Hallo mannen,
Ben bezig om de Murena "S" verder af te bouwen ( nieuwe nokkenas, waterpomp enz.) en kom tot de conclusie , dat ik een rood kabeltje met een witte stekker overhoud; dit kabeltje ( ca 15 cm lang ) komt uit de kabelboom boven de dynamo, tegelijkertijd met een wit kabeltje dat op het thermostaathuis thuishoort.
Uit het bedradingsschema wordt ik niet veel wijzer.
Kan iemand me vertellen waar dit kabeltje thuishoort???????
Hoor graag,
rood kabeltje
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Jullie zijn niet echt behulpzaam geweest dit keer, maarrrrrrrrr...........
het is opgelost; Andreas Simon heeft me vandaag uit de droom geholpen ; het kabeltje wordt alleen bij de gewone 2.2 gebruikt ; bij de 2.2. -S- heeft dit geen functie.
Laatste kans voor iedereen met een gewone 2.2; waar zit dat kabeltje bij de 2.2. dan aan vast????
het is opgelost; Andreas Simon heeft me vandaag uit de droom geholpen ; het kabeltje wordt alleen bij de gewone 2.2 gebruikt ; bij de 2.2. -S- heeft dit geen functie.
Laatste kans voor iedereen met een gewone 2.2; waar zit dat kabeltje bij de 2.2. dan aan vast????
The Pete
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Geen idee... ben nog steeds geen murena-specialist.
Ik weet wel dat m'n Rancho ook een nutteloos rood draadje met een rond stekkertje heeft, deze bungelt tussen de aansluitingen van de dynamo en de startermotor.
Deze was voor het demonteren ook niet in gebruik dus ik heb hem simpelweg maar weer dezelfde functie gegeven...
Ik weet wel dat m'n Rancho ook een nutteloos rood draadje met een rond stekkertje heeft, deze bungelt tussen de aansluitingen van de dynamo en de startermotor.
Deze was voor het demonteren ook niet in gebruik dus ik heb hem simpelweg maar weer dezelfde functie gegeven...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
- oetker
- Posts: 8000
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb de draadboom van de 2.2 motor opnieuw gemaakt.
Er zijn niet veel kabels die naar het spruitstuk gaan.
1 kabel geeft + voor de afsluiter op de 2.2 carb (zit niet op de S) en de andere is dan van de temperatuurzender op het thermostaathuis.
De + wordt dus niet gebruikt bij jou, en als de andere niet aangesloten zit heb je geen temperatuurmeter.
Op de foto is het moeilijk te zien, maar het lijkt of de draden bij de dynamo hangen.
Daar zijn wel vaker de draden niet aangesloten, en dat zijn dan meetdraden voor de testconnecter.
Als het voor de dynamo is dan is de rode draad + via lampje voor de voorspanning spoel van de dynamo.
Als die niet aangesloten is dan blijft het dynamolampje uit bij contact aan.
Dan is dat draadje dus +L op de dynamo, en indien een ander type dynamo +D
Hier moet het mee te doen zijn.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... 0260#30260
Er zijn niet veel kabels die naar het spruitstuk gaan.
1 kabel geeft + voor de afsluiter op de 2.2 carb (zit niet op de S) en de andere is dan van de temperatuurzender op het thermostaathuis.
De + wordt dus niet gebruikt bij jou, en als de andere niet aangesloten zit heb je geen temperatuurmeter.
Op de foto is het moeilijk te zien, maar het lijkt of de draden bij de dynamo hangen.
Daar zijn wel vaker de draden niet aangesloten, en dat zijn dan meetdraden voor de testconnecter.
Als het voor de dynamo is dan is de rode draad + via lampje voor de voorspanning spoel van de dynamo.
Als die niet aangesloten is dan blijft het dynamolampje uit bij contact aan.
Dan is dat draadje dus +L op de dynamo, en indien een ander type dynamo +D
Hier moet het mee te doen zijn.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... 0260#30260
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV