuurder kant op - 0,5 verschil zit (op de schaal van de template) en aan bijrijder kant op + 1 (ik ben steeds gestart vanuit uitgeveerde positie en zette de lijn op 20, aan bestuurde kant kwam ik ingeveerd op 19,5 en de bijrijderskant op 21)

momenteel heb ik alleen aan de bijrijderkant 6.2mm vulplaatjes geplaatst, ik vind het persoonlijk best veel, maarja, het is wel een waarde die past op de schaal van het handboek.

geen idee of het gunstig is of niet. Ik zit er aan te denken het hier even bij te laten en de boel weer dicht te bouwen. Ik kan dat het reservewiel etc plaatsen en de bodemhoogte nog eens controleren. Komt dat nog een beetje overeen, controleer ik deze getallen nog eens. Klopt het allemaal nog enigszins dan laat ik hem uitlijnen en kan daarna nogmaals het stuurhuis checken........ of is het verstandig vooraf nog aanpassingen te doen denken jullie ?
klein_190713.jpg
klein_190713.jpg (176.94 KiB) Viewed 7899 times
klein_144756.jpg
klein_144756.jpg (183.7 KiB) Viewed 7899 times
klein_190452.jpg
klein_190452.jpg (159.99 KiB) Viewed 7899 times
klein_153834.jpg
klein_153834.jpg (147.37 KiB) Viewed 7899 times
klein_190549.jpg
klein_190549.jpg (200.38 KiB) Viewed 7899 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Denk dat je op het goede spoor zit.
Mijn tooltje was niet nauwkeurig genoeg om het uit te voeren op deze manier (wel getracht).
Ergens ben ik wel nieuwsgierig of de gradenmeter ook iets in de goede richting laat zien.
De meeste Murena's hebben wel een plaatje of 4-5 rechts zitten en links bijna niks of niks.
Uitlijnen dan maar denk ik en daarna nog een stuurhuis check doen.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

En nu zit er links 10mm en rechts 10,5 mm stelplaatjes onder het stuurhuis.
Bart heeft dit ertussen zitten, ik hoef mij dan nog niet te schamen. Ik heb links dus helemaal niets. Kan misschien zinvol zijn om zowel links en rechts nog dezelfde dikte aan te vullen zodat er wat terug te stellen valt ..... ??
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

oetker wrote: Ergens ben ik wel nieuwsgierig of de gradenmeter ook iets in de goede richting laat zien.
Dat zoek ik nog even uit
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Richard wrote: Bart heeft dit ertussen zitten, ik hoef mij dan nog niet te schamen. Ik heb links dus helemaal niets. Kan misschien zinvol zijn om zowel links en rechts nog dezelfde dikte aan te vullen zodat er wat terug te stellen valt ..... ??
Nee, dat zou ik niet doen want links zou dan gewoon in de goede lijn staan, dus niet nodig.
Hoop werk geweest maar hopelijk krijg je er goede wegligging voor terug.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

ik heb de graden meter er even opgezet, zag direct dat het idd tijd was om te stoppen, het verschil links en rechts is niet - 0.5 en + 1, maar - 0,5 en -1. Het ligt dus nog dichter bij elkaar dan gedacht.

ik heb de gradenmeter op 0 gezet op een horizontaal vlak, als ik het daarna horizontaal (haaks erop) op de stuurstang plaats aan de bijrijder kant geeft hij in bovenste positie 6.70 graden (= gelijk aan 19 op de papieren schaal). In de onderste stand staat hij op 13.50 graden (= gelijk aan 20 op de papieren schaal)
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Dus zo zou het ook kunnen?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

uhhhh tja.......... zou kunnen denk ik, ik zal de andere kant ook nog eens meten dan doe ik daarbij ook de waarden in %. De gradenmeter best precies maar dat maakt het gelijk lastig omdat de geringste aanpassing al gevolgen heeft voor de waarden. moet zeggen dat dat de laser + schaal een stuk vriendelijker werken.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Het is niet voor niets dat dat de apparatuur bij de uitlijnboeren geavanceerd is geworden.
Alleen de meeste van hen doen er niet veel mee.
Vroeger ging dat met een touwtje, en dat werkte ook.
Buiten dat twijfel ik of degene die de apparatuur bedienen wel allemaal capabel zijn.
De laatste uitlijnactie bij Profile bleek bij controle er meer als 3 mm naast te zitten.

Hoop dat je een goed adres hebt gevonden voor dat.
Ik kan inmiddels in Houten terecht bij een specialist maar overweeg of het nog nodig is.
Ben na mijn laatste acties met de spullen die bij jou liggen wel redelijk tevreden.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

het zou misschien iets kunnen zijn voor een club meeting, uitlijn/afstel dagje. al komen er niet veel aan de beurt denk ik gezien de tijd die het kost.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Richard wrote:het zou misschien iets kunnen zijn voor een club meeting, uitlijn/afstel dagje. al komen er niet veel aan de beurt denk ik gezien de tijd die het kost.
Die voortreinen hebben gewoon toch wel wat tijd nodig, waarbij eerst alles goed moet zijn.
Op de 2.2 waren meerdere kogels/rubbers en het stuurhuis slecht.
Op de rat torsie speling, fusé kogel, stab rubbers en stuurkogels.
Als niet alles op punt staat dan heeft lijnen/afstellen niet zo veel zin.
Daar heb je toch gauw een paar dagen voor nodig met de beschikbare spullen.
En dan is er ook nog het banden verhaal wat een rol speelt.
Dit doe je dus niet zo maar even wat je zelf al hebt mogen ervaren.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

zou ik met de gradenmeter ook een idee kunnen krijgen over camber/caster ? als ik het zo lees zou ik als ik hem zijwaarts tegen de naaf plak iig het camber moeten kunnen meten ? ervan uitgaande dat de wagen horizontaal staat (gemeten over de vooras).
caster ?? geen idee......
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Camber wel denk ik.
Caster alleen met draaiplaten en die had ik niet.
Daar liep ik ook tegenaan met dit dingetje.
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Muddy Bandit »

Mocht je "draaiplaten" nodig zijn: deze kun je zelf heel gemakkelijk maken door 2 stukken meubelpaneel/trespa o.i.d. op elkaar te leggen met een dosis dik vet/vaseline ertussen. :wink:
Ik heb hiervoor al vele jaren 8 stukken trespa 50x50 cm liggen, daar zijn al heel wat auto's op uitgelijnd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

morgenochtend een afspraak bij het uitlijn bedrijf, ben benieuwd. Heb de hele boel weer op de plaats zitten. Volgens mij klopt de uitlijning aardig. Na het aftanken, plaatsen van de accubak, reservewiel en het extra ballast dat ik voorin had liggen, was de wagenhoogte natuurlijk weer ontregeld. Ik heb die nogmaals op hoogte gezet. De wagen staat een stuk hoger dan voorheen, niet direct slecht wat mij betreft, want ik raakte nog wel eens een drempel met het sleepoog. Wie weet zakt hij nog als alles een beetje is ingelopen. Ik heb op mijn manier ook eens de camber gemeten, eens zien of mijn bevindingen overeenkomen met die van de profs. ik meet aan bestuurderkant 0.10 positief en aan bijrijderkant 0.30 positief. Ik zal iig het werkplaatshandboek en vulplaten meenemen, mochten ze er heil in zien.
kl_143140.jpg
kl_143140.jpg (219.85 KiB) Viewed 7818 times
kl_145706.jpg
kl_145706.jpg (165.3 KiB) Viewed 7818 times
zo was het ongeveer
KL_P2122050.jpg
KL_P2122050.jpg (107.73 KiB) Viewed 7818 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Toch wel een handig instrumentje.
Ben benieuwd.

Je auto staat nu een stuk hoger maar als de hoogte metingen kloppen moet dit het zijn.
Heb je al gereden?

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

ja even, voelt op zich goed, volgens mij staat het stuur wat zwaar, moet denk ik een tikje losser. ik ga eerst even uitlijnen voordat ik echt de weg op ga. Ja hoogte metingen kloppen weer. hoe ver staat de jouwe bijvoorbeeld van de grond ? als je de rand wielkast meet of de onderkant voorspoiler ? Tevens zitten de de rooie koni's eronder op de hardste stand -1 slag, dus dat is/wordt ook even wennen denk ik.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Heb even een foto vanuit hetzelfde perspectief gemaakt.
Opmerking daarbij is dat de mijne achter 3cm hoger ligt door de 2.2 veren
Attachments
hoogte (Custom).JPG
hoogte (Custom).JPG (176.1 KiB) Viewed 7811 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

ongeveer
Attachments
P1070981 (Custom).JPG
P1070981 (Custom).JPG (98.88 KiB) Viewed 7811 times
P1070978 (Custom).JPG
P1070978 (Custom).JPG (92.3 KiB) Viewed 7811 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

dat scheelt wel iets ja, zeker omdat jouw kont hogers staat denk ik. mijn wielkasten zitten op ca 63cm, de spoiler op 25.......
ik heb 185/60 banden.

ach iets laten zakken kan altijd nog :-)
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4063
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by ALAIN VAN AKEN »

Heb ook even nagemeten bij de S.
Vooraan wielkastrand 60,5 en spoiler 18,5.
Achteraan wielkastrand 64
Originele bandenmaat.
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Richard wrote:dat scheelt wel iets ja, zeker omdat jouw kont hogers staat denk ik. mijn wielkasten zitten op ca 63cm, de spoiler op 25.......
ik heb 185/60 banden.

ach iets laten zakken kan altijd nog :-)
Spoiler 25?

Na zakken moet de stuurhuishoogte en lijning weer gesteld weer gesteld worden.
Ik kom aardig in de buurt van die van Alain en die zal op originele hoogte staan denk ik.
Ik snap niet dat je zoveel hoger zit.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

ik zit aan de achterste wielkast op 62 met nokvolle tanken en enige belasting (gereedschap, accu etc). ik weet het ook niet waarom hij zo hoog staat, spoilerhoogte kan iets vertekend zijn omdat vanaf de vloer heb gemeten, daar zit afschot op. Ik ga dadelijk naar de afspraak, als ik wat referentie heb kan ik later zelf ook beter inschatten of het een beetje klopt.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

Zojuist bij de uitlijner geweest, ik moet sowieso nog een keer terug, maar ga eerst wel eens rijden......

Ik heb zoveel mogelijk bouten vervangen voor de RVS variant van hetzelfde type. In de bovenste draagarm zaten bouten waar geen volledige draad op zat. Deze ook terug gezet, echter nu komen ze draad te kort ?? Vulplaatjes maar even aan de andere andere kant gezet zodat we iig verder konden. Ook zat 1 bout vast, dat is snel ..... !! geen idee waarom, thuis niet gemerkt, maargoed camber aan 1 kant is dus nog niet goed, helaas.

Toch de wagen iets laten zakken, helaas was er nog geen bolletje touw of een recht latje aanwezig bij het bedrijf dus maar even op het oog de boel een paar slagen gegeven. Hij stond nog toch weer hoger. Ik denk dat het stellen op een niet 100% recht vlak dit soort rare effecten geeft. Gisteren kwam ik na in- en uitveren keurig op de juiste waarden uit ??

Uitgangspunt op de uitlijn bank was de Bagheera, vreemd want ik heb een tijdje terug e.e.a. laten nakijken en men gaf aan de Murena 1.6 in de database te hebben. Ik moet toch terug dus ik heb het er even bij gelaten. Volgens mij schreef Muddy al eens;
De stuurinrichting, vooras en ophanging van een Murena komt praktisch overeen met die van de Rancho, Simca 1100 en Horizon, het grootste verschil is de aandrijving en het gewicht wat bij de Murena aan de voorzijde ontbreekt.
Of de door mijzelf gemeten graden camber nog kloppen islastig te zeggen, het lijkt er aardig op alleen ik heb positief en negatief schijnbaar niet goed geinterprteerd. Omdat de wagenhoogte dus nog iets is aangepast, weet ik het niet precies Ik heb het vermoeden dat ze tijdens de koffie nog wel even napraten over mijn 'geval'.... De kosten vielen mij gelukkig mee, ze waren toch 1 uur bezig.
1430722754903.jpg
1430722754903.jpg (636.14 KiB) Viewed 7785 times
New Doc 17_1.jpg
New Doc 17_1.jpg (949.75 KiB) Viewed 7785 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by oetker »

Toch raar dat de Murena er niet in staat en de Bagheera wel :roll:
Hier wel in het programma.
Image
Deze is van Yoran waar we een ander stuurhuis hebben ingebouwd. (Simca 1100) (meer slagen stuur door ander wormwiel).
Helaas wilde Ron niet aan Caster/Camber beginnen.

http://www.matramania.be/phpBB3/viewtop ... f=7&t=1905

De wagen stond bij jou duidelijk te hoog.

De Bagheera heeft wel wat overeenkomsten maar diverse dingen in de voortrein zijn anders.
De voorpoten hebben een andere hoek naar de stuurkogels (andere draaicirkel).
De Fusekogels zijn dunner.
De torsiestangen hebben andere bestelnummers dus vermoedelijk anders.
Misschien moet je naar Houten om het voor elkaar te krijgen.
Ik kreeg een hele schikkelijke prijsopgaaf bij benadering maar heb inmiddels vrede gesloten met mijn voortrein op de 1.6.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
bart_heemskerk
Posts: 406
Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
Location: Purmerend, Nederland
Contact:

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by bart_heemskerk »

Richard wrote:Ik heb zoveel mogelijk bouten vervangen voor de RVS variant van hetzelfde type. ........ Ook zat 1 bout vast, dat is snel ..... !!
Dat is een koud-las.
Dat gebeurd wel eens met rvs bouten/moeren. Bij het aandraaien treed er plaatselijk wrijving op in het schroefdraad. Dat doet het schroefdraad plaatselijk versmelten.
Als dat optreed is er geen weg meer terug. Als je dan probeert de moer verder of los te draaien, treed er meer wrijving op, en gaat het vaster zitten. De moer afslijpen of met grof geweld (impact sleutel) is dan de enige uitweg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vreten_(koudlassen)

Op mijn werk wordt alles met rvs bouten en moeren gemonteerd. Er wordt altijd vet of loctite op het schroefdraad gedaan om koudlas te voorkomen. Rvs heeft vaak de neiging om spontaan los te komen. Ook als je veerringen gebruikt. Beste is om of borgmoeren te gebruiken (met vet tegen koud-las) of loctite. Op mijn werk doen we vaak borgmoer met loctite. Dan weet je zeker dat het nooit spontaan los komt.
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Richard »

heel apart, nooit van gehoord zo leer je iedere dag weer wat ! scheelt dat het niet zo'n dikke bout is :evil:
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by Urbain »

Weeral wat bijgeleerd.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: De Tielsche rat, verdelgen of vertroetelen?

Post by murena81 »

Koudlas kan zelfs optreden bij handvast aandraaien.
Kopervet is je vriend bij RSV
Post Reply