stangenstel in de deurwat een drama !

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

stangenstel in de deurwat een drama !

Post by Richard »

Ik ben bezig met het stangenstel in de deur. Ik moest de binnenklink vervangen dus de hele zaak losgehaald. Maar weer op de plaat krijgen ho maar.........

de binnenklink moet m.i. aan de stang zitten omdat je deze er achteraf niet meer aan kan zetten ivm de krul die aan het einde van de stang zit.

Met dit uitgangspunt krijg ik echter met geen mogelijkheid het andere einde meer in het slot (plastic clipje). Ik kan het of niet zien, er niet bij, of dat rot clipje gaat in een positie staan dat ik de stang er niet in kan drukken :evil:

Wie heeft het gouden advies ?

bvd

Richard
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

alleen hier iets posten werkt al :D

terwijl ik toch daarvoor echt uren heb lopen pielen.

een oplossing die het nog niet eenvoudig maakt maar wel doenbaar, is het trekken van een trekbantje door het oog waar het slot in valt en de hevel die de klink wegdrukt om de deur te openen.

Hierdoor gaat de spanning af van de hevel waar de clip op zit waar de stang in moet. Die kan je nu naar voren trekken waardoor hij ook zichtbaar wordt en er gerichter gewerkt kan worden.

hiep hoi, kant 1 is gedaan............... op naar de andere kant..................
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
matrafan
Posts: 2151
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ge ziet Richard voor alles bestaat een oplossing.

Zeker aan de matra's moet je soms de gekste dingen bedenken.

t'Is altijd: "de aanhouder wint".

Veel succes met de verdere werkzaamheden.
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Ik monteerde eerst het slot met de stang, echter zonder de stang vast te klikken in de kunstofklem. Eenmaal het slot op zijn plaats, klikte ik de lange stang vast en dan trok ik de stang voorwaarts zodat ik de binnenklink kon monteren.
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

benny wrote:Ik monteerde eerst het slot met de stang, echter zonder de stang vast te klikken in de kunstofklem. Eenmaal het slot op zijn plaats, klikte ik de lange stang vast en dan trok ik de stang voorwaarts zodat ik de binnenklink kon monteren.
maar hoe bleef die stang aan het slot zitten dan als hij niet in de kunstofklem zat ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Je moet zorgen dat de hoek tussen het slot en de stang gelijk blijften een beetje leiden.
Post Reply