1.6 achterruit verwarming

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

1.6 achterruit verwarming

Post by Richard »

Ik wil even voor de zekerheid wat controleren. Nu ik de accu naar achter heb gezet en de kabelbomen opnieuw aan het maken ben, kunnen sommige draden een ander traject gaan lopen.

Klopt het dat de achterruit verwarming direct op de 12V zit geschakeld ?

Voor zover ik het zie loopt er een traject 3C vanuit de zekeringkast over zekering F2 (16A) direct door naar relais M2.

Relais M2 wordt door schakelaar H6 en draad 5 geactiveerd en schakelt daarmee de zaak aan.

Voordat ik een lichtshow creeer wil ik even checken of dit klopt. Ik dacht nl dat er minder dan 12V gebruikt werd.

bvd

Richard
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

http://www.matramurena.nl/files/murena/ ... k%20N1.pdf pagina 8

volgens dit draadschema uit het handboek zit er idd 12volt direct op de schakelaar in het relais.

Ik had ook niet anders verwacht. minder voltage voor een verwarming is niet nuttig. Dan moeten de koperbanen namelijk dikker zijn om dezelfde warmte in de ruit te krijgen. dunner is juist waar men naar streeft lijkt me met verwarmingsstrips.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

okay, dank klopt het dus, bedankt..........
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Post Reply